Titta i brevlådan

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Nostalgi kring Altor är dock det!

Jag kommer ju inte spela Kopparhavets kapare, men jag kommer väl att sno saker ifrån den till en kommande Altor-kampanj.
Vi har försökt skriva det så att det skall vara lätt att plocka ut det man vill ha och använda i sin egen kampanjvärld eller variant på Kopparhavet
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
SMS om att boken finns att hämta ut hos postombudet. Blir upphämtning efter jobbet. Spännande!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Vi har försökt skriva det så att det skall vara lätt att plocka ut det man vill ha och använda i sin egen kampanjvärld eller variant på Kopparhavet
Det är så jag tolkat det - vilket är ett skäl till varfr jag är så pepp på det! :D

Efter att förgäves ha vittjat brevlådan ytterligare en gång fick jag ett mail om att den ligger hos DHL-ombudet
Jaha. Kul för dig.

MVH,

Ensammast i hela världen. :(
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Eftersom jag anar att kickstartern för Sirenens Klagan inte är långt borta passar jag på att önska ett stretchgoal: speledarskärm!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Eftersom jag anar att kickstartern för Sirenens Klagan inte är långt borta passar jag på att önska ett stretchgoal: speledarskärm!
Absolut! Det var inte ekonomiskt försvarbart i KS av spelet men något jag själv skulle vilja ha, om vi så säljer den med knapp marginal :)

Kanske dags för snygga tärningar med?
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Absolut! Det var inte ekonomiskt försvarbart i KS av spelet men något jag själv skulle vilja ha, om vi så säljer den med knapp marginal :)

Kanske dags för snygga tärningar med?
Tärningar, så är jag alltid på (trots att jag nöjde mig med pdf av boken...)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Ha! In your face, @Måns - nu har paketet kommit till utlämningsstället. Du spräckte bubblan igår! ;)
Hoppas du gillar't :)

Om du tänker spela med de klassiska modulerna skulle jag föreslå att byta ut Alvernas folkslagsförmåga mot den de har i Hjältarnas Tid.

"Du får förmågan Trädens röst. Du hör vad träden viskar i vinden. Träd är medvetna men inte på samma sätt som folk. De känner i marken, i luften och i barken, och det de känner kan spridas blixtsnabbt från träd till träd. Däremot kan de inte se, de har svårt att uttrycka händelser och när vintern kommer faller de i dvala. De kan säga att en grupp med tvåbeningar passerade för två solvarv sedan, att det brann i andra
änden av skogen åt solen till, eller att det är blod i marken. Däremot kan de inte säga att det var mörktroll, vem som tände skogsbranden, eller hur blodet kom dit."

För att representera alvernas band till Tevatenu
 
Last edited:

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Hoppas du gillar't :)

Om du tänker spela med de klassiska modulerna skulle jag föreslå att byta ut Alvernas folkslagsförmåga mot den de har i Hjältarnas Tid.

"Du får förmågan Trädens röst. Du hör vad träden viskar i vinden. Träd är medvetna men inte på samma sätt som folk. De känner i marken, i luften och i barken, och det de känner kan spridas blixtsnabbt från träd till träd. Däremot kan de inte se, de har svårt att uttrycka händelser och när vintern kommer faller de i dvala. De kan säga att en grupp med tvåbeningar passerade för två solvarv sedan, att det brann i andra
änden av skogen åt solen till, eller att det är blod i marken. Däremot kan de inte säga att det var mörktroll, vem som tände skogsbranden, eller hur blodet kom dit."

För att representera alvernas band till Tevatenu
Nu har jag inte spanat in hjältarnas tid, men detta känns som att man som alv kanske kan få välja mellan denna och själaband. Man har alltså kontakt med djur eller växter.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Nu har jag inte spanat in hjältarnas tid, men detta känns som att man som alv kanske kan få välja mellan denna och själaband. Man har alltså kontakt med djur eller växter.
Vad Själsband gör är ju att det i viss mån breddar alvkonceptet, så att man även kan spela Säling, Hjortid, Svanmö etcetera (om man också väljer påbyggnadsförmågorna).

Om man vill göra det mer konsistent kan man låta "Trädens röst" vara en applicering av Själsband - du kopplar ditt själsband till världssjälen Tevatenu, och detta fungerar då som Trädens röst. Det buffar ju Alv lite, eftersom de då får fler valmöjligheter, men tror inte det är något större problem, det finns det takhöjd för.

P. S. Nu pratar jag alltså fortfarande om fall där man vill anpassa till andra världar eller anpassa sitt eget Kopparhav - men grundpremissen i KH är ju fortfarande att alver inte (längre) kan länka sig själsligen till någon Moder Jord.
 
Last edited:
Top