Trehundra år efter Fallet

Vafalls???- Nu djäklars är kaffemåttet rågat!
1 - Gratis kaffe för den som kan hitta ett nytt däck till Bönkrossaren och extra specialspettsad påtår till den som kan sänka en däcktjuv eller två☕🛞☢️
Hepp hepp koden an vara ett ytterst viktigt dokument från forntiden! Rätt övertygad om att det kan vara det hemliga receptet på det legendariska Julkaffet. Det heliga ”Maria Zoégabryggde som sista koppen innan förfallet för 300 år sedan!

1: ”Hej! Jag hittade den här koden men jag kan inte knäcka den! Kan ni hjälpa mig?”

”Älg-i-ganten är ett gammalt ordspråk” visste du de Kaj?
- Skärmarna ser tunga ut, vi tar väl nån juicepress och nån rakapparat? @Leon
-Han Raggarballe borde betala bra med tanke på sin olyckliga hårväxt.

3. Jag letar efter spår efter däcktjusarna, kofoten redo så klart

1: ”Hej! Jag hittade den här koden men jag kan inte knäcka den! Kan ni hjälpa mig?”
2. Efter en presskonferens som var något av en besvikelse så vandrar 44-åringen runt tills han stöter på Aspire T28. SVT är en kunskapssökande organisation*, så han tar sitt anteckningsblock och sina bic-pennor från Schibsted och börjar skissa på olika möjligheter. "Det är antagligen inte en rebus, så det ser ut som någon slags enklare nedkodad intelligensrapport? Kanske översta raden är information om hur de färdas, nästa om deras status (bränsle och mat?) och nästa om de är utvilade eller inte? Att det inkluderar en bro är ju intressant, för om någon ska färdas över en bro är det en perfekt plats för ett bakhåll"

*Vissa hade mer identifierat SVT Kultnyheter som en våldsbejakande organisation. Men SVT är för båda. Kunskap och våld. Kunskap om våld och våld för kunskap.

Mäktigast av tomtarna var Hjultomten, som sladdade runt i en V12a, han bodde i Nordpoolen, ett badhus i det fjärran Boden, staden där solen aldrig log. Han hade en hord av gröna Balkslavar från I19 som byggde broar över alla älvar så han kunde köra skitfort!

(Raggarteologerna käbblar ännu om hur Wunderbaumgranen är förknippad med Hjultomten, man tror att han kanske gömde sin skogsporr under granar och att granen är en symbol för skydd mot tomtar)

IMG_0693.png
1:a raden: Paket(kaffe?)->lastbil förflyttar->på väg E45->över bro->lagerhus: viktig transport av last till bas.
2:a raden: bensin + mat + se/hitta varning! Plundra håll utkik.
3:e raden: måne/natt + tumme upp/ok : färdas nattetid.

Kan det vara så att Amazonerna förflyttar något om natten?: isf behöver vi utrustning för nattligt operation om vi vill stoppa dem👍

View attachment 31860
1:a raden: Paket(kaffe?)->lastbil förflyttar->på väg E45->över bro->lagerhus: viktig transport av last till bas.
2:a raden: bensin + mat + se/hitta varning! Plundra håll utkik.
3:e raden: måne/natt + tumme upp/ok : färdas nattetid.

Kan det vara så att Amazonerna förflyttar något om natten?: isf behöver vi utrustning för nattligt operation om vi vill stoppa dem👍
Jag har hört att De Gröna Männen kunde se i mörker, men de bevakar sin urtidsteknologi girigt i mörka MOB-förråd skyddade av grymma förbannelser.

För ett kort ögonblick känner Liv ett stygn av tvivel, men hon viftar snart bort det. Det måste ha varit det finstilta.

"Jag tar på mig ansvaret. Jag borde ha besiktigat lägerplatsen noggrannare innan vi slog läger. Olyckan fann en öppning."

1) "Vi behöver ett ersättningshjul. Finns det någon här i Karlskoga som handlar med reservdelar? Mekonomen borde ha en närvaro även här. Om inte får vi undersöka övergivna fordon."

Ja exakt!
Hittar du inget blir det du som får börja slakta den den där rostiga 240 på ett däck…
(obs skippa den därna sura wunderbaumen som mest samlar på sig hästflugor👍)
Finns inte en chans att däcken passar, dessutom så brukar folk som rör en raggares bil dö av tungmetallförgiftning...

Back