TV serier med bra/dåliga slut (SPOILERS)

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,280
Jocke;n342627 said:
Såg nyligen AHS säsong 1,2,3 och började med 4. Men varken Coven eller Freakshow har ju något mot Asylum. Det blir bara sämre och sämre för varje avsnitt dessutom...
Hm. Jag pallade inte med Asylum mer än fem-sex avsnitt. Har inte försökt mig på fler säsonger sedan.

Vad jag minns var det mest för att de bästa skådisarna från säsong ett inte var med (mor och dotter) och för att det var mycket mer äckel än skräck efter några avsnitt. Första säsongen gillade jag däremot.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,945
Jag har sett AHS säsong 1, 2 och häften av 4 och måste säga att jag inte alls förstår storheten i denna serie. Den vill vara rå och edgy men tar i så den spricker vilket gör att allt istället bara känns krystat och fånigt. Menar inte alls detta som en diss mot folk som gillar serien, det är ju subjektivt vad som skrämmer en.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Khan;n342630 said:
Hm. Jag pallade inte med Asylum mer än fem-sex avsnitt. Har inte försökt mig på fler säsonger sedan.

Vad jag minns var det mest för att de bästa skådisarna från säsong ett inte var med (mor och dotter) och för att det var mycket mer äckel än skräck efter några avsnitt. Första säsongen gillade jag däremot.
Jessica Lange är ju den bästa ;) . Jag var nog inte jätteförlust i Murder House heller egentligen. Asylum tyckte jag hade en bra blandning av mystik, mänsklig ondska, allmänna märkligheter och många bra personliga bågar för de olika rollerna. Samt att det kändes som att den var mer på allvar än på ”skoj” som s3 och 4 dras med.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,310
Location
Kullavik
luddwig;n342609 said:
Jag hade föredragit det slut som David Chase först tänkte sig, med Tonys död. Pang pang. Inga spekulationer.
Håller inte med, men du får en "like" iaf :)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Cybot;n342486 said:
Men om Buffy inte hade fortsatt hade vi inte fått Once More With Feeling...vilket hade varit ett brott mot mänskligheten.
Once More With Feeling är förvisso lysande, men det plus Xanders hantering av Willow i finalen på säsong 6 är typ det enda riktigt bra med säsong 6 och 7.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Jag tycker Carnivàle, trots att den blev nedlagd i förtid, har ett bra slut givet förutsättningarna. Säsong 1 slutade helt hängandes, men tack och lov var säsong 2 ett slut (även om man helst hade velat se mer).

Och på det temat tycker jag också att Twin Peaks avslutade väl med säsong 3. Jag var helt övertygad om att jag skulle ogilla vad de än gjorde med den, men bannemig om han inte fick till det ändå, med känslan, mörkret och obegripligheterna! Till och med den bisarra humorn.

Däremot är Vikings en serie jag bara ruttnar på mer och mer. Första och andra säsongen bra, men sedan har det bara varit en lång backe ner i avträdet. Jag är inte ens säker på vad som är värst: manuset, skådisarna, att alla kassa karaktärer ges mer och mer utrymme eller att alla vikingar uppenbarligen hade ett talfel och pratade bäbisspråk.
 
Top