Nekromanti TV-spelskonsoller (stavning?)

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Persona 1-2?

Jag har varit grymt sugen på de spelen ganska länge. Du rekommenderar dem alltså?

(Finns de att få tag på?)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Persona 1-2?

Jag har varit grymt sugen på de spelen ganska länge. Du rekommenderar dem alltså?
Har inte spelat klart något av dem (än), men har dem på min PSP och jobbar på saken. Stämningsfulla skräckbetonade jrpg's. Riktigt, riktigt bra. Inte särdeles snygga, men oj så långa och bra. Ser mer ut som SNES-spel egentligen, så förvänta dig inga FFVII-prylar. Bl.a är sekvenserna då man går omkring i staden i ettan rent utsagt grisfula..

Men ja, jag rekommenderar.

(Finns de att få tag på?)
Antagligen inte på legal väg, men om du har tur kanske de kan hittas på ebay?

Annars finns ju Shin Megami Tensei (huvudserien som Peraonaserien är en spinoff av) till GBA, kanske lättare att få tag på, vad vet jag?

Hursomhelst, rekommenderar att du kollar shin megami tensei på wikipedia, det är en ganska stor franchise med många spinoffs till en massa olika konsoller.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Persona 3

Såg just att Persona 3 går att få tag på till Playstation 2. Kanske kan vara något. Någon som har testat?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Persona 3

Någon som har testat?
Eh, alltså, jag har spelat alla spel i Shin Megami Tensei-trädet som kommit på engelska, inklusive de till SNES/GBA/PSX/PS2... Jag har dock inte klarat något än. Jag skyller på tidsbrist. Och på att de är så jävla coola allihop.

Så jiodå, P3 är ett riktigt schysst lir det också. Samma sak, fast mer, snyggare och coolare. Ungefär. Själv kommer jag inte att spela det förrns jag klarat ettan och tvåan dock, eftersom jag, öh, är så'n.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Haha. Jag ändrar till gulligt.

Men visst, jag är helt lurad när jag sitter och spelar spelen som är aktuella och speciellt lurad är jag när jag spelar dem online och faktiskt har folk att spela dem med.

Den aktuella generationen är något att ha är redan givet för mig. GTA4 är något jag inte skulle vilja vara utan och när du väl kommer till skott kommer du antagligen ha svårt att spela en 16-manna death match med enbart kniv och Faggios...

Men jag när jag slutat runka teknik, vilket tydligen så kan jag fortfarande plocka fram min ps2:a och spela igenom precis de spel du spelar idag.

Och att köpa en konsoll 2½ år efter release känns ganska långt ifrån att kasta sig in utan någon annnan kunskap än företagets egna hype... Och det är smart att vänta tills efter jag har börjat prata om polygoner innan du gör sådana påhopp. Men det har du väl som är så eftertänksam redan listat ut?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
jag spelar dem online och faktiskt har folk att spela dem med.
"Online" har aldrig varit ett säljargument för mig. Tjusningen med att spela med/mot folk är ju att ha dem i samma rum, gärna samma soffa, så man kan slå dem när de jäklas och skratta ihop. Det kan du inte göra online.

Och att köpa en konsoll 2½ år efter release känns ganska långt ifrån att kasta sig in utan någon annnan kunskap än företagets egna hype...
Det är först efter några år det går att bedöma en konsolls helhetsintryck, tycker jag.

Fast egentligen; du får tycka vad du vill. Men ge fan i att försöka få mitt sätt att köpa och spela TV-spel till att handla om "försök" om att "motivera oss själva". Bara för att jag och Eksem inte köper eller spelar på samma sätt som dig betyder det inte att vi lurar oss själva eller känner att vi behöver "försöka" någonting. Vi har anledningar till att göra som vi gör, och bara för att det inte är samma anledningar som du har till det du gör betyder inte det att vi är dumma i huvudet eller "efter" på något sätt. Vi agerar rationellt. Det är jag säker på att du gör också, utifrån dina förutsättningar. Jag vill inte hindra dig från att göra som du gör, så snälla, sluta använda nedsättande kommentarer som att vi skulle vara "söta".


...är naturligtvis vad jag borde ha skrivit i mitt första svar. Jag tycker nämligen helt enkelt att det är oerhört provocerande med folk som tror att jag gör det jag gör av andra anledningar än de jag faktiskt för fram.



//Krank, som sätter sig vid FF8 igen - 8 år (irl) och 140 timmar (in-game), snart ska det väl ta slut...
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Äldre spel?

Finns det några tredjepartstillverkare som kommit på den geniala idén att tillverka replikas av originalkonsollernas kontroller än? Så man kan ha en NES-kontrollreplika till NES-spel, SNES till SNES, N64 till N64?
Bättre upp!

Vem vill ha en sunkig replika när man kan köra med The Real Deal?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Re: Äldre spel?

Whoa!

*bokmärke*

Jag visste väl att det bara var en tidsfråga...

Finns det inga för N64?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Äldre spel?

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Anders Åstrand</div><div class="ubbcode-body">
Finns det några tredjepartstillverkare som kommit på den geniala idén att tillverka replikas av originalkonsollernas kontroller än? Så man kan ha en NES-kontrollreplika till NES-spel, SNES till SNES, N64 till N64?
Bättre upp!

Vem vill ha en sunkig replika när man kan köra med The Real Deal?</div></div>



Club Nintendo släppte en Super Famicom kontroller till Wii för bara ett tag sedan.
Tyvärr enbart i Japan och enbart till dåvarande medlemmar men den lär gå att hitta på E-bay.
 
Top