Bifur
Veteran
luddwig;n334815 said:Hade det istället varit en tiosidig beskrivning av levnadsvanorna i Gråmunkeborg hade jag sannolikt tappat intresset.
Fast jag vill vända mig mot klichén att komplex eller detaljrik betyder "beskriva levnadsvanor eller exportprodukter". Det kanske ingen egentligen menar, men det och liknande återkommer som exempel här och där. Hur vanligt är det egentligen? Jag inbillar mig att om det alls är med är det för att lägga grunden för sociala och politiska förhållanden som kan antas påverka RP.
Måns;n334818 said:Alla spel och spelstilar har sina för- och nackdelar här och det som någon betraktar som lättillgängligt kan uppfattas som helt ospelbart av någon annan.
Så är det. En personlig reaktion jag märkt hos mig själv när jag spelar samberättrande är att jag ofta blir lite frustrerad av att settingen kan vara så lös i kanterna, och att jag oftare vill definiera mer än det RPna direkt interagerar mer. Jag antar att min inlevelse åtminstone till del kräver att jag kan ta spjärn mot settingen. Då måste den ha en viss beständighet.