Nekromanti Tidsresor, Kung Fu och Hjältar!

keraii

Veteran
Joined
18 Feb 2004
Messages
64
Location
San Francisco, CA
Big, bad and blonde

De fyra hjältar som JAG skulle skicka är utan tvekan:
Traci Lords
Anna Nicole Smith
Victoria Silvstedt
Jeri Ryan

Fyra blondiner som vet vad de vill ha och inte tar skit från NÅGON. Tillsammans bildar vi Blonde Bombshell Bitches och kan, med våra specialmanövrar Double-D-Struction "Fist" och High Heel Hell Kick ta oss an vilka skurkar som helst.
:gremlaugh:

/Keraii
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Konstigt att ingen tagit dessa förut, men om man bara gör sig av med den där indredningskillen från Fab 5 så har man ju ett dunderteam. De kan tracka fienden tills han dör ifall de mot all förmodan skulle bli fastbundna. "Vax fu!" "Fist of pedicure!" och "Accessorise strike!", ungefär. Fast de har ju en svaghet, Carson skulle väl bryta ihop om fienden visade sig ha omoderna jeans...


Storuggla, för lat för att göra ett team
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Klargöranden

Om Jesus från Nasaret och Robert av Locksley kan ingå är väl frågan om inte Rödluvan och den fallna ängeln Lucifer borde vara okej också.
Jesus av Nasaret var senast jag kollade en fullständigt historisk person. Notera att jag inte uttalat mig mer än så om hans göranden och låtanden.

Locksley får Krille själv stå för! (Jag kan säga så mycket som att Krille varit stygg, Mannen från Barnsdale eller inte Mannen från Barnsdale .)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Fler klargöranden

Det stod visst det.. Så slarvigt av mig att missa. Nästan som de som missat att man inte får ta fiktiva personer.
Det var inte så jäkla tydligt, tyvärr!

Där har man för att man försöker vara rolig... Meningen var att skapa grupper som kan ge färdiga rollpersoner - de som spelarna inte väljer är spelledarpersoner som är medlemmar av samma organisation.

Erik
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Klargöranden

För dig som har en tidsmaskin att tillgå är det förstås enkelt att åka tillbaka och kontrollera att allt gick till precis som det står i bibeln, men vi andra stackars okunniga kan ju ha våra tvivel...

Det brukar även påstås att sagor i allmänhet har ett korn av sanning i sig. Att Hans och Greta fanns och är historiska personer är åtminstone fullständigt klargjort. Om Rödluvan har funnits vet jag inte, men vi kan ju ta Hans och Greta istället då, för poängens skull.

Så vad skiljer egentligen Hans och Greta från Jesus från Nasaret? Båda var definitivt historiska personer, men huruvida allt gick till exakt som sägnen säger kan man ju ha sina tvivel om.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Diskriminering!

Här har man slitit jävel i århundraden med att komma in i den här dimensionen. Immigrationsverket har till och med godkänt hela faderullan, och likförbannat blir man diskriminerad som en andra klassens medborgare, bara för att byråkratin är så ämlans usel att de inte håller reda på sina papper. Så se där vad som hände, min bäste nattuggla: Robban blev så deppad över att du utvisade den stackars tösen till nästan säker död i sin hemdimension att han faktiskt hoppade av och följde efter. Nu är han balladhjälte i hennes hemdimension och vi lär aldrig se röken av honom igen!

Blä på dig!

---

Nä, jag är inte sur, jag bara busar. :gremwink:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Klargöranden III

allt gick till precis som det står i bibeln
Peka ut var jag säger det någonstans?

(De flesta historiker idag är ense om att Jesus var en historisk person. Om du kan hitta en historiker som anser att Rödluvan funnits skall du få en puss!)

Erik, och detta är OT!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Diskriminering!

"Den främsta anledningen till den regeln är att slippa folk som drar in Stålmannen och andra superhjältar i det hela."

Äh. Stålmannen är ändå underlägsen kung fu. :gremwink:
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Klargöranden III

Peka ut var jag säger det någonstans?
Peka ut var jag påstår att du har sagt det? :gremwink:

Nu brukar ju inte historiker intressera sig för folksagor, men Jan-Öjvind Swahn har påstått att Hans och Greta är identifierade som specifika historiska personer, om jag inte missminner mig. (Om du vill att jag ska vara 100 % säker är det nog bäst att jag kontrollerar den uppgiften lite mer noggrant dock.)

Edit: Duger det med en kulturantropolog istället för en historiker?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Disklimineling!

Stålmannen är ändå underlägsen kung fu.
Han är ju alltid underlägsen Läderlappen i serierna, vilket är illa nog...

Missförstå mig rätt - jag har så många idéer där man utnyttjar fiktiva personer som rollpersoner att det är bra att vara strikt här...

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Gnäll I

Peka ut var jag påstår att du har sagt det?
I ditt inlägg som jag svarade på, förslagsvis? :gremelak: Det enda jag påstår är att han funnits, och jag anser att det är finns mycket starkare skäl för det än för Rödluvan (även om jag gillar Fables ). Du vet inte om jag anser att han är bög, kommunist, vegetarian, gnostiker eller någon annan av de miljoner andra Alternativa Jesus som finns.

Erik, ansåg att det luktade lite väl mycket arketypiskt tröttsamt fanatisk svensk svettig ateist över det hela. (Och om någon undrar är undertecknad icke-fantatisk ateist. Jag har ingen gubbe bland molnen som petar mig i ryggen och kräver att jag skall bråka med alla som inte tycker som mig, så varför skulle jag göra det?)
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Klargöranden III

Äh. I böckerna jag skummade nu hittade jag dock ingen referens rakt av tyvärr. Jag tror inte att jag har drömt det dock.

Nåväl. Jag förstår vad du menar. Jag menar bara att gränsen mellan vad som är en faktisk person, vad som är ett hopkok av flera olika faktiska personer (och/eller myter) och vad som är en ren sagofigur är högst flytande, särskilt ju längre bak i tiden vi går. Och nog råder det väl ur vetenskaplig synvinkel en hel del tvivel om vem Jesus från Nasaret egentligen var, och hur hans liv såg ut?
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Gnäll I

Nej. Det enda jag menade med det inlägget är att ingen vet riktigt vad som är sant och vad som inte är det när det gäller Jesus liv och vem han egentligen var. Vem du tror att han var tycker jag inte har särskilt mycket med saken att göra. Jag är f ö inte ateist, och jag vet inte vad du tycker luktar fanatism i det jag skrivit.

Det enda jag påstått är att det finns gott om personer vars faktiska existens ur vetenskaplig synvinkel är högst tveksam, och att gränsen i högsta grad är flytande. Men, visst, att det finns starkare skäl för att Jesus funnits än att Rödluvan gjort det är det väl ingen som har ifrågasatt?

(Måste du svara precis när jag höll på att skriva ett tillägg? :gremsmile: )
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Gnäll I

Där har ju jag f ö för att jag försökte vara lite rolig och faktiskt inte det minsta sarkastisk. Misstolkning som ett brev på posten...
 
Top