Tvserieklubben 2022 Q4

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
1667770561961.png

Jag har sett den andra och sista säsongen av Raised by Wolves (HBO Max).

Det är en rätt märklig scifiserie med en del intressanta koncept jag inte sett förut och konflikter som generellt känns mer nyanserade än man brukar se i många scifiserier. Två androider har skickats iväg av ateistsidan i ett krig mellan ateister och religiösa på jorden. Båda sidorna är rätt dåliga – det är ju krig, liksom. Ateisterna använder barnsoldater, de religiösa mördar folk som inte tror på deras gud, etc. Hur som helst; de båda androiderna har med sig mänskliga embryon som mamma-androiden matar och som de båda ska vara föräldrar till för att grunda en ny koloni. Givetvis får de inte vara ensamma på planeten speciellt länge, och om det inte vore nog med de interna konflikterna i deras eget läger så blir det såklart mer när det kommer andra.

Första säsongen var… spretig. Den hade en egen estetik och var överlag tillräckligt unik för att jag skulle kolla klart, men jag störde mig på hur ofokuserad den var. Och på alla karaktärers envisa vägran att undersöka någonting alls som hade med seriens Stora Mysterier att göra. De prioriterade istället småaktigt intrigerande och känslomässigt tjafs.

Andra säsongen hade, tyckte jag, bättre balans. Det är fortfarande ganska mycket hattande och märkliga vändningar, men här kommer ändå en hel del Stora Avslöjanden om seriens Stora Mysterier och efter andra säsongens final känner jag ändå att jag har en någorlunda fungerande åtminstone tillfällig teori om hur saker och ting hänger ihop.

Tyvärr blir det ingen fortsättning.

Det borde vara någon form av lagkrav på att när en serie cancellas utan chans för förnyelse, så får de som låg bakom serien skriva åtminstone en sammanfatting av vad det var de inte fick tillfälle att göra. I mysterieserier borde de som allra minst avtvingas svaren på vad mysterierna var… =)

Hur som helst, jag kan nog ändå rekommendera serien. Men man ska vara medveten om att den inte får någon riktig upplösning. Man får väl hoppas på att de gör ett seriealbum eller nåt.
 
Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Blockbuster

Streamas på Netflix

Blockbuster med Randall Park ( pappa Louis ifrån fresh of the boat , i huvudrollen som butikschefen Timmy samt Melissa Fumero (Amy Santiago ifrån Brooklyn nine-nine) som hans kollega och love interest Eliza är en arbetsplatskomedi som handlar om Amerikas sista fiktiva blockbusterbutik och hur Timmy försöker undvika nedläggning av butiken.


Serien har fått ganska dåliga recensioner men jag har hitills sett två avsnitt och det är inte tillräckligt för att jag skall kunna uttala mig om huruvida serien är bra eller dålig. Dock är det ganska roligt och smått ironiskt hur Netflix gör en serie om blockbuster .
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Princess Connect Re: Dive

Some assembly required

Yuuki blir återupplivad efter att ha dött i en strid av en mekanisk ängel och skickas tillbaka till världen. Processen har fått honom att tappa minnet och en massa färdigheter (inklusive talförmåga), men alven Kokkoro har skickats ut för att hjälpa honom - allt borde komma tillbaka till honom när han fått lite erfarenhet för att bli av med level drain från återupplivandet. Tillsammans med prinsessan Hungra(smeknamn, i serien "Pecorine") och magikerkattflickan Karyl bildar de ett gille för att... äta god mat.

Det finns en A-plot, som är typ fantasy harem-anime-komedi med ett äventyrarparty som gör olika grejer. B-plot har någon form av komplott där skurkarna bland annat vill ha ihjäl prinsessan - standardfantasygrejer. Det finns också mysteriet om Yuukis död och världens sanna natur som förmodligen kopplar till B-plot vid någon tidpunkt.

Överlag är det här inte riktigt min kopp té just nu, men jag känner att det här är välgjort - bra animerat, kompetent skrivet, små detaljer de har med, stark öppning. Det är färgglatt och mysigt med lagom mängd mörker.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har sett något jag inte visste att jag väntade på - som jag i själva verket längtat efter i 25 år. Det rör sig, såvitt jag vet, om den tv-serie-säsong i världshistorien som dröjt längst från den förra säsongen. Jag pratar om Riget - Exodus. Riket II avslutades med en jättecliffhanger...1997. Att det gjorts en ny och sista säsong tog mig fullständigt på sängen och jag har inte varit så pepp på något i mitt liv, utom Rings of Power. Till skillnad från Rings of Power levererar Riget Exodus dock - rejält.

Detta är Riget i högform. Lika konstigt, knäppt och roligt som förr, men med en ny dyster klangbotten - så gott som samtliga skådespelare som fortfarande är i livet återvänder i sina roller, inkluderat en riktigt otippad en, men karaktärerna är åldrade, bittra, patetiska, köpta av djävulen, eller fast i samma hjulspår som förr. Trier (som har Parkinson nu) står i den ikoniska slutvinjetten gömd bakom ett draperi, kommenterande att han inte har den unga Von Triers kaxighet längre. Den mäktiga demonen Grand Duc (i skepnad av en ytterligare en otippad skådis) har slagit klorna i Riget, och den finns en olustig känsla av att vår nya protagonist, sömngångaren Karen, kanske inte kommer lyckas rädda Riget trots allt. Vissa plotlines leder kanske ingen vart, vissa skämt är kanske för cringe, men hade man väntat sig något annat av denna vansinnesfest? Ibland blir det lite för meta, lite för mycket konstiga referenser, men, de två viktigaste, som intressant nog är precis i början och precis i slutet av säsongen, de landar verkligen.

Riget är en oförglömlig tv-serie, otroligt unik och excentrisk, kanske den bästa skandinaviska tv-serie som gjorts - och utan tvekan den mest ikoniska, som spawnat en hel serie odödliga mem. Säsong tre är inte lika skarp som första säsongen var, men den lyckas med det otroliga konststycket att plocka upp serien igen efter en kvarts århundrade - och få en att känna igen sig direkt.

Om det här är Lars von Triers svanesång, så är det en jävligt värdig en.

 
Last edited:

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,181
Location
Lunden, Göteborg
Jag har sett något jag inte visste att jag väntade på - som jag i själva verket längtat efter i 25 år. Det rör sig, såvitt jag vet, om den tv-serie-säsong i världshistorien som dröjt längst från den förra säsongen. Jag pratar om Riget - Exodus. Riket II avslutades med en jättecliffhanger...1997. Att det gjorts en ny och sista säsong tog mig fullständigt på sängen och jag har inte varit så pepp på något i mitt liv, utom Rings of Power. Till skillnad från Rings of Power levererar Riget Exodus dock - rejält.

Detta är Riget i högform. Lika konstigt, knäppt och roligt som förr, men med en ny dyster klangbotten - så gott som samtliga skådespelare som fortfarande är i livet återvänder i sina roller, inkluderat en riktigt otippad en, men karaktärerna är åldrade, bittra, patetiska, köpta av djävulen, eller fast i samma hjulspår som förr. Trier (som har Parkinson nu) står i den ikoniska slutvinjetten gömd bakom ett draperi, kommenterande att han inte har den unga Von Triers kaxighet längre. Den mäktiga demonen Grand Duc (i skepnad av en ytterligare en otippad skådis) har slagit klorna i Riget, och den finns en olustig känsla av att vår nya protagonist, sömngångaren Karen, kanske inte kommer lyckas rädda Riget trots allt. Vissa plotlines leder kanske ingen vart, vissa skämt är kanske för cringe, men hade man väntat sig något annat av denna vansinnesfest? Ibland blir det lite för meta, lite för mycket konstiga referenser, men, de två viktigaste, som intressant nog är precis i början och precis i slutet av säsongen, de landar verkligen.

Riget är en oförglömlig tv-serie, otroligt unik och excentrisk, kanske den bästa skandinaviska tv-serie som gjorts - och utan tvekan den mest ikoniska, som spawnat en hel serie odödliga mem. Säsong tre är inte lika skarp som första säsongen var, men den lyckas med det otroliga konststycket att plocka upp serien igen efter en kvarts århundrade - och få en att känna igen sig direkt.

Om det här är Lars von Triers svanesång, så är det en jävligt värdig en.

Det var lite längre mellan säsong 2 och 3 av Twin Peaks (26 år).
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag har sett något jag inte visste att jag väntade på - som jag i själva verket längtat efter i 25 år. Det rör sig, såvitt jag vet, om den tv-serie-säsong i världshistorien som dröjt längst från den förra säsongen. Jag pratar om Riget - Exodus. Riket II avslutades med en jättecliffhanger...1997. Att det gjorts en ny och sista säsong tog mig fullständigt på sängen och jag har inte varit så pepp på något i mitt liv, utom Rings of Power. Till skillnad från Rings of Power levererar Riget Exodus dock - rejält.

Detta är Riget i högform. Lika konstigt, knäppt och roligt som förr, men med en ny dyster klangbotten - så gott som samtliga skådespelare som fortfarande är i livet återvänder i sina roller, inkluderat en riktigt otippad en, men karaktärerna är åldrade, bittra, patetiska, köpta av djävulen, eller fast i samma hjulspår som förr. Trier (som har Parkinson nu) står i den ikoniska slutvinjetten gömd bakom ett draperi, kommenterande att han inte har den unga Von Triers kaxighet längre. Den mäktiga demonen Grand Duc (i skepnad av en ytterligare en otippad skådis) har slagit klorna i Riget, och den finns en olustig känsla av att vår nya protagonist, sömngångaren Karen, kanske inte kommer lyckas rädda Riget trots allt. Vissa plotlines leder kanske ingen vart, vissa skämt är kanske för cringe, men hade man väntat sig något annat av denna vansinnesfest? Ibland blir det lite för meta, lite för mycket konstiga referenser, men, de två viktigaste, som intressant nog är precis i början och precis i slutet av säsongen, de landar verkligen.

Riget är en oförglömlig tv-serie, otroligt unik och excentrisk, kanske den bästa skandinaviska tv-serie som gjorts - och utan tvekan den mest ikoniska, som spawnat en hel serie odödliga mem. Säsong tre är inte lika skarp som första säsongen var, men den lyckas med det otroliga konststycket att plocka upp serien igen efter en kvarts århundrade - och få en att känna igen sig direkt.

Om det här är Lars von Triers svanesång, så är det en jävligt värdig en.

Har ett avsnitt till att se, sen kommer mitt omdöme också 🙂👍
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Det borde vara någon form av lagkrav på att när en serie cancellas utan chans för förnyelse, så får de som låg bakom serien skriva åtminstone en sammanfatting av vad det var de inte fick tillfälle att göra. I mysterieserier borde de som allra minst avtvingas svaren på vad mysterierna var… =)
Du tänker dig att de hade svar alltså, och det inte bara var en Mystery Box utan faktiskt innehåll?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Du tänker dig att de hade svar alltså, och det inte bara var en Mystery Box utan faktiskt innehåll?
Jag försöker generellt välja att tänka gott om mina medmänniskor, så jag tänker utgå från att det fanns en plan och att det fanns tydliga svar fram till dess att jag får tydliga tecken på motsatsen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag har kollat lite Netflix:

Den där Jeffery Dahmer-serien. Bra drama rakt igenom, tycker jag. Nog inget att invända alls, faktiskt.

death, love + robots vol 3. Rätt medelmåttigt. Det var nog en av filmerna som faktiskt fastnade hos mig. Annars var det mest "snyggt men ointressant" (likt vol 2. Vol 1 var på intet sätt perfekt, men hade lite högre verkshöjd tycker jag.)

Jag började kolla den däringa Cyberpunk-animen. Efter typ fem minuter kom jag ihåg att jag inte fixar anime-genren alls och la ner.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Jag har sett fjärde säsongen Dragon Prince. Det har gått lite för länge sedan jag såg tredje säsongen så jag borde nog ha sett om sista avsnittet där först, men nu blev det inte så och det gick bra ändå.

Det här är alltså en animerad serie från 7 år med stundals tramshumor och efter första avsnittet kände jag lite "Var det här så bra som jag mindes det? Är inte den goda sidan lite för god?" Men sen släppte det. Det här är en fantastisk serie som får mig att bry mig om de olika karaktärerna, många av dem. Just den grejen är en stor grej för mig, att det inte räcker med välproducerat och bra manus om jag skiter i vad som händer med protagonisterna. Det händer tyvärr rätt ofta.

8.3 i imdb-betyg säger väl en del också, men det här är top notch. Hoppas säsong fem kommer snart...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Jag har sett fjärde säsongen Dragon Prince. Det har gått lite för länge sedan jag såg tredje säsongen så jag borde nog ha sett om sista avsnittet där först, /.../ Det här är en fantastisk serie som får mig att bry mig om de olika karaktärerna, många av dem. Just den grejen är en stor grej för mig, att det inte räcker med välproducerat och bra manus om jag skiter i vad som händer med protagonisterna.
Kände precis likadant.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag har sett klart säsong tre av Riket, även kallat Riket - Exodus. @Ymir skrev tidigare en recension av serien där den fick tummen upp och jag håller med! Har några reservationer, men kommer till dessa senare.

Vill börja med att säga att jag var väldigt nervös för denna nya säsong. Riker var min absoluta favoritserie när jag var yngre, tillsammans med Twin Peaks. Och ironiskt nog slutade andra säsongen för båda dessa serier med en enorm cliffhanger, och ironiskt nog har båda fått en tredje säsong flera år senare. Grejen var bara att säsong 3 av Twin Peaks var riktigt riktigt usel och en av de största tv-besvikelserna jag någonsin varit med om. Så jag var naturligtvis orolig för att denna nya säsong av Riket skulle göra mig lika besviken. Som tur är så oroade jag mig i onödan! Detta är en värdig uppföljare! Jag undrar dessutom om inte Lars von Trier lagt in en subtil känga till David Lynch i form av en onding som kan förvandla sig till en uggla, vilket ju också finns i Twin Peaks. Lite som för att säga “Det är såhär man följer upp sin serie, din jävla amatör!”

Historien tar vid i nutid. Den mest centrala karaktären Karen, en äldre kvinna som går i sömnen, beger sig till sjukhuset för att avsluta det Fru Drusse påbörjade för så många år sedan. Samtidigt anländer Stig G. Helmers son, spelad av Mikael Persbrandt till sjukhuset för att ta reda på hur det kunde komma sig att hans framlidne far drevs till vansinne här.

Jag undrade hur de skulle följa upp allt som hände i säsong 2. Den avslutades ju som sagt med en enorm cliffhanger och jag tänkte att man nu så många år senare helt enkelt skulle sopa den under mattan. Men till min glädje gör man inte det! Alla plot hooks följs upp, och dessutom på ett både listigt och tillfredsställande sätt!

Även de nya historierna engagerar, både den centrala spökhistorien och alla små knäppa sidohistorier. Riket har ju alltid blandat mysticism med humor och det görs även här mycket bra! Vi har både obehagliga och bisarra övernaturliga händelser och knasiga upptåg från personalen på sjukhuset, vilka alla verkar vara mer eller mindre knäppa. Det är tydligt att von Trier inte har höga tankar om läkare.

En sak som funkade ibland och ibland inte är en märklig meta-historia där allt i Riket, samtidigt som det hände på riktigt, i serien också finns i form av en tv-serie regisserad av Lars von Trier. Detta blir för mig lite rörigt och tillför inte särskilt mycket. Det är ju inget nytt att von Trier i sann Brecht-anda i sina verk hela tiden på ett metaplan vill påminna om att detta bara är en film. Det är väl en av de sakerna jag inte riktigt gillar i hans verk. Jag fattar liksom att det bara är film, han behöver inte förklara det för mig. Men jag borde ju inte vara förvånad då han ofta gör såhär. Och det får ju lite av en payoff i slutet….

…och slutet vill jag tala lite om. Jag ska inte spoila det, var inte oroliga. Men jag kan säga så mycket om att det absolut kommer att vara en vattendelare, vissa kommer gilla det och vissa kommer bli upprörda. Jag gillade det! Och jag var inte så förvånad över det heller.

Det fanns dock en sak som jag inte gillade med serien och det var Persbrandt som Stig G. Helmers son. Ingenting fungerade tyvärr med den här karaktären. För det första tycker jag att Persbrandts skådelspeleri är väldigt slött. Det finns ingen nerv, inget engagemang, det känns verkligen som att han håller på att somna. Jag fattar att det aldrig kan bli så bra som med Ernst Hugo Gäregård, men detta var verkligen under all kritik.

Dessutom finns det mycket med hur karaktären är skriven som bara inte håller ihop. Med denna karaktär passar von Trier på att göra sig lustig över PK-Sverige exempelvis genom att Helmer Jr. vill kalla alla patienter för “hen”, att han vill påpeka att han är feminist etc. Nu är jag ju själv extremt PK, men jag har inget alls emot att man skojar om PK-ängslighet, jag tycker att det kan vara väldigt roligt. Problemet är att Helmer Jr. är helt fel karaktär för detta. Han framstår ofta som ärkekonservativ och det första han gör är att kalla någon för “bögjävel”. Det passar inte att han också ska vara PK. För att det skulle funka skulle han behövt vara en lite mer hipsteraktig karaktär, spelad av en lite yngre skådis. Dessutom kommer hans dansk-hat alldeles för snabbt, redan efter första dagen på Riket står han på taket och skriker “Danskjävlar”. Detta är ju något som hände den äldre Helmer efter väldigt lång tid, han hade varit tvungen att ofrivilligt lämna sitt jobb i Sverige under förnedrande omständigheter och hamnat på en plats som sakta brutit ner honom. Jag antar att mycket av det som händer Helmer Jr. egentligen var skrivet för Helmer den äldre och där hade det funkat riktigt bra, men här blir det bara pannkaka av allt.

Dock blir vi tack vare Helmer Jr. presenterade för det absolut bästa skämtet i hela serien: Alla svenskar som jobbar på sjukhuset har startat gruppen “Anonyma svenskar” där de träffas på möten och stöttar varandra för att stå ut i helvetet Danmark. Fantastiskt kul!

Det finns även lite andra saker som drar ner upplevelsen något. Alla skämt landar inte, vissa storys rinner ut i sanden och så vidare. Men detta till trots är den tredje säsongen riktigt bra! Jag rekommenderar den starkt till alla som gillar de två första säsongerna!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Den var så dålig att den förvärrade min psoriasis. Så dålig att den skulle kunna användas som tortyrmetod. Så dålig att brottslingar ställde inför rätta försvarat sig med att säga "Det brott jag begått må ha varit fruktansvärt, men jag låg åtminstone inte bakom säsong 3 av Twin Peaks". Så dålig att träden omkring mig vissnade när jag såg den i en park via en laptop. Så dålig att mina vänner hällde bensin över sig och tuttade på när jag sammanfattade handlingen för dem.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Den var så dålig att den förvärrade min psoriasis. Så dålig att den skulle kunna användas som tortyrmetod. Så dålig att brottslingar ställde inför rätta försvarat sig med att säga "Det brott jag begått må ha varit fruktansvärt, men jag låg åtminstone inte bakom säsong 3 av Twin Peaks". Så dålig att träden omkring mig vissnade när jag såg den i en park via en laptop. Så dålig att mina vänner hällde bensin över sig och tuttade på när jag sammanfattade handlingen för dem.
Jag ifrågsätter givetvis inte att S3 inte föll dig på läppen, men jag blir lite nyfiken på vad du tyckte om S1 och S2?

(Själv tyckte jag att S3 var helt fantastisk -bland det bästa jag sett på TV. Jag såg alla säsonger på raken för ett par somrar sedan, och det var första gången jag såg S1 och S2. Tror att jag skrev något om det här på forumet?).
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag ifrågsätter givetvis inte att S3 inte föll dig på läppen, men jag blir lite nyfiken på vad du tyckte om S1 och S2?

(Själv tyckte jag att S3 var helt fantastisk -bland det bästa jag sett på TV. Jag såg alla säsonger på raken för ett par somrar sedan, och det var första gången jag såg S1 och S2. Tror att jag skrev något om det här på forumet?).
Vill till en början säga att jag naturligtvis inte tycker mindre om någon som gillar säsong 3. Jag har haft många härliga livliga diskussioner med vänner som älskar den tredje säsongen. Mitt inlägg om hur dålig den är var ju mest skämtsamt formulerat, men med det sagt så gillade jag verkligen verkligen inte den tredje säsongen. Som sin egen grej hade den kunnat vara godkänd på sin höjd, men inte som en Twin Peaks-historia.

Men för att återgå till din fråga. Jag gillar verkligen de två första säsongerna av Twin Peaks, de tillhör mina favoritserier all time och några av mina bästa tonårsminnen innefattar när jag varje söndag, antingen lite bakfull efter att ha partajat eller trött efter att ha rollspelat, kollat ett avsnitt med chips och läsk och när det är över längta till nästa söndag. Jag tycker att säsong 1 kanske är lite vassare än säsong 2 som är lite mer spretig, men båda säsongerna är fantastiska!

Kul förresten att du såg alla tre säsonger efter varandra utan att ha sett de två första innan! Det är nog inte så många som sett serien på det sättet :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Vill till en början säga att jag naturligtvis inte tycker mindre om någon som gillar säsong 3. Jag har haft många härliga livliga diskussioner med vänner som älskar den tredje säsongen. Mitt inlägg om hur dålig den är var ju mest skämtsamt formulerat, men med det sagt så gillade jag verkligen verkligen inte den tredje säsongen. Som sin egen grej hade den kunnat vara godkänd på sin höjd, men inte som en Twin Peaks-historia.

Men för att återgå till din fråga. Jag gillar verkligen de två första säsongerna av Twin Peaks, de tillhör mina favoritserier all time och några av mina bästa tonårsminnen innefattar när jag varje söndag, antingen lite bakfull efter att ha partajat eller trött efter att ha rollspelat, kollat ett avsnitt med chips och läsk och när det är över längta till nästa söndag. Jag tycker att säsong 1 kanske är lite vassare än säsong 2 som är lite mer spretig, men båda säsongerna är fantastiska!

Kul förresten att du såg alla tre säsonger efter varandra utan att ha sett de två första innan! Det är nog inte så många som sett serien på det sättet :)
Det var nästan lite magiskt att jag lyckades få till det! Jag hade dessutom lyckats hålla mig från spoilers - så det blev verkligen att se serien med fräscha ögon. Som sällskap hade jag en podcast som pratade om varje avsnitt i S1-S3, och dessutom höll sig borta från spoilers. Det hade såklart varit kul att ha sett serien tillsammans med någon, eller när det begav sig, men podden blev en rätt trevlig "kompis" för att fundera på avsnitten i efterhand.

Om det mot förmodan finns någon som inte har sett Twin Peaks så kan jag varmt rekommendera den (alla säsonger) och att kroka arm med podden också.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Om det mot förmodan finns någon som inte har sett Twin Peaks så kan jag varmt rekommendera den (alla säsonger) och att kroka arm med podden också.
Jag håller helt med och rekommenderar också Twin Peaks! Även säsong 3 även om jag personligen tycker den inte är bra.

Men då kanske ditt nästa projekt blir de tre säsongerna av Riket om du inte redan sett dessa? 🙂
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag håller helt med och rekommenderar också Twin Peaks! Även säsong 3 även om jag personligen tycker den inte är bra.

Men då kanske ditt nästa projekt blir de tre säsongerna av Riket om du inte redan sett dessa? 🙂
Ja, absolut! Det är också en serie som gått mig förbi, men som jag varit sugen på att se länge! Kanske rent av gör en "avsnitt för avsnitt" post på forumet, om någon skulle vara intresserad av mina tankar.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Ja, absolut! Det är också en serie som gått mig förbi, men som jag varit sugen på att se länge! Kanske rent av gör en "avsnitt för avsnitt" post på forumet, om någon skulle vara intresserad av mina tankar.
Ja gör det, skulle vara jätteintressant att läsa!!
 
Top