Krille
Lord
Genesis;n121621 said:Callistodimman låter riktigt fett, utom det där med OSR-grunden. Diggar islotus-grejen och den muterande dimman. Finns det en massa roliga tabeller att slå på för att se hur man muteras? Kan du ge exempel på några mutationer man kan få?
Det är en väldigt lång och nästan, öh, vornheimig T100-tabell, som man kan gå upp och ner i beroende på hur mycket mutationer man har, hur mycket man exponeras för callistodimman och hur mycket islotus-nektar man knarkar. Men bland resultaten finns:
#26: Omvänd temperaturupplevelse. För dig är skalan tvärtom: du fryser häcken av dig vid +35° och smälter bort i ±0°.
#34: Levande hår. Ditt hår lever sitt eget liv och gör saker som om det vore en separat levande varelse.
#59: Albino. Din hud blir blek, dina ögon röda och ditt hår vitt.
#86: Iskropp. Din kropp är levande is med konstant kroppstemperatur på -20°.
#113: Symbiont. Det finns en annan levande varelse i dig. Om du går ner på 0 HP så kommer den konsumera ditt kött och spräcka huden för att överleva om du misslyckas med ett räddningsslag för Uthållighet.
#166: Tentakelarm. Din ena arm är en stor klump tentakler.
#187: Bengelé. Ditt skelett kan upplösas till gelé om du blir för agiterad i strid. Slå ett räddningsslag för Visdom när du blir skadad: misslyckas slaget använder du värdena för Gelékub.
#200: Shoggoth. Du upplöses till en shoggoth. Du är numera ett hjärnlöst monster under spelledarens kontroll. Kanske kan dina vänner rädda dig med en stor dos islotus-nektar, om du inte äter upp dem först.