Trehundra Är efter Fallet

🔮 Jag vill förtydliga att om ni vĂ€ljer er egna fraktion, sĂ„ Ă€r det inte per automatik att ni fĂ„r det ni önskar. Kommer anvĂ€nda mig av tĂ€rningar för att randomisera vad ni hittar under dessa tvĂ„ dagar :D ser att vissa redan bestĂ€mt vad de kommer göra bĂ„da dagarna. Effektivt och bra. (y)

1) Liv stÀller sig inför ett gammalt altare och tecknar en ReseförsÀkring, en besvÀrjelse som sÀgs skydda den som fÀrdas lÄngt hemifrÄn. Som sjÀlvrisk offrar hon en symbolisk summa och signerar avtalet i blod. Sedan förseglas avtalet med ordens sigill.

Hon vÀljer dÀrefter sin utrustning:
  • Dödsbojen, ordens heliga vapen. Liknar en livboj fĂ€st i ett rep, men pĂ„ insidan av bojen finns det dolda knivblad som fĂ€lls ut och kan kapa hals eller lemmar pĂ„ en mĂ„ltavla.
  • Fyra mindre chakram mĂ„lade i rött och vitt.
  • MĂ„ttrep, krita och besiktningshammare.
  • En samling tomma försĂ€kringsbrev av olika slag, vars besvĂ€rjelser Ă€nnu inte aktiverats genom underskrift. BĂ€rs hoprullade i vattentĂ€ta metallkapslar pĂ„ bĂ€ltet.
  • En liten lĂ€derbunden bok med utdrag ur Det Finstilta och anteckningar frĂ„n tidigare besiktningsmĂ€n.
2) Liv beger sig till ICA handlarna för att förhandla om proviant i utbyte mot försÀkringar

Jag vill se vad Husqvarna kan bidra med men ocksÄ se vad vÄra allierad pÄ Claes Ohlsson kan hjÀlpa till med. 1 och 2. Sedan kontaktar jag de andra som ska resa:

”Ska vi försöka fixa ihop en buss? DĂ„ kan vi hjĂ€lpas Ă„t att skydda den.”
Nja, gÄr emot min religion att Äka ocabbat om det inte regnar.

1) Liv stÀller sig inför ett gammalt altare och tecknar en ReseförsÀkring, en besvÀrjelse som sÀgs skydda den som fÀrdas lÄngt hemifrÄn. Som sjÀlvrisk offrar hon en symbolisk summa och signerar avtalet i blod. Sedan förseglas avtalet med ordens sigill.

Hon vÀljer dÀrefter sin utrustning:
  • Dödsbojen, ordens heliga vapen. Liknar en livboj fĂ€st i ett rep, men pĂ„ insidan av bojen finns det dolda knivblad som fĂ€lls ut och kan kapa hals eller lemmar pĂ„ en mĂ„ltavla.
  • Fyra mindre chakram mĂ„lade i rött och vitt.
  • MĂ„ttrep, krita och besiktningshammare.
  • En samling tomma försĂ€kringsbrev av olika slag, vars besvĂ€rjelser Ă€nnu inte aktiverats genom underskrift. BĂ€rs hoprullade i vattentĂ€ta metallkapslar pĂ„ bĂ€ltet.
  • En liten lĂ€derbunden bok med utdrag ur Det Finstilta och anteckningar frĂ„n tidigare besiktningsmĂ€n.
2) Liv beger sig till ICA handlarna för att förhandla om proviant i utbyte mot försÀkringar
Atomenergi AB bjuder pĂ„ strĂ„lande kaffe under hela spaningstrippen om vi fĂ„r en helförsĂ€kring pĂ„ ”Koffeinkrossaren”👍

Dag 2 Àgnas Ät att surra, svabba och klargöra för att kasta loss. Kall och varm buffet för hela resan packas i stora stÄlthermosar.

BesÀttningens groggransoner (Finlandia blandat med O'Boy) packas i sÀkrade lÄrar under bevÀpnad vakt.

Val 1

Last edited:
Inget kan stoppa oss!
Ryobi Àgnar bÄda dagarna Ät val 1.

VÀldigt skeptisk till gemensam buss, dÄ kan man ju tvingas anvÀnda Rusta eller Biltema skit

gemensamt uppdrag: att undersöka det vĂ€xande hot som i söder bara viskas om – Amazon.

vi behöver nĂ„gra smidiga smygare som kan pytsa i Atomenergis specialspetsade brygd i dessa ”Amazoner”s tankar sĂ„ detas motorer skĂ€r! Finns det nĂ„gra hugade med polisonger Ă„ medvind sĂ„ vi kan fĂ„ det gjort?

vi behöver nĂ„gra smidiga smygare som kan pytsa i Atomenergis specialspetsade brygd i dessa ”Amazoner”s tankar sĂ„ detas motorer skĂ€r! Finns det nĂ„gra hugade med polisonger Ă„ medvind sĂ„ vi kan fĂ„ det gjort?
Enda amazonen jag erkÀnner heter Volvo i förnamn! Du har mitt fÀlgkors!

...kallade du just min cheva rostig?!
Muckar du brÄk?!

44-Äringen tittar ut över flottan av morrande och hostande fordon (som alla tycks vara mer eller mindre rostangripna), lyfter tveksamt ett finger medans han funderar pÄ situationens teologiska aspekt. VÀger en SVT-korrspondents plikt att rapportera sanningen högre Àn hans plikt att söka det största blodbadet/scoopet?
Efter att ha kommit fram att ett större scoop sen övervÀger bÄde den oönskade sanningen och ett litet scoop nu vandrar 44-Äringen bort till sin Nyhetsvan och inspekterar fordonets pÄsvetsade pansar av spikar, plÄtar och metallgaller.

44-Äringen tittar ut över flottan av morrande och hostande fordon (som alla tycks vara mer eller mindre rostangripna), lyfter tveksamt ett finger medans han funderar pÄ situationens teologiska aspekt. VÀger en SVT-korrspondents plikt att rapportera sanningen högre Àn hans plikt att söka det största blodbadet/scoopet?
Efter att ha kommit fram att ett större scoop sen övervÀger bÄde den oönskade sanningen och ett litet scoop nu vandrar 44-Äringen bort till sin Nyhetsvan och inspekterar fordonets pÄsvetsade pansar av spikar, plÄtar och metallgaller.
*i bakgrunden vrÄlar nÄgon*
"-DET ÄR PATINA FÖR HELVETTE, DIN JÄVLA BLINDBOCK!"

Atomenergi AB bjuder pĂ„ strĂ„lande kaffe under hela spaningstrippen om vi fĂ„r en helförsĂ€kring pĂ„ ”Koffeinkrossaren”👍
Å Trygg-Hansans vĂ€gnar godtar jag detta avtal. Koffeinkrossaren omfattas hĂ€rmed av en helförsĂ€kring. SjĂ€lvrisken faststĂ€lls till tvĂ„ koppar kaffe om dagen. MĂ„ Olyckan finna ett mindre vĂ€l förberett sĂ€llskap.

Back