Nekromanti Till alla om namn

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
En fråga.

Får jag använda era namn (de mer fantasy-betonade) till karaktärerna i mitt rollspel?
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Det beror på vem som skulle få namnet.

Men det är klart, om du har svårt att hitta på namn till de mäktigaste gudarna eller så så är ju inte Quan'talis så illa.../images/icons/king.gif

/JPS
 

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
Jag tvivlar på att nån här har copyright på sitt namn men det är juh alltid fint att fråga..
Sedan låter väl Quan'talis mer som en tiggare som mockar koskit för sitt levebröd än en gud /images/icons/laugh.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Det var ju förstås en lite Halvlängdsflicka som skulle ha det... /images/icons/tonguea.gif

Nä, men det handlar om några mäktiga herrar på den planeten. Typ.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Usch vad man hackar på Quan'talis nu. Nej, nu ska vi vara snälla.../images/icons/laugh.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Just det. För jag är ju alltid snäll /images/icons/devil.gif

Dessutom: om man är tiggare mockar man väl inte koskit för sitt levebröd? Jag menar, om man mockar koskit och ändå tjänar så lite att man måste tigga har man nog gjort ett par felaktiga yrkesval...

Vad är det för fel på att mocka koskit, förresten?

/JPS
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hehe.. Jag hade faktiskt tänkt mig detsamma, förvanska alla mina kompisar och forumbesökarnas namn och sätta dom på passande karaktärer i min spelvärld.. Med er tillåtelse förstås.

Om du vill använda mitt namn på något sätt så går det bra.
Men då får det vara på en cool snubbe!
Gärna en exorcist eller filosof eller evigt vandrande outtröttlig riddare eller..

/images/icons/smile.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Hmm...nu ska vi se vad vi har över för platser...hmm...
*mumlar* Orch-drottning, förvisad lönnmördare, psykotisk präst...*slutar mumla* Jag ska nog hitta något åt dig.../images/icons/laugh.gif
 

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
Sa inte att det var ett fel att mocka koskit bara att det passade bättre på en som var så än på en gud, nä du har nog gjort fel yrkes val /images/icons/tonguea.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Mmm...vilken tiggare är så dum att han tar TVÅ skitjobb?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,496
Location
Helsingborg
Du får gärna använda mitt ;) [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som gärna vill vara en gud
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
lol

Ungefär hälften av befolkningen på planeten lär få det som smeknamn...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag vet inte om mitt namn räknas som fantasy-betonat, men om du vill använda det så är det helt okej. Det behöver inte ens vara en gud :gremwink:
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Mhuhuhähähahaha...

Jag valde mitt av den anledningen att någon annan aldrig skulle vilja ha're, så känn dig blåst



(Jag har inte tagit min medusin idag)
 

Khobo

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
115
Location
Linköping
Namn

Ska det bli nya trenden? Alla kommande karaktärer kommer ha sina namn från det här forumet. /images/icons/smile.gif

En del har onekligen rätt bra namn så varför inte. With thier humble permission of course.


Angående Quan'talis och DiCif3rs diskussion så tycker jag att Khobo rätt mycket låter som en dynghävande luffare. Finns det inte gudar för sånt med?


- Mattias, som faktiskt mockat dynga i riktiga livet
 

Khobo

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
115
Location
Linköping
Uppföljning av namnen

Kom att tänka på en sak...

...om du tar olika personers namn och använder dem till karaktärer skulle det vara kul att se vad det blev. Blev Quan'talis gud eller tiggare? Blev Arvidos den vandrande riddaren han ville bli? o.s.v.

Bara en tanke.

- Mattias
 
Top