Trehundra år efter Fallet

jag låser in min loot i en av Julas förvaringslådor, förutom LP-skivorna som jag tar med.

1. Litar såklart inte på nån dretlänning på Åhlens men ett bad låter ju rätt bra.
Bad? Enda bad en raggare tar är I'm bad med Mikael Jacksson, själv kör jag bara Raggardusch!

Abaddon gnager fundersamt på den rökta Jersyn medans han funderar på om däcket sitter stadigt då 44-åringen o raggaren grälade så om åt vilket håll muttrarna skulle dras.
2. Bäst att vi bevakar vår fordonskonvoj och framförallt däcken nu.
Abb letar utan resultat efter sitt exklusiva Åhlens-presentkort så Abb föreslår att vi rullar vid skymningen istället!
Nu har vi ju de där grymma termosarna som de förr använde för att se långt i natten👍

2) Liv avböjer Åhlens inbjudan "Jag avstår. Olyckan har redan prövat vår försäkring en gång."

Hon söker upp en undanskymd observationsplats med god uppsikt över fordonen. Innan hon slår sig till ro går hon ett varv runt platsen för att göra en rituell säkerhetsbesiktning. Med vana ögon granskar hon marken efter spår, identifierar platser där någon skulle kunna närma sig obemärkt eller ligga i bakhåll.

När besiktningen är avslutat sätter hon sig i skuggorna med Dödsbojen i beredskap.

"De säger att en Olycka sällan kommer ensam."

Raggarballe ställer sig och gör ett wunderbaumté på kylarvätska som han efter en fempunkterstvätt skvätter i armhålorna. Sedan deklamerar han de heliga låttexterna och ber "måtte oktantalen vara höga, kromen blank och musiken hög, och skulle vi falla för dålig hemmbränt, snuten eller i en krock så skall vi för evigt cruisa i det soliga Rättvik"

Back