Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R1

Och då var det mitt svar till BM om ifall jag hade siat Basse du syftade på? Eller var det fler inlägg du tyckte att jag betett mig i?
När jag läser tillbaka inledningen nu så var det nog svaret till Morsan ja, när jag skrev inlägget hade jag känslan av att även var mot Isaac, och en lite oskön-snubbe-vibe överlag.
Det känna som en överdriven sammanfattning så den backar jag på.

Vill också tillägga att även bybor kan vara rövhattar

Nu ska jag pressa bänk, så jag lägger en röst på Impe så det finns en chans att det händer något där. Säkert bara jag som råkat bli tjafsig, men jag tycker inte att något han skriver känns uppriktigt. Jag får väl flytta sen om det behövs för resultatet.

Röst: @Impetigo

Snabb fundering innan mötet nu. Om ulvarna kör en hög profilerad och 2 lågflygare. Vilken vofferoll sätter de fram tror ni?

Vad är caset mot @Sidd?

100 % brus och okonstruktivt spel i mina ögon. Jag har supersvårt att läsa Sidd, men jag tycker nog att han brukar vara bättre än såhär när han är bybo. Det är bara blarrigt och inte vasst alls. Sedan har han gått lite afk under andra halvan av rundan (håller huvudet nere när han varit med på folks misstankelistor?)

Det är ingen toppenröst såklart, men duglig för R1 imo

Hörni byn?!

Hägern har varit i blåsväder hela rundan och få andra har hamnat under press. Utan att veta helt säkert är min magkänsla att Team Ulv faktiskt är nöjda med att Hägerstrand åker. Jag tycker nog att han grönat dig allteftersom.

I det här läget när ingen annan stöttar min röst på Sömniga Isaac lägger jag mig på Sidd. Då blir det

Hägerstrand 4
Sidd 3

Vi får väl se vad det kan ge.

RÖST: @Sidd

Jag vill nog ha kvar Hägern en runda till. Så min röst faller på den där brusande saken, som jag inte riktigt får någon klarhet i överhuvudtaget. Tycker mest brusis flängt runt lite här och var. Ska försöka kika lite på vad som hänt nu, med lite lugn och ro i sinnet.

Röst: @Sidd

Jaha, då har man ett antal sidor att läsa ikapp rå!

Det är sannerligen lockande att få färg på Herr Hägestrand. Men det är något som skaver. Han stack ut mycket i början och jag tror inte att en ulv skulle våga göra det.

Jag hoppar på Brynolf-drevet istället pga lågflygeri. Nu har jag ju inte läst på hela dagen så jag kanske är helt ute och cyklar, men det får bli så så länge. Även om han skulle vara bybo så tror jag inte han har powerroll för då borde han väl inte vaska sig själv så här.

Röst: @Brynolf

Motivering kanske? ”Varken hackat eller malet!” säger jag om Sidd. Fin bild där vid röktunnan, men också jag noterar fläckvis frånvaro och inte helt hjälpsamt spel.

Ingen verkar kunna/vilja sammanfatta caset mot @Hägerstrand alltså, tolkar som att det mest är känsla och lite förnuft i det alltså.

Röst: @Sidd

Mellan dessa 2 tycker jag Högern gjort mer för att gröna sig

Jag tycker inte det här är ett så rörigt spel. De svåra besluten är ulvarnas att fatta. Vi kan spela som vanligt. Att BM kommer in med andan i halsen och skriver om att det är så rörigt och svårt tycker jag inte stämmer. Min hunch direkt där var att hon hade med sig en känsla från varulvs-tråden i bakhuvudet som inte egentligen har bäring på vad som händer i speltråden. (Men ja, det kan förstås vara så att BM såg ett jättelångt startinlägg och fick regelfrossa och att det är helt okonstigt att tycka att det verkar rörigt)
Just så, tack att du förklara hur jag menar bättre än jag själv. Ulvarna har mest att ta ställning till men det är väl i allra högsta grad även byns jobb att försöka lista ut ulvarnas troliga steg i varje läge. Jag sitter och tänker på "vad skulle jag göra om jag var tjuv, om jag var rövare, om jag var överfallare...?"

Back