Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R1

Läget just nu:

1776090169387.png

Nu ska jag gå från datorn och göra annat (ta hand om fåren och fälla träd i skogen), men jag blir fan besviken om det fortfarande bara ligger 9 röster när jag kommer tillbaka.

… och varför lajkar du @Hägerstrand s inlägg #181 @Basenanji ? Alltså inlägget där han röstar på mig. Vad tycker du är bra med det inlägget (spoiler alert: Det är ett riktigt skitinlägg)?

Om du är bybo så är detta riktigt dåligt spelat. Jag fattar inte ens vad du pratar om och du bemöter absolut ingenting av det jag lyfter bortsett från det här märkliga avgärdandet av att stockholmsklicken har realtioner utanför spelet (jag vet att det finns minst två syskon och minst en föräldrabarn-relation bland er så det är obestridligt sant att ddt finns intern jarhong mellan flera av stockholmarna, det jag undrar är alltså om det kan finnas nån sån förklaring bakom den tråkiga tonen du använder mot bm helt, vad det annars verkar, i onödan).
@Octagonal bor inte i stockholm. Det känner jag till eftersom det skrivits i spel, jag har aldrig pratat om Octa med @Sidd IRL. @Big Mama har aldrig varit med på några IRL-träffar jag deltagit i. Tjofräs är jargong som refererar till tidigare spel. Att jag falskclaimat och riktigclaimat flera spel i rad och att det varit dåligt är även det jargong som hänvisar till spel.

Sen börjar du skriva som om jag inte förstått att du inte var allvarlig när du skrev att du siat Basse röd? Goddag yxskaft och välkommen in i värmen alla halmgubbar!
Du argumenterade nedan som att jag skrev det utifrån antagandet att det skulle tas på allvar.
Om ingen tar ”Hägern outar siare och har siat Basse röd” på allvar kan det väl aldrig bli nåt case av det?

Du har fortfarande inte förklarat vilken ulvrationalitet du ser hos bm genom hennes ”ifrågasättande av ditt siarclaim”. Tills du gör ddt är allt annat uppenbart jidder.
Det du kallar "uppenbart jidder" är liksom helt vanligt bollande i början av R1. BM skrev en grej, jag spann vidare lite på den eftersom jag absolut inte höll med om att det faktiskt var förvirrande, sen skrev jag att jag hade knäckt spelet och BM, Isaac och Basse var ulvarna. Det var inte heller superseriöst. Jag har inte ens röstat på BM.

Du låtsas att du förväntar dig att vi alltid måste vara supersakliga och jätteseriösa. Så spelar vi inte. Att du låtsas det, och att du låtsas att du tror att jag är ulv för att du inte alls kan avkoda det här, gör att jag inte tror på att du spelar ärligt.

Har vi några ulvar som kämpar med näbbar och klor för att rädda Hägern med nya drev? Ett väldans hoppande nu😇

… och varför lajkar du @Hägerstrand s inlägg #181 @Basenanji ? Alltså inlägget där han röstar på mig. Vad tycker du är bra med det inlägget (spoiler alert: Det är ett riktigt skitinlägg)?
Här kör du vidare på att låtsas att du inte vet hur varulvsspelen ser ut här på forumet. Du har ju hållit på med det här längre än mig? Jag taggar Basse i det inlägget, han tummar upp att han sett det jag skrev till honom. Så gör vi ju hela tiden. Du använder själv jätteofta tummeuppreaktioner för att visa vad du läst.

Det här kan inte vara uppriktigt? Du försöker verkligen göra en höna av fjädrar som inte ens existerar.

@Octagonal bor inte i stockholm. Det känner jag till eftersom det skrivits i spel, jag har aldrig pratat om Octa med @Sidd IRL. @Big Mama har aldrig varit med på några IRL-träffar jag deltagit i. Tjofräs är jargong som refererar till tidigare spel. Att jag falskclaimat och riktigclaimat flera spel i rad och att det varit dåligt är även det jargong som hänvisar till spel.

Du argumenterade nedan som att jag skrev det utifrån antagandet att det skulle tas på allvar.

Det du kallar "uppenbart jidder" är liksom helt vanligt bollande i början av R1. BM skrev en grej, jag spann vidare lite på den eftersom jag absolut inte höll med om att det faktiskt var förvirrande, sen skrev jag att jag hade knäckt spelet och BM, Isaac och Basse var ulvarna. Det var inte heller superseriöst. Jag har inte ens röstat på BM.

Du låtsas att du förväntar dig att vi alltid måste vara supersakliga och jätteseriösa. Så spelar vi inte. Att du låtsas det, och att du låtsas att du tror att jag är ulv för att du inte alls kan avkoda det här, gör att jag inte tror på att du spelar ärligt.

Dst var inte ”tjofräs” eller nåt annat ord jag avsåg med jargong utan att du svarade med sarkasm på ett inlägg där tydlighet efterfrågades.

Vi verkar prata förbi varandra om vad som menats av vem.

Jag förtydligar:

1. Du skrev att du tyckte det var värt att följa upp bm:s inlägg och se vem mer som hoppade på hemmes linje.

2. Du skrev i samma inlägg att ingen spelare kunde missförstå ditt första inlägg (risken är ”obefintlig”).

Ergo: När bm tycks missförstå ditt inlägg har hon alltså en agenda med det (hon kan ju inte ha missupfattat enligt din egen utsaga). Du vill se om nån annan har samma agenda (om nån annan hakar på bm:s ifrågasätrande av ditt uppenbara skämtinlägg).

Då tycler jag det är mycket naturligt att be dig förklara hur du får ihop detta: Om det är uppenbart tokigt att ifrågasätta ditt första inlägg, varför skulle bm somnulv göra det och varför förväntar du dig att nån av hennes ulvkompisar ska haka på?

Det låter som uppenbart och otvivelaktigt dåligt ulvspel, dvs orimligt. Så varför förväntar du dig att det ska hända? Kan du förklara hur du tänker att ulvarna resonerar för att ditt resonemang skylle gå ihop?

Då det verkar stå mellan hägern och Isac vid en snabb genomskummniong på vad jag missat innan jag MÅSTE försvinna igen, så blir det Hägern.
Jag har inget på Isaac, (eller misat vad ni andra har) så...
Röst: @Hägerstrand

Ja. Vad fasen är det frågan om? Rundan är snart slut. In och rösta vafan

@StradhLestat

@Brynolf

@Sysp

@damogn

@Big Mama

@Sömniga Isaac
Vad händer? Rundan slutar 21 och Vimes får panik.

Jag är gejm om det finns stöd för ett Sidd-drev.

Läget just nu:

View attachment 29806

Nu ska jag gå från datorn och göra annat (ta hand om fåren och fälla träd i skogen), men jag blir fan besviken om det fortfarande bara ligger 9 röster när jag kommer tillbaka.
Alltså jag tycker Sidd är ett kuligare drev än Brynolf så om du drar igång det kommer jag vara sugen, som sagt.
Ah! Nu ser jag!

Röst: @Sidd
Vimes varför stressar du upp dig? Även innan dessa inlägg vevar du på. Sen skriver du att du ska ta en paus med fåren men kan inte hålla dig och fortsätter skriva även efter.

Ulv i fårakläder?

Här kör du vidare på att låtsas att du inte vet hur varulvsspelen ser ut här på forumet. Du har ju hållit på med det här längre än mig? Jag taggar Basse i det inlägget, han tummar upp att han sett det jag skrev till honom. Så gör vi ju hela tiden. Du använder själv jätteofta tummeuppreaktioner för att visa vad du läst.

Det här kan inte vara uppriktigt? Du försöker verkligen göra en höna av fjädrar som inte ens existerar.

Nej. Jag ser att du taggat Basse i inlägget men det är ju återigen bara för att du är sarkastisk (”ser du @Basenanji hur allvarligt jag tar spelet” eller vad du nu skrev).

Då undrar jag helt naturligt om det är pga den rätt random och inte särskilt betydelsebärande taggningen som Basse lajkar inlägget eller om han lajkar ddt för att han tycker det är ett bra inlägg (om ddt är dey sistnämnda kommer min följdfråga förstås bli VARFÖR Basse tycler att det är ett bra inlägg).

Det är alltid intressant att få folk att förklara sina ställningstaganden. I synnerhet när det gäller de som är rödast på banan (du är rödast, Basse är näst rödast).

@Hägerstrand vad i mitt spel har varit konfrontativt?

Jag tycker däremot att Hägern är tillbaka i sin Rövhattspersona.

Du har kört på samma jargong förut mot mig när du varit ulv. Det minns du säkert, eller ska jag leta upp det?

Och av samma anledning så tycker jag att jag ser vad @Impetigo håller på med. Jag vet att det är lättare att få mig utröstad när jag är jobbig och märker ord och går i clinch, så om någon behöver få det förtydligat som INTE är Impe så kan ni hojta.

Annars är punkterna såhär:
1: jag tror inte att BM egentligen blev förvirrad av ifall jag var siare.
2: jag tyckte det var värt att ställa motfrågor eftersom hon påstod att det var förvirrande
3: jag misstänkte inte BM mer än innan efter att hon svarat på de frågorna, och röstade inte på henne.
4: Impe tyckte att förloppet ovan var ulvigt, och sen får man läsa själv om man tycker att det verkar som att han argumenterar ärligt. Jag tycker inte det.

Du har kört på samma jargong förut mot mig när du varit ulv. Det minns du säkert, eller ska jag leta upp det?

Och av samma anledning så tycker jag att jag ser vad @Impetigo håller på med. Jag vet att det är lättare att få mig utröstad när jag är jobbig och märker ord och går i clinch, så om någon behöver få det förtydligat som INTE är Impe så kan ni hojta.

Annars är punkterna såhär:
1: jag tror inte att BM egentligen blev förvirrad av ifall jag var siare.
2: jag tyckte det var värt att ställa motfrågor eftersom hon påstod att det var förvirrande
3: jag misstänkte inte BM mer än innan efter att hon svarat på de frågorna, och röstade inte på henne.
4: Impe tyckte att förloppet ovan var ulvigt, och sen får man läsa själv om man tycker att det verkar som att han argumenterar ärligt. Jag tycker inte det.
Ja alltså @Impetigo får ju svara för sig själv.
Jag fick frågan av @Sidd om jag trodde att du på allvar hade en power-roll som kickade innan spelstart. Du har säkert rätt att jag som ulv påpekat ditt rövhattande tidigare men eftersom jag är bybo nu så är inte min lagtillhörighet konstanten utan det är ditt sätt att bete dig.

Du har säkert rätt att jag som ulv påpekat ditt rövhattande tidigare men eftersom jag är bybo nu så är inte min lagtillhörighet konstanten utan det är ditt sätt att bete dig.
Och då var det mitt svar till BM om ifall jag hade siat Basse du syftade på? Eller var det fler inlägg du tyckte att jag betett mig i?

Back