Nekromanti TMNT - The End.

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Tyr said:
Det var i runda 3 då han gick ut med att han var miller. Jag kunde knappt tro att han inte hängdes omedelbums för att ha väntat tills runda 3 med att gå ut med miller.
Jepp. Det var idiotiskt att vi inte hängde honom för det. För det första kan man inte låta millers leva hela spelet och för det andra var det (egentligen) märkligt att han kom ut så sent och inte i anslutning till de övriga millrarna. Men istället sköt jag in mig på hans brödsmulor...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Vimes said:
3. Upplägget med inläggstak var kanske inte helt lyckat. Det var dock väl spelat av ulvarna att spamma ihjäl spelet när de hade chansen. Hade de inte gjort det hade det här kunnat bli en annan historia.
O ja. Samtidigt gillade jag den där featuren, för det är å ena sidan bra för ulvarna att spamma, men å andra sidan dåligt eftersom de visar sig som röda.

På slutet blev det ju också en märklig paranoid tyst stämning när byborna fattade vad som var på gång, men inte kunde säga något eftersom varje inlägg räknades...
Dessutom så innebar inläggstaket att rundorna kunde sluta lite närsomhelst. Det var ju mycket grymt mot alla som inte kunde sitta inloggade hela tiden. Kanske hade det varit bra att bestämma fasta tider för när varje ny runda börjar?

Vic, du gjorde ett bra spel, svårt och utmanande. Och du skötte dig med den äran. Som spelare vill man att SL ska vara så snabb som möjligt MELLAN rundorna och det var du verkligen! Kudos! Jag tycker inte att du ska vara hård mot dig själv för w176/Lao-grejen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad "Mellanmjölke" Kanalje said:
Ulvarna var skitbra! Tack så mycket.
Välförtjänt :gremsmile:

Sedan får jag väl berätta om ryktet jag satt på också, källan till så mycket ångest! Ryktet var: "Stockman är inte att lita på" som Vic postade, vilket vid första anblick ser för bra ut för att vara sant. Så jag var helt klart en anhängare av Brynolfs teori att inte alla rykten är sanna.

När Brynolf, som inte direkt pingat för mig, sedan outar Barney Stockman så började jag ana att Vicotnik hade gjort en luring med mitt rykte. Varför bara skriva efternamnet? Så jag googlar och ser att Barney har en mer känd tvillingbror som heter Baxter. Det såg rätt lovande ut, och gör ryktet lite rimligare, så jag valde att hålla inne på det utifall det är sant och en ulv gömmer sig i Baxter. Lite frustrerande att namnoutningarna slutade bara.

När rundan led mot sitt slut så tyckte jag inte det var någon poäng med att gå ut med ryktet. Det var osannolikt att jag skulle bli mördad av ulvarna, jag hade inte spelat så värst bra och jag var dessutom miller som riskerade hängas nästa runda. Att en DTF skulle vilja ha ihjäl lilla mig verkade långsökt. Jag räknade inte med att jag skulle ta en giftampull i knäet av en vigilante. :gremlaugh:

Så under hela spelet har jag haft lite ångest över att jag ändå inte gick ut med ryktet, vilket sedan övergick i lättnad efter spelet då det mycket riktigt visade sig vara falskt. Annars var det mest komiskt att jag dog knall fall på det sättet. :gremtongue:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Basenanji said:
Det var ju mycket grymt mot alla som inte kunde sitta inloggade hela tiden. Kanske hade det varit bra att bestämma fasta tider för när varje ny runda börjar?
Alltså, det var en feature. Som ni utnyttjade på både ett effektivt och helt hysteriskt kul sätt (det var dock tur att jag inte behövde uppleva det live - när mitt seminarium var slut var jag nattmördad och ni var i full gång med att avsluta sista rundan...). Jag vet inte vad jag tycker, det är en till dimension, men den blir lätt random eftersom vi inte sitter 24/7, vilket gynnar ulvarna (eller ger utrymme för coola varulvsstunts som vi fick se på slutet).

Missförstå mig rätt. Ulvarna var grymma. Och det var inte så att det här var omöjligt: vi hade sniff på er alla, även om det aldrig lyckades utvecklas tillräckligt, hade vi varit bättre (eller ni sämre) hade det kunnat gå annorlunda. Men spelupplägget gynnade ulvarna på i princip alla punkter.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Vimes said:
Basenanji said:
Det var ju mycket grymt mot alla som inte kunde sitta inloggade hela tiden. Kanske hade det varit bra att bestämma fasta tider för när varje ny runda börjar?
Alltså, det var en feature. Som ni utnyttjade på både ett effektivt och helt hysteriskt kul sätt (det var dock tur att jag inte behövde uppleva det live - när mitt seminarium var slut var jag nattmördad och ni var i full gång med att avsluta sista rundan...). Jag vet inte vad jag tycker, det är en till dimension, men den blir lätt random eftersom vi inte sitter 24/7, vilket gynnar ulvarna (eller ger utrymme för coola varulvsstunts som vi fick se på slutet).

Missförstå mig rätt. Ulvarna var grymma. Och det var inte så att det här var omöjligt: vi hade sniff på er alla, även om det aldrig lyckades utvecklas tillräckligt, hade vi varit bättre (eller ni sämre) hade det kunnat gå annorlunda. Men spelupplägget gynnade ulvarna på i princip alla punkter.
alltså jag tittar redan nu tillbaka på den där måndagen med ett leende.
Det var skit stressande och kaotiskt på ett roligt sätt.
jag blev ju helt lost ( om nu någon lyckades att missa det) men jävlar vad det var kul.

Jag missade dock halva min föreläsning och sedan så förstod jag inte andra halvan så om någon vänlig ulv vill hålla ett föredrag om Art cinema med fokus på nordiskt 50tal så skulle det uppskattas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Såhär brukar jag ju göra:

Byns three stars:

*** Tjavva - utan protester. Aktiv, engagerad, lyckades med de båda bybuppgifterna*, både matchens lirare och matchens bästa rookie.
** Cassius - fick bara se en runda, men jäklar vad bra han var. Systemet med "I det här inlägget har jag sagt" borde börja användas ännu mer.
* Möller - i efterhand kan jag konstatera att han hade rätt på många punkter. Synd att vi inte lyssnade på honom, och att någon idiot fick honom utröstad...

Bubblare: w176, klok och genomtydligt grön, synd att hon inte hade tid. Lukas, som för en gångs skull var uppenbart grön, bra inlägg, de få han gjorde.

Ulvarna är svårare att ranka, Larsson, Basenanji och KK var bra alla tre. På lite olika sätt. Men den som lurade mig mest var Basse, som jag ju tyckte verkade välvillig spelet igenom.

_______________
* Bybons två uppgifter: Den första uppgiften är att hitta och rösta ut ulvar. Den andra uppgiften är att visa andra bybor att man är grön och inte bli utröstad själv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Recca said:
Jag fattar inte varför Xyas dödade Tyr. o_O
Tycker det var ett helt ok val, även om han förstås kunde väntat en runda med att använda sin förmåga. Tyrs milleroutning var suspekt. (Inget ont om Tyr alltså, men millers ÄR alltid suspekta och Spider outade först.)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vimes said:
Såhär brukar jag ju göra:

Byns three stars:

*** Tjavva - utan protester. Aktiv, engagerad, lyckades med de båda bybuppgifterna*, både matchens lirare och matchens bästa rookie.
** Cassius - fick bara se en runda, men jäklar vad bra han var. Systemet med "I det här inlägget har jag sagt" borde börja användas ännu mer.
* Möller - i efterhand kan jag konstatera att han hade rätt på många punkter. Synd att vi inte lyssnade på honom, och att någon idiot fick honom utröstad...

Bubblare: w176, klok och genomtydligt grön, synd att hon inte hade tid. Lukas, som för en gångs skull var uppenbart grön, bra inlägg, de få han gjorde.

Ulvarna är svårare att ranka, Larsson, Basenanji och KK var bra alla tre. På lite olika sätt. Men den som lurade mig mest var Basse, som jag ju tyckte verkade välvillig spelet igenom.

_______________
* Bybons två uppgifter: Den första uppgiften är att hitta och rösta ut ulvar. Den andra uppgiften är att visa andra bybor att man är grön och inte bli utröstad själv.
Tack! :gremgrin:

Asså, jag slogs ju med näbbar och klor för att skydda KK på slutet. Men va fan, han är ju rar... skulle slagits lite mer för Möller dock och inte helt blint litat på veteranerna. :gremtongue:

Men tack alla för ett kul spel, ursäkta att jag drog igång en sån storm efteråt genom att anklaga er för att vara elaka och odla ett otrevligt klimat... :gremblush:

Jag hade mest kul, faktiskt väldigt, väldigt kul. Och om ni lovar att inte kalla mig för fula saker kan jag till och med tänka mig att spela igen... :gremwink:

*kramar alla ulvspelare*

Och, Nässe, förlåt att jag satte dit dig... :gremfrown:
 
Top