Trailer för Book of Boba Fett

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
I mitt tycke har Disney gjort två bra saker i Star Wars-universumet, Rogue One samt The Mandalorian. Det här ser ut att kunna bli lika bra.
Jag tycker det bästa de gjort är The last jedi som är min näst bästa favoritfilm inom serien. Jag gillade inte Rogue One när jag såg den, men då många verkar tycka riktigt bra om den borde jag nog ge den en chans till! :)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Blir säkert underhållande!

Men varför, varför......VARFÖR gör de inte KNights of the old Republic? De kan introducera nya hjältar och nya skurkar, kakraktärer som alla inte är bekanta med, samtidigt som de kan introducera en del från de serietidningar som är gjorda på den eran. Kom igen Disney, hear me!

Hur coolt vore det inte att få se Exar Kun, Naga Sadow mfl. Finns hur mycket gött som helst där de även har stor frihet att bygga ut universumet.
Ok, det här går bak ännu längre, men ni förstår vad jag menar. DISNEY!!!!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Tror tyvärr Disney nu gör samma misstag med Star Wars och serier som de gjorde med filmerna. För mycket Star Wars för snabbt är helt enkelt inte ett bra recept för bra kvalitet.

Jag älskar ”The Mandalorian”, men att övergöda marknaden med 1000 spin-offs är jag starkt tveksam till. Nu ogillar jag också alla filmer som Disney gjort till Star Wars med ”Rogue One” som enda undantag.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Tror tyvärr Disney nu gör samma misstag med Star Wars och serier som de gjorde med filmerna. För mycket Star Wars för snabbt är helt enkelt inte ett bra recept för bra kvalitet.

Jag älskar ”The Mandalorian”, men att övergöda marknaden med 1000 spin-offs är jag starkt tveksam till. Nu ogillar jag också alla filmer som Disney gjort till Star Wars med ”Rogue One” som enda undantag.
Håller helt med!
Börjar känna mig en aning mätt på Star Wars i ärlighetens namn.
Men, det ska ju mjölkas hejvilt när man pungat ut en så enorm summa pengar antar jag resonemanget bakom det hela är. Lite trist. Men en del fans älskar det säkert. Jag är dock inte en av dem.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
I mitt tycke har Disney gjort två bra saker i Star Wars-universumet, Rogue One samt The Mandalorian. Det här ser ut att kunna bli lika bra.
Rouge One var hyfsat bra.

Mandalorian hade ett bra inledande avsnitt men balla sen snart ur och blev pajjigt och mot slutet av första säsongen rent utsagt helt usel.

Nu kolla jag som snabbast på boba-fett trailern. Ser vansinnigt dåligt ut.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Håller helt med!
Börjar känna mig en aning mätt på Star Wars i ärlighetens namn.
Men, det ska ju mjölkas hejvilt när man pungat ut en så enorm summa pengar antar jag resonemanget bakom det hela är. Lite trist. Men en del fans älskar det säkert. Jag är dock inte en av dem.
Tror många fans mår dåligt av allt star-wars skräp dem pumpas med. Jag kände mig illamående i slutet av mandalorians första säsong. Kände likadant med nya filmerna. Tror inte det finns ett enda fan som älskar det. Däremot många som inte kan låta bli att kolla i en förhoppning om att någon gång till sist få uppleva något i stil med dem andra filmerna. Det är som ett missbruk.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Tror många fans mår dåligt av allt star-wars skräp dem pumpas med. Jag kände mig illamående i slutet av mandalorians första säsong. Kände likadant med nya filmerna. Tror inte det finns ett enda fan som älskar det. Däremot många som inte kan låta bli att kolla i en förhoppning om att någon gång till sist få uppleva något i stil med dem andra filmerna. Det är som ett missbruk.

Jag diggar dock The Mandalorian!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Jag är liksom inte trött på Star Wars i stort, kommer nåt som är bra så tittar och kommer nåt som är dåligt är ju det trist men sånt är livet. Personligen tycker jag inte att Star Wars-hysterin ökat särskilt mycket sen Disney tog över. Tycker det alltid funnits en massa leksaker, spel, tv-serier, pysselsaker, seriealbum med mera. Det är väl mest filmerna som tillkommit, och att tv-serierna inte endast är animerade. Men annars känns allt som det alltid varit tycker jag.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Jag känner tvärt om, efter som så många Fans gillade Mandalorien men ogillade Last Jedi
Så insåg jag att jag vill ha något helt annat än de flesta Star wars fans (iallafall av den högljudda delen på reddit).
Tror det har mycket att göra med att att mandalorian var bättre än den genomusla last jedi. Man har på så sätt sänkt sin förväntningar och "lärt sig" uppskatta även en sådan högst medioker serie.
Samma sak med marvel-filmerna, dem är i regel värdelösa, men eftersom det inte produceras bättre filmer (speciellt inte i sci-fi/fantasy etc. genren) så har en stor massa människor intalat sig själva att en bra film inte behöver ha en smart intrig, bra skådisar eller fängslande dialoger. Det räcker med lite green-screen magi och nån platt historia om några ringar så sitter man där som en gapande fågelholk och tycker att det var väl bra (eftersom det inte var tillräckligt dåligt för att få mig att stänga av/lämna salongen).
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag är liksom inte trött på Star Wars i stort, kommer nåt som är bra så tittar och kommer nåt som är dåligt är ju det trist men sånt är livet. Personligen tycker jag inte att Star Wars-hysterin ökat särskilt mycket sen Disney tog över. Tycker det alltid funnits en massa leksaker, spel, tv-serier, pysselsaker, seriealbum med mera. Det är väl mest filmerna som tillkommit, och att tv-serierna inte endast är animerade. Men annars känns allt som det alltid varit tycker jag.
Allt är definitivt inte som det alltid har varit, vilket inte nödvändigtvis betyder att det som är nu är dåligt. Men i just fallet Star Wars så är det inte speciellt svårt att se att det producerades för många filmer på kort tid och att det inom kort släpps en vansinnigt stor mängd serier. Disneys VD Bob Iger erkände ju själv att det var ett misstag att släppa så många filmer på så kort tid när det begav sig.

Sen kan jag ha fel gällande att serierna inte kommer vara bra, kanske Disney kan släppa hur mycket serier som helst till Star Wars och samtidigt ha hög kvalitet. Men nej, jag tror inte de kommer fixa det då jag krasst ser att Disney mest vill mjölka Star Wars där möjlighet finns då filmerna inte direkt blev någon succe. The Mandalorian är dock en succe och nu vill självklart Disney att alla andra serier de pushar för kommer att ha samma framgång, något jag inte tror på.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
På ett mer övergripande plan har det här att göra med var pengarna finns. Tv-serier är numera ofta mer lönsamma än filmer. Därför har Disney startat Disney+. Den sortens tjänster kräver nytt material ofta - annars finns det ingen anledning att fortsätta betala. Eftersom Star Wars är ett av Disneys starkaste varumärken är det kommersiellt rimligt att det kommer många serier de närmsta åren. En hel del har ju också redan utannonserats. Hur påkostade och bra de blir beror nog åtminstone delvis på hur många som tittar och betalar. Själv är jag bara halvsugen.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Allt är definitivt inte som det alltid har varit, vilket inte nödvändigtvis betyder att det som är nu är dåligt. Men i just fallet Star Wars så är det inte speciellt svårt att se att det producerades för många filmer på kort tid och att det inom kort släpps en vansinnigt stor mängd serier.
Nja, mediaklimatet är ju mer extremt idag, så populärkultrella grejer är ju generellt mer i ropet nu än förr. Men jag har i alla fall levt i ett sammanhang där Star Wars nästan alltid varit i ropet. När jag var i yngre tonåren kom Lucas' "förbättrade" versioner av de gamla filmerna. Sen i gymnasiet kom Episode I till III. Sen i unga 20-årsåldern kom Clone Wars. Däremellan en himla massa spel, böcker, leksaker, serietidningar etc. Även om det är värre nu tycker jag att det alltid rådit en slags Star Wars-hysteri. Men så kanske det inte varit för alla, och det är såklart helt okej 🙂

Sen kan jag ha fel gällande att serierna inte kommer vara bra, kanske Disney kan släppa hur mycket serier som helst till Star Wars och samtidigt ha hög kvalitet. Men nej, jag tror inte de kommer fixa det då jag krasst ser att Disney mest vill mjölka Star Wars där möjlighet finns då filmerna inte direkt blev någon succe. The Mandalorian är dock en succe och nu vill självklart Disney att alla andra serier de pushar för kommer att ha samma framgång, något jag inte tror på.
Jag tror att vissa saker kommer att ha hög kvalitet, vissa saker kommer vara mediokra och vissa saker kommer vara usla. Ungefär som det är nu och som det alltid varit med Star Wars 🙂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Om jag skulle få önska fritt skulle jag vilja se en serie eller nya filmer utspela sig efter de nyaste filmerna. Det vore kul med en timeline där man inte vet vad som kommer hända 🙂
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nja, mediaklimatet är ju mer extremt idag, så populärkultrella grejer är ju generellt mer i ropet nu än förr. Men jag har i alla fall levt i ett sammanhang där Star Wars nästan alltid varit i ropet. När jag var i yngre tonåren kom Lucas' "förbättrade" versioner av de gamla filmerna. Sen i gymnasiet kom Episode I till III. Sen i unga 20-årsåldern kom Clone Wars. Däremellan en himla massa spel, böcker, leksaker, serietidningar etc. Även om det är värre nu tycker jag att det alltid rådit en slags Star Wars-hysteri. Men så kanske det inte varit för alla, och det är såklart helt okej 🙂


Jag tror att vissa saker kommer att ha hög kvalitet, vissa saker kommer vara mediokra och vissa saker kommer vara usla. Ungefär som det är nu och som det alltid varit med Star Wars 🙂
Jag har alltid varit och är väl fortfarande en riktig Star Wars-nörd. Kan varenda rad dialog i original trilogin helt utantill och har sett allt som någonsin släppts. Både det som jag gillat och det som jag ogillat och min helt ovetenskapliga upplevelse är att Star Wars hysterin toppade med ”The Force Awakens” och alla leksaker och annat som kom den filmen och delvis med efterföljande två filmer i den sista trilogin. Jag minns innan jul då första filmen i sista trilogin släpptes, det fanns bara två slags leksaker i affärerna att köpa till jul och det var främst Star Wars och sekundärt Marvel.

Så extremt tycket jag inte att det varit under tidigare år. Sen, kolla listan på serier till Star Wars som är på gång, vet inte längre om jag ens har tid att se allt då det bara är 24h per dygn.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Om jag skulle få önska fritt skulle jag vilja se en serie eller nya filmer utspela sig efter de nyaste filmerna. Det vore kul med en timeline där man inte vet vad som kommer hända 🙂
Jag hade verkligen tyckt exakt som du om jag inte avskytt den senaste trilogin som pesten. Tycker inte Star Wars universat är speciellt spännande efter den senaste trilogin. Men det är självklart en personlig och helt subjektiv åsikt och jag ogillar inte någon som älskar den senaste trilogin.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
The Mandalorian var en kritikersuccé (93 % på Rotten Tomatoes för första säsongen, 94 % för den andra) och en succé hos stora delar av fan-skaran (se random video på YouTube t.ex. med fans som reagerar på serien). Och de två säsongerna har samlat ihop 102 nomineringar för olika priser, med 32 vinster. Underlaget för att kalla detta "uselt" eller "dåligt" är mindre omfattande.

Kommersiellt är det svårare att bedöma hur det gått, men det gick ju såpass bra att de gjorde en andra säsong och jobbar med spinoffs.

Troligen ses detta av Disney som ett kvitto på att de gjorde något rätt med att ge tyglarna till Filoni och Favreau, och att de gjorde det i form av en tv-serie, som är en rätt annan grej än tre enorma biofilmer. Borde vara billigare att producera och distribuera om inte annat (vilket dock inte första säsongen var). Så vi kan förvänta oss mer av det. Jag tror inte att det är helt fel.

I och med denna nya strategi tror jag att de kommer att satsa på att göra många saker just för att inte alla kommer att titta på allt. Och om något av det blir lite "meh" så har de inte hängt upp hela alltihopa på en enda spik. Så vi har The Mandalorian, vi har Visions, vi har Rebels och en hel del annat på ingång.

Så planen är inte att alla ska se allt, utan att det ska finnas något för alla (eller för många i alla fall).
 
Top