Från vilken version "rättade" de det i Drakar och Demoner?Min grupp bytte aldrig från version två till version tre av Fantasy! OSG. En av ändringarna i trean var nämligen att lägga till en femte grundegenskap. Fem grundegenskaper, vad är det för dumheter undrar då vän av ordning? Alla vet väl att man ska ha ett jämnt antal grundegenskaper!
Från vilken version "rättade" de det i Drakar och Demoner?![]()
Nyskrivna system med THAC0 då?Rulla under-system som hanterar svårighetsgrader genom att ge modifikationer till färdighetsvärdet.
Målade och tecknade bilder i spel som har riktiga bilder i massor att ta av som senaste Star Trek-rollspelet.
Nyskrivna system med THAC0 då?
Gonzo kombinationer ... Dinosaurier i en fantasysetting, Alver med lasersvärd, Vampyrer efter undergången.
Gör detta att du även avstår från spel som bygger på kort istället för tärningar, tex Falkenstein?
Gör detta att du även avstår från spel som bygger på kort istället för tärningar, tex Falkenstein?
Att spelledaren inte får slå tärningar är en major avtändande faktor för mig i alla spel med sådana system, tex Symbaroum, Kult, Apocalype Wörld. Jag vill slå fucking tärningar när jag spelar rollspel, oavsett vilken sida på bordet jag sitter.
Jag börjar känna mig gammal när jag tittar på rollspelspriserna och klagar. Ska jag alltså betala 1200-1500 för D&D? Jag lever kvar i att 300kr är vad en rollspelsbok eller box "ska" kosta. Rent värdemässigt har jag inte kollat hur det egentligen ligger till. När jag köpte rollspel i tonåren hade jag studiebidrag på 750kr men tyckte jag fick valuta för pengarna med det jag köpte. När jag senast jobbade hade jag ungefär 10000 kvar efter mat, hyra och sånt men 400-500kr för en 200 sidig bok är för mycket.
Samtidigt ser jag misstänksamt på gratis produkter. Det ska kosta om det är bra.
Ja! Ja! Ja!
Vanliga spelkort får inte användas som randoma generatorer i rollspel! Fy, Falkenstein, fy!