En god idĂ©. Om vi alla tecknar under en fordonsförsĂ€kring kan vi dela pĂ„ sjĂ€lvrisken!âSka vi försöka fixa ihop en buss? DĂ„ kan vi hjĂ€lpas Ă„t att skydda den.â
Nja, gÄr emot min religion att Äka ocabbat om det inte regnar.Jag vill se vad Husqvarna kan bidra med men ocksÄ se vad vÄra allierad pÄ Claes Ohlsson kan hjÀlpa till med. 1 och 2. Sedan kontaktar jag de andra som ska resa:
âSka vi försöka fixa ihop en buss? DĂ„ kan vi hjĂ€lpas Ă„t att skydda den.â
Atomenergi AB bjuder pĂ„ strĂ„lande kaffe under hela spaningstrippen om vi fĂ„r en helförsĂ€kring pĂ„ âKoffeinkrossarenâ1) Liv stĂ€ller sig inför ett gammalt altare och tecknar en ReseförsĂ€kring, en besvĂ€rjelse som sĂ€gs skydda den som fĂ€rdas lĂ„ngt hemifrĂ„n. Som sjĂ€lvrisk offrar hon en symbolisk summa och signerar avtalet i blod. Sedan förseglas avtalet med ordens sigill.
Hon vÀljer dÀrefter sin utrustning:
2) Liv beger sig till ICA handlarna för att förhandla om proviant i utbyte mot försÀkringar
- Dödsbojen, ordens heliga vapen. Liknar en livboj fÀst i ett rep, men pÄ insidan av bojen finns det dolda knivblad som fÀlls ut och kan kapa hals eller lemmar pÄ en mÄltavla.
- Fyra mindre chakram mÄlade i rött och vitt.
- MÄttrep, krita och besiktningshammare.
- En samling tomma försÀkringsbrev av olika slag, vars besvÀrjelser Ànnu inte aktiverats genom underskrift. BÀrs hoprullade i vattentÀta metallkapslar pÄ bÀltet.
- En liten lÀderbunden bok med utdrag ur Det Finstilta och anteckningar frÄn tidigare besiktningsmÀn.
âŠvi behöver nĂ„gra smidiga smygare som kan pytsa i Atomenergis specialspetsade brygd i dessa âAmazonerâs tankar sĂ„ detas motorer skĂ€r! Finns det nĂ„gra hugade med polisonger Ă„ medvind sĂ„ vi kan fĂ„ det gjort?gemensamt uppdrag: att undersöka det vĂ€xande hot som i söder bara viskas om â Amazon.
kanske finns taklucka att stÄ i?Nja, gÄr emot min religion att Äka ocabbat om det inte regnar.
Enda amazonen jag erkĂ€nner heter Volvo i förnamn! Du har mitt fĂ€lgkors!âŠvi behöver nĂ„gra smidiga smygare som kan pytsa i Atomenergis specialspetsade brygd i dessa âAmazonerâs tankar sĂ„ detas motorer skĂ€r! Finns det nĂ„gra hugade med polisonger Ă„ medvind sĂ„ vi kan fĂ„ det gjort?
Tekniskt ja... men endast i nödfall.kanske finns taklucka att stÄ i?![]()
Ok Koffeinkrossaren kan utan problem dra era diverse rostiga ocabbade flytetyg pÄ slÀp genom ödemarkenNja, gÄr emot min religion att Äka ocabbat om det inte regnar.
...kallade du just min cheva rostig?!Ok Koffeinkrossaren kan utan problem dra era diverse rostiga ocabbade flytetyg pÄ slÀp genom ödemarken![]()
...kallade du just min cheva rostig?!
Muckar du brÄk?!
*i bakgrunden vrÄlar nÄgon*44-Äringen tittar ut över flottan av morrande och hostande fordon (som alla tycks vara mer eller mindre rostangripna), lyfter tveksamt ett finger medans han funderar pÄ situationens teologiska aspekt. VÀger en SVT-korrspondents plikt att rapportera sanningen högre Àn hans plikt att söka det största blodbadet/scoopet?
Efter att ha kommit fram att ett större scoop sen övervÀger bÄde den oönskade sanningen och ett litet scoop nu vandrar 44-Äringen bort till sin Nyhetsvan och inspekterar fordonets pÄsvetsade pansar av spikar, plÄtar och metallgaller.