Nekromanti Träfftabell

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Nja, vissa monster klarar sig bra utan huvud. Golems, constructs, skelett mm mm mm Men jag förstår vad du menar:) De är fredag och då kan de vara kul att överdriva, vara nojig och reta sig på detaljer. Måste komma igång skall spelleda i morgon, så paragraferna måste sitta perfekt:)

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: T6 [ot]

Vad menar du med att det inte går att slå vettigt med dom?

Vad jag menar med ovanstående uttalandet är att jag. personligen har fått för mig att jag slår dåligt med T10:or. Inget statiskt och egentligen inget ont mot T10:or. Jag bara tycker inte om dem.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Träfftabell (OT)

Ja ska vi vara sånna så. Jätteamöbor klarar sig utan "huvud"(ett gammalt härligt monster från den gamla drakar och demoner tiden). Då DD var som bäst, då det hette EDD och man hade supplement som Gigant och Grymkäfts fällor. OjOj det var tider det*fäller en tår för den gamla goda tiden*. Jag tycker det verkar som om Drakar&Demoner var bättre förr...eller?

"Våga vara dum!"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Träfftabell (OT)

Bäste herr Fade,

Ni har en totalt korrekt uppfattning. Drakar var så mycket bättre förr då det begav sig *suckar, med en sten i hjärtat*

Mycket tacksam för eder upplysning om amöbor, slå en och det bli två, slå två och det bliver fyra *slutar där, sen blir det för mycket siffror på miniräknaren att hålla reda på*

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Träfftabell (OT)

Och när vi ändå talar historia. Var inte Mutant bättre förr...alltså Mutant 2, med förbjudna zoner, muterade djur, Nicholas fon Rijn, björnen Traffaut???

"Våga vara dum!"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Träfftabell (OT)

....och landhajen, krutvapen =)

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Bättre förr (OT)

Nej mina gentlemän. Spelen var inte bättre dörr utan der var ni som inte var lika förstörda av för mycket rollspelande. /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Bättre förr (OT)

Fasiken, jag tror ni har rätt......nej allt var bättre förr när lösgodis gick på 10 öre stycket!

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Re: Träfftabell (OT)

Ojoj landhajen! Men glöm inte Tusenfotsormen(7 i nartuligt sjydd!!!) Jättelik Ekoxe(eller va fan dom nu hette) och sist men inte minst RUBBITAR!!!! Dom små livsfarliga kaninerna.

"Våga vara dum!"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Träfftabell (OT)

Säg inte RUBBITAR, mina mardrömmar återkommer....jag kommer inte kunna sova ikväll....dessa fluffiga, söta, livsfarliga kaniner.....*AHHHHHHH, ångest skrik*

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Konstig

"Är du konstig eller? ;)"

Han är ungefär lika konstig som jag. /images/icons/wink.gif

Det vill säga en hel del, skulle jag kunna tro. Det är ju hur inne som helst att antingen vara gammal räv som hänger kvar intensivt vid DoD Expert till DoD 4. Själv är jag av den andra sortens räv, som anser att DoD är ett ganska halvbra spel med rätt gammal och överarbetad mekanik.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Bättre förr (OT)

DITO

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: Konstig

DoD bra eller dåligt, det är kul med 75% i anfall och 25% i försvar med ett slagsvärd!

"When the DM laughs it is already to late"
"Never say Hi priest to a High priest"
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Varför inte Benen,Armarna, Kroppen och Huvudet?
Nästrid:1 ben, 2-3 armar, 4-5 kroppen, 6 huvudet.
Avstånd:1-2 ben, 3 armar, 4-5 kroppen, 6 huvudet.

Vad tycks?

//"Fredda the mean" som tycker sig ha löst problemet!
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag tykcer att träfftabell är lite overkligt också, <blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> jag står och andas i hans nacke, vad träffar jag ?, foten... <p><hr></blockquote><p> så det är lite siochså med den biten själv kör jag som så att en träff med mycket skada (beroende på vapnet givetvis) är en bra träff på kroppen också. det gör saker och ting mycket enklare, ifall man vill göra annat får man sikta, man träffar inte små områden som huvudet på måfå direkt. man siktar.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: T6 [ot]

d10:or är ju snygga och dessutom gillar jag dem. dessutom finns det en hel system som kör med dem. bl.a. whitewolfs produkter och lite från steve jackson games.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
detdär var iofs ett bra system, påminn mig om att jag ska köpa babylonproject. /images/icons/wink.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dr_Morbid on 2001-07-21 01:38.</EM></FONT></P>
 
Top