Trailer för Book of Boba Fett

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag tror man får ha i åtanke att det krävs rätt djup nördnivå för att analysera på det här planet. Jag har väl hyfsad koll på Star Wars men känner mest: "Wow! Nytt Star Wars!? COOLT!" och är rätt säker på att det är den absolut vanligaste känslan.
Du har säkert rätt, men precis på samma sätt så tänker nog en hel del ”nej… snälla inget mer Star Wars”. Så nördnivå-tänket undviker båda de mer ytliga sätten att tänka. Och nej, att reflektera över Star Wars som om det vore en riktig och levande värld gör inte varken mig eller någon annan bättre, eller för den delen sämre än någon annan då det bara är olika sätt att tänka om och diskutera ett ämne.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Jag tror man får ha i åtanke att det krävs rätt djup nördnivå för att analysera på det här planet. Jag har väl hyfsad koll på Star Wars men känner mest: "Wow! Nytt Star Wars!? COOLT!" och är rätt säker på att det är den absolut vanligaste känslan.
Men jag har hört att det finns många nördar på det här forumet. Stämmer inte det?!😦 Jag vägrar vara cool!
 
Last edited:

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
”nej… snälla inget mer Star Wars”
Fast just det resonemanget har jag svårt att förstå. Det är ju ingen som tvingar en att kolla på det bara för att det produceras. (Däremot så tvingas man inte se sådant som inte produceras.)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Fast just det resonemanget har jag svårt att förstå. Det är ju ingen som tvingar en att kolla på det bara för att det produceras. (Däremot så tvingas man inte se sådant som inte produceras.)
Jag sa inte att jag hade det nämnda resonemanget, även fast jag tycker Disney kunde gå långsammare fram med Star Wars då jag tror det skulle höja kvaliteten.

Men för att spela djävulens advokat, även om en person tänker exakt så som du citerar så blir det lätt att personen ser det som produceras oavsett om personen vill ha mer Star Wars eller inte. Detta känns igen i många onlinespel etc som ”Fear of Missing Out”. Sen om du har förståelse för det tankesättet eller inte bryr jag mig föga om, dock vet jag att det existerar och att det inte är helt ovanligt. Jag vill faktiskt gå så långt att just ”Fear of Missing Out” kan vara en helt medveten tanke hos Disney när de släpper så enormt mycket på en gång för de vet att många fans just tänket så.

Jag vet att jag själv har den inställningen till en del rollspel etc, jag slukar allt vare sig en del produkter är bra eller dåliga. Jag vill helt enkelt ha allt och ha läst allt till just det spelet. Jag har även samma inställning till A Song of Ice and Fire, detta trots att alla böcker som inte avhandlar huvudhistorien nödvändigtvis är speciellt bra.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Fast just det resonemanget har jag svårt att förstå. Det är ju ingen som tvingar en att kolla på det bara för att det produceras. (Däremot så tvingas man inte se sådant som inte produceras.)
“Men tänk på allt coolt som inte görs för att budgeten öronmärktes ‘Star Wars’!”

Till exempel.

Lite allvar skulle det kunna finnas i ett sånt uttalande.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Blir säkert underhållande!

Men varför, varför......VARFÖR gör de inte KNights of the old Republic? De kan introducera nya hjältar och nya skurkar, kakraktärer som alla inte är bekanta med, samtidigt som de kan introducera en del från de serietidningar som är gjorda på den eran. Kom igen Disney, hear me!

Hur coolt vore det inte att få se Exar Kun, Naga Sadow mfl. Finns hur mycket gött som helst där de även har stor frihet att bygga ut universumet.
Ok, det här går bak ännu längre, men ni förstår vad jag menar. DISNEY!!!!
Kreia! De skulle kunna göra Kreia för masspublik!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Men jag har hört att det finns många nördar på det här forumet. Stämmer inte det?!😦 Jag vägrar vara cool!
Du behöver inte vara rädd, alla vi här inne har nog ungefär lika mycket coolhets faktor som Kalle Anka så du är i trygga händer in the Temple of the nerd , normiesarna kan inte komma åt dig här.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Fast just det resonemanget har jag svårt att förstå. Det är ju ingen som tvingar en att kolla på det bara för att det produceras. (Däremot så tvingas man inte se sådant som inte produceras.)
Samtidigt så kan man ju kanske tänka att dom som känner åh nej inte mer star wars skulle vilja se att Disney la dom pengarna som dom lägger på att ta fram nya star wars properties på något annat som faller dom mer i smaken ist.

Det handlar kanske inte så mycket om att behöva se eller ej för precis som du säger så behöver jag ju inte kolla om jag inte vill , jag är personligen ganska mätt på Marvel vid det här laget och nej jag behöver inte gå och se Marvel på bio men samtidigt så kan jag ha en åsikt om att åh nej ännu en Marvel film thats squanderd money right there som dom kunde lagt på nått annat.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Instämmer. Och det var ju det som låg till grund för just skiftet mellan "kanon av allt" till "nu är det gamla att räknas som Legends och så tar vi det som är bra från det". Då kunde de strunta i att Chewbacca dör i en av RA Salvatores böcker, t.ex. o_O
Ja, att de krossade Chewie med en måne behövde retconnas ut :p
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Sen om du har förståelse för det tankesättet eller inte bryr jag mig föga om, dock vet jag att det existerar och att det inte är helt ovanligt.
Det håller jag med om. Jag tycker bara inte att det är rimligt att lägga ansvaret på producenten.


“Men tänk på allt coolt som inte görs för att budgeten öronmärktes ‘Star Wars’!”
Fast folk tenderar att lägga allt för mycket betydelse i ett sådant förenklat tankesätt. Jag tycker man ser det i fallet Fria ligan också. "Jaha, nu ska de ge ut spel X istället för att lägga mer resurser på mitt favoritspel." Som om det enda man behöver välja är var pengarna ska spenderas utan tanke på hur spelen sedan kommer att sälja och riskerna för att de går dåligt.

Man kan också tänka "Men tänk på allt coolt som kommer att kunna göras med pengarna som Star Wars drog in, tack vare att budgeten öronmärktes Star Wars."

I slutändan så sammanfaller Disneys och konsumenternas intresse, men det gäller att konsumenterna också tar sitt ansvar att inte köpa produkter som de inte är intresserade av.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Som du antagligen redan vet är arbetet med den första (enda?) säsongen av Kenobi-serien långt gånget (nästan färdigt, om jag har förstått saken rätt). Utöver detta kommer snart även den första säsongen av serien om Cassian Andor (en prequel-serie till Rogue One).
Har faktiskt haft rätt dålig koll på sistone men kom ihåg att Kenobi först skulle bli film men att den ställdes in. Visste att Boba Fett skulle bli serie men hade inte riktigt koll på när den skulle släppas så det kom som en positiv överraskning att det blir redan nu i december.
 
Top