Nekromanti Tidsresor, Kung Fu och Hjältar!

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
På förkommen anledning (dvs jag har tappat bort den) vill jag diskutera ett kampanjupplägg.

Jag vill börja med att klargöra saker och ting: Jag vet allt. Det lönar sig inte att diskutera.

Jag vet till exempel att alla berömda personer i historien var mästare på Kung Fu. Ju mer berömda de var, desto skickligare var de i allmänhet. Precis. Den som påstår något annat ljuger.

För det andra är tidsresor möjliga och paradoxfria. Det är lite svårt att förklara för den som inte kan zenfysik, men det går. Jag har en tidsmaskin i mitt garage. Likt alla riktiga tidsmaskiner är den givetvis kamoflerad till en Toyota, eftersom det var Toyota som kommer att ha uppfunnit tidsresorna år 3026 A.T.

Grejen är att mitt specialteam av Kung Fu-agenter, bestående av Jesus från Nasaret, Karl Marx och Sigmund Freud, har försvunnit på uppdrag under De Stridande Kungadömenas tid i det gamla Kina. Jag behöver sända ut en search-and-resque-patrull. Min reservmaskin rymmer DIG plus fyra agenter.

Du får rekrytera vilka du vill. Kom ihåg att alla redan kan Kung Fu, så det finns ingen egentlig anledning att rekrytera Miyamoto Musashi, George Silver eller Fong Sai Yuk. Men det är din begravning.

Tyvärr är tidsåldrar efter 2004 liksom parallella dimensioner (dvs. fiktiva figurer) spärrade på grund av mina budgetregler från Tidstjänsten.

Bästa gruppen gäller. Och kom ihåg, ni kan inte rekrytera medlemmarna i mitt team - de är redan försvunna.

Team med teman får bonuspoäng.

Erik
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Första teamet som skickades ut, med tema 1700-tal: Adam Weishaupt, Immanuel Kant, Giacomo Casanova, Fredrik II av Preussen.

Om även de inte skulle återvända har vi reservteamet, med oklart tema: John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr, George Harrison.


/Dimfrost, klart ball tråd! :gremlaugh:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mitt team: Robert earl av Locksley, Will Scarlett, John Little och Alan-a-Dale. Själv utger jag mig för att vara Tuck, klerken från Copmanhurst. Jag har lite krångel med att Robban har vissa prioriteringsordningar: han har totalt betuttat sig i en normandisk tös, lady Marion. Instruktioner önskas.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Grejen är att mitt specialteam av Kung Fu-agenter, bestående av Jesus från Nasaret, Karl Marx och Sigmund Freud, har försvunnit på uppdrag under De Stridande Kungadömenas tid i det gamla Kina. "

Och vad är ditt tema då? Judiska tänkare? :gremsmile:

Oops! Fyra agenter var det visst.
Jag drar till med den kunliga kvintetten Elvis, Gustav Vasa, Henrik VIII, Fredrik den store av Preussen och jag. Feta skäggon med smak för mode och ingen tid med gnälliga fruntimmer. Se upp för Elvis förföriska dans, Henriks yxsparkar, Gustav verbala utläggningar, Fredriks välputsade ridstövlar och mina oväntade gåsattacker.

Skulle det krisa sig så kan vi alltid kasta i Gustens fyra söner, den galna duon Erik XIV och Hertig Magnus samt Karl IX och Johan III med sina oväntade katolska utbrott. Vi smusslar med Jöran och hela Höga nämnden i en säck. :gremwink:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det är ju kul att skicka ut distingerade historiepersoner på kung fu-uppdrag, men håller det för en hel tråd? Tja, vi får väl se. :gremwink:

I den ena gruppen: Einstein, (Einstein är alltid ball.) Marie Curie och Steven Hawkings. Den intellektuella gruppen där de två fysikerna kan tävla om Maries gunst.. Eller äh, hon är ju gift.. Whatever.

I den andra gruppen: Da Vinci, Columbus, Martin Luther, Galileo Galilei. Herrar som är vana att slåss mot det gamla tänkandet, och nu kommer de få sparka rumpa i framåtskridandets tjänst. Det blir också en snygg stege i tidsålder mellan dom, och gruppdynamiken kommer vara rätt intressant. Da Vinci är den lite flummigare typen, Columbus är den lite djärvare upptäcksresaren, Martin Luther kicks ass in the name of the lord, och Galileo är den mer sofistifikerade typen.

Men är inte det här lite väl OT egentligen? På kulturforumet hade det kanske passat bättre, om det passar alls på forumet. Ska det användas för att göra en grupp färdiga rollpersoner? Jag ska väl inte säga något förstås, jag var ju tvungen att sno mina favoriter innan någon annan gör det.. (äh, använd dom om ni vill)


/Arvidos, moderator på låtsas.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Strike Team Bernadotte anmäler sig - För Sverige i tiden!

- Carl Gustaf Bernadotte: prickskytt, kan bli osynlig oavsett hur många som observerar honom.

- Silvia Bernadotte: kan bryta på världens alla språk och lyfta vad som helst.

- Victoria Bernadotte: perfekt lockbete: alla tittar vad hon än gör.

- Elisabeth Tarras-Wahlberg: La Nettoyeuse, cover-up expert utan like.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Arvidos tog mina favoriter, men jag anmäler 2 team iallafall:

Det olympiska teamet: Pythagoras, Platon, Socrates och Archimedes.

Författar teamet som är rappa i käften: Oscar Wilde, bernard Shaw, Mark Twain och Strindberg.
 

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Joined
22 Oct 2003
Messages
526
Location
Helvetet
Jag anmäler härmed mitt enastående team medelst fyra lysande och skrupelfria världshärskare:

1. Alexander den store
2. Adolf Hitler
3. Djingis Khan
4. Huang-Ti (Den gule kejsaren, inte Shin shi)

De borde väl lösa uppgiften. Eller hur? :gremgrin:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Fab four? ;)

Påven Johannes Paulus II, Lenin (vad är är bättre än en Kung Fu-mästare? Jo! En odöd, mummifierad Kung Fu-mästare :gremgrin: ), Ghandi samt Heliga Maria.


/Naug, som ville ha Stephen Hawking men såg att han redan var tagen
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Nu ska vi se... Det får inte vara personer från parallella dimensioner? Hmm. Om Jesus från Nasaret och Robert av Locksley kan ingå är väl frågan om inte Rödluvan och den fallna ängeln Lucifer borde vara okej också. Men nåväl:

Till den första gruppen väljer jag kejsar Konstantin, Peter den store, George Washington och Ho Chi-Mihn.

Till den andra väljer jag kejsar Nero, Josef Stalin, Pol Pot och Bosse Ringholm.

(Teman är självklart städer och politik, om det inte är uppenbart.)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Nytt team. Ondingar i rustning!

In i Toyotan klämmer vi in Sauron, Darth Vader, en snaggad George Bush jr. i militäruniform samt BA Baracas. Det är lite trångt så BA får sitta i Saurons knä och George får klämma in sig i mittensätet mellan Sauron och Vader (som för övrigt inte kan sitta still, han hetsar konstant chauffören att köra snabbare genom att forcerycka hans kalsonger.


/Naug, :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Urk, jag suger på histora... men jag kan ju inte ignorera en sådan här tråd so here we go. Temat är Gustav III.

1. Gustav III himself.
Överklassfjolla, låter de andra i gänget sköta alla slagsmål (om han nu inte måste slåss för att han av någon anledning inte kan gömma sig bakom oss andra). Talar om vad vi ska göra hela tiden. Asgrym på att maskera sig med teatermask och smyga omkring.

2. Ankarström.
Fuskninja, han skjuter ner folk med pistol istället. The bastard.

3. Carl Michael Bellman.
Slåss gärna med luta, super ofta bort sig och måste bäras hem av oss andra. Om vi hamnar i numerärt underläge så kallar han bara på sina polare Ulla Winblad, Fader Movitz och Corporal Mollberg som alla är fetgrymma ninjor men kräver en massa vin för att ställa upp och slåss. (Drunken Stance får en helt ny innebörd när de här 3 är med.)

Vid det här laget har jag totalt glömt bort vad jag svarar på... *kollar Nightowls inlägg igen* ... Men jag anser mig nog klar här. :gremsmile:

4. Och så jag själv då. Det är troligtvis jag som kommer få göra allting om man tittar på mitt ninjagäng ovan...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Auch, vilken jobbig tråd. Jag får väl anmäla ett par team till avfärd. Eftersom alla mina team lyckas misslyckas med både search och rescue av ditt team skickas de här ut i andra ädla syften.

[*] Mig själv och de fyra söta gothflickorna som var här igår.
[*] Gardener, chrull, Foggmock och kalcidis som skickas ut för att leta efter mig (eller kanske efter flickorna?).

Nä, de här teamen var dåliga. Får se om jag kommer på några bra senare. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Let's rock!

  • Jason Bonham - tyngsta trummisen. Bankar ner vem som helst.
  • Gene Simmons - beväpnad med yxbasen!
  • Rob Halford - mästare på bedövande och förtrollande skrik
  • Yngwie Malmsteen - Sveriges största rockikon (past, present, future). Besegrar vem som helst med sina syndigt snabba fingrar och dryga sätt.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Har två förslag på team:

Team 1: de sköna konsternas team:
William Shakespeare (Hans sinne för ord slår allt)
Leonardo Da Vinci (Med sina galna uppfinningar)
Drottning Eleonore of Aquitanien (Främsta orsaken till riddaridealen)
Francis Bacon (Renässansman med sinne för vetenskap)

Team 2: handlingens män:
Niccola Machiavelli (Politisk strategi)
Vlad Tepez (Allmän elaking som inte skydde några medel)
Sun Tsu (Militär strategi)
Ian Fleming (Var underrättelseofficer.)

/Ulfgeir
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Mitt team

Mitt team består av följande personer:

1. Robinson Robban - Bra och stark.

2. Audrey Hepburn - snygg och en jävel på Kung fu

3. Salvador Dahli (bror till fotbollsspelaren Martin) - tuffaste mustaschen

4. Axel von Fersen - pratar flytande franska och är älskare till Marie Antoinette

Willie
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Tja, kvällen till ära så måste ju teamet uteslutande bestå av skådespelare (såna som har skådis som yrke, alltså, även om åtminstone ett av mina förslag egentligen saknar all förmåga till skådespeleri):

Steven Seagal - inte för sina Kung Fu-kunskaper, utan för att han är bevisat osårbar. Dessutom kan hans outsägliga tråkighet besegra horder av motståndare.

Kevin Costner - för att fylla funktionen som ärkehjälte med alldeles för stort patos.

Jeanette Goldstein - Listar ni ut vad hon spelat i för film(er) förstår ni varför hon ska vara med...

Patrick Stewart - Ifall teamet skulle stöta på en situation som inte kan klaras av med Kung Fu och övervåld.

Charlie Chaplin - En kul kille som inte pratar i onödan!

Mvh / Phelan
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Hårdaste gänget

Duke Nukem - Kommentarer är överflödiga, ingen kan vara hårdare än Duke.
Clint Eastwood - Riktiga Clint från spagettiwestrarna, inte den moderna.
Judge Dredd - Han ÄR lagen.
Bruce Campbell - Ash från Evil Deadfilmerna. Kungen av oneliners.

Come get some...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hoppsan.

Ska det användas för att göra en grupp färdiga rollpersoner?
Det stod visst det.. Så slarvigt av mig att missa. Nästan som de som missat att man inte får ta fiktiva personer. :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Rapport

Motivationsproblemen tillfälligt avhjälpt genom rekrytering av jungfru Marion till gruppen. Hon har visat sig ha en enastående talang för kung fu.

Vi är den där Jesus på spåren. Alla pratar om honom här i alla fall, så spåret är i alla fall halvljummet. Lokalrekryterad insatsgrupp ivägsänd till Palestina under täckmanteln "korståg" för att spåra upp honom.

Det verkar dock som att fiendeagenter redan är här och agerar för att stoppa oss. Vänligen kontrollera huruvida Commune of Really Unscrupulous and Diabolical Evildoers (CRUDE) har skickat ut agenter till denna era. Kända täcknamn: "Prins Johan", "Sheriffen av Nottingham", "Brian de Bois-Guilbert", "Valdemar Fitzurse".

Marx och Freud har vi dock inte sett röken av. Vidare instruktioner önskas.
 
Top