Nekromanti Till alla om namn

Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Så jäla kultigt...

Det kommer ju att bli skittufft (usch, vilket fult ord, undrar varför jag skrev det) att läsa för alla som har någon form av koppling till det här forumet. T ex: Kommer Krillendomen att vara statsreligion någonstans? (Visst, Krille känns som ett lite fånigt namn på en gud, men Krill funkar.)

För övrigt: Som du säkert vet är ju Oswald Cobblepot copyright DC Comics (och/eller Warner Bros eller nåt, spelar mindre roll), och dessutom inte särskilt fantasyaktigt. Men har du användning för nån sprätt vid namn Osric Corvstierna eller så, skulle jag tycka det var jätteroligt.

Till din tjänst,
Martinus
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Verkshöjd [OT]

"Frågor?"

Ja...

Vad är en bakverkspingvin? /images/icons/yikes.gif

Om jag tror att det är vad det är... hur kan en sådan äta? /images/icons/yikes.gif

// Riddaren
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ganska mycket kvar tyvärr...handlar mer om motivation än om jobb tror jag...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Verkshöjd [OT]

Ja, det krävs ju utan tvivel en speciell begåvning för att hitta på anjovismuffins /images/icons/sick.gif

/JPS - Jag trodde att jag hittat på namnet "Quan'talis" helt själv, men jag har tvingats inse att jag omedvetet var inspirerad av Antalis, ett företag som tillverkar andra klassens kontorsmaterial.... Det tar på att erkänna det, men jag är uppkallad efter en förpackning billigt kopieringspapper. The shame, the shame.....
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Verkshöjd [OT]

"Jag trodde att jag hittat på namnet "Quan'talis" helt själv, men jag har tvingats inse att jag omedvetet var inspirerad av Antalis, ett företag som tillverkar andra klassens kontorsmaterial"

Jag vet hur det känns - jag gör sådana upptäckter hela tiden. Inte just i samband med kontorsmaterial, kanske, men ändå /images/icons/wink.gif Å andra sidan är jag kontorsmaterialmissbrukare, så det kommer väl så småningom...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Verkshöjd [OT]

Är du också kontorsmaterialsmissbrukare? Häromdan hittade jag en ekonomiförpackning gem för bara.....hm, bäst att sluta här. Det blev inte så roligt som jag tänkt mig.

Det är lite av en antiklimax när man upptäcker att den fantastiskt originella idén man fick faktisk är rätt lik det ena eller det andra.

Allra mest irriterande är det om man faktiskt har kommit på det själv - man får en genialisk idé, börjar göra något av den (skriva något, i mitt fall) och sedan upptäcker man att någon annan redan gjort det, utan att man varit medveten om det. Jag menar, vem skulle tro mig om jag påstod att jag uppfunnit modernismen helt på egen hand, innan jag läst ett ord av Stein, Eliot, Södergran & co?

Det här börjar visst avlägsna sig lite från originalinlägget... få se nu..... *invokes incredible magical powers* ... jo just det: Yassilus får gärna använda mitt namn, men jag frånsäger mig allt ansvar för ekonomisk förlust orsakad av eventuell stämning från tredje part. Så där ja!

/JPS - är inte så rolig som jag tänkt mig....
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Re: Verkshöjd - fast mest pingviner [OT]

<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr>

Vad är en bakverkspingvin?

<hr></blockquote>



Det är en liten pingvinart som urinvånarna på Tierra del Fuego lockar till sig med olika kakor, bullar och andra bakverk. Jag hittade just på den, så den är [color:red]©Widde</font color=red>. Men eftersom jag är en genrös och godhjärtad natur, så placerar jag den härmed i public domain. /images/icons/grin.gif

-W
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
...handlar mer om motivation än om jobb tror jag...

Hmm, precis så jag känner angående den kampanj till DoD4 jag sitter och pysslar med lite till och från...
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: copyright

Men då det gäller t.ex. ditt nick så borde det väl räcka att man skriver det med anda bosktäver :)
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Med nöje!

Sedan skulle det ju vara trevligt om du hänvisar till forumet så att alla stackare som blir frälsta av ditt rollspel också blir frälsta av forumet.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Verkshöjd [OT]

"Häromdan hittade jag en ekonomiförpackning gem för bara....."

Ooh! O_O

"mest irriterande är det om man faktiskt har kommit på det själv - man får en genialisk idé, börjar göra något av den (skriva något, i mitt fall) och sedan upptäcker man att någon annan redan gjort det"

Usch, ja /images/icons/sick.gif

"vem skulle tro mig om jag påstod att jag uppfunnit modernismen helt på egen hand"

Jag tror dig! :gremsmile:
 
Top