Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R1

Att vi inte så lätt kan avgöra varför någon röstar på någon.

Jämför:

Tre ulvar drevas
ULV1: Bybo1, Bybo2, Ulv2
ULV2: Bybo3, Ulv3
ULV3: Bybo4, Ulv1

Två ulvar och en bybo drevas
ULV1: Bybo1, Bybo2
ULV2: Bybo3
BYBO1: Ulv1, Bybo4, Ulv2, Ulv3

Min högs teoretiska poäng är stt kontrasten blir tydligare när dreven innehåller ulvar och bybor.

Sedan är allt det här spekulation och abstrakta idéer, men lite mer konkret kan jag tycka att det vore bra om vi samlade oss kring

Sömniga Isaac (misstänkt lågflygare)
Hägerstrand (skummish)
Basenanji (snel hest)

[har ni bättre kandidater, ge oss dem!]

…då får vi ganska mycket info från R1 till R2.
Men det här är så snurrigt basse. Även OM vi accepterar att du är snel hest, hur ska vi få till ett rationellt spel kring det? Vilka ska rösta på dig? Ska vi uppmana bybor som tror att du är snel hest att rösta på dig ändå? Hur ska vi behandla de byborna om du sen blir utröstad som bybo? De gjorde ju som du sa och drevade dig trots att du var snel hest?

Eller ska vi bara uppmana ulvarna att rösta på dig? Det är en vansinnigt optimistisk plan tycker jag!

(Och det här är ju extra knasigt eftersom jag vet att vi redan har en bybo som nuvarande huvudalternativ i utröstningen, men det är ju svårt att argumentera här:))

Det är ju helt normalt varulvsspelande att säga "undrar om vi får mer information om vi drar in X i omröstningen och jämnar ut dreven lite", men jag fattar inte vilken information man sitter på om man tror att man både kan ha någon som betraktas universellt tillräckligt grön för att vara "det gröna alternativet" och ändå ha med hen i en utröstning där utfallet blir jämnt nog för att ge någon information.

Men det här är så snurrigt basse. Även OM vi accepterar att du är snel hest, hur ska vi få till ett rationellt spel kring det? Vilka ska rösta på dig?
Ni som tycker att jag är byboig ska ju inte rösta på mig förstås. Ulvarna kan få rösta på mig, helst alla tre i ordning.

Men det här är en vacker teoretisk-abstrakt skiss utan större praktiskt värde inser jag.

Kan vi åtminstone ha tre drev?

Jag ser nog personligen helst @BiobunkerVII eller @Impetigo till utröstning. Tycker båda behöver stå tills svars för att de försöker ha lite konfrontativ ton och trissa upp stämningen trots att de ligger och gömmer sig med 3 inlägg var.

Vi har ju 13 glada att skärskåda denna gång.

Hur ska vi göra med våra två ickespelare @Brynolf och @damogn

Lugnt å sansat bara strunta i dessa å hoppas de dyker upp senare i spel?

Eller eftersom vi oftast går fel i R1 vänta in nattens dåligheter å bara nu knoppa av en av dem som inte bidrar alls till byns jobb?

Förslag som är bäst för byn mottages gärna då jag inte kan ligga å skvalpa själv här i röstbakvattnet 😇

Lugnt å sansat bara strunta i dessa å hoppas de dyker upp senare i spel?

Eller eftersom vi oftast går fel i R1 vänta in nattens dåligheter å bara nu knoppa av en av dem som inte bidrar alls till byns jobb?
Jag kan tänka mig att strunta i dem. Om de är ulvar och ulvarna vinner på det så må det vara hänt, men jag föredrar att spela varulvsspel mot ett ulvlag som också spelar varulvsspel.

Mycket trevande här å många chilla spelare över lag.
Möjligt att jag läser in för mycket här nu men tror nån på allvar att Basse och Uttern inte fattar vid spelstart att guldmynten är nåt vi inte ska flasha med utan ska hålla hårt innanför rocken.
Detta brusar de om i sina första inlägg. Jag har verkligen inte koll på alla regler och tänkbara scenarier men det här med att skydda spelare med två gm var iaf självklart för mig.
Misstolkar jag nåt eller sniffar vi 1 eller 2 guld-fiskare här i faggorna som lite skuggboxades i början av spel?

Back