WRNU Tidslinje för jubileumsboken - med både fakta, kuriosa och trams

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Forumiter som släppt spel - tänker ffa på aktörer som Kaleidoskop, Urverkarna, Rävsvans/Krille.
Ja, sannolikheten att jag faktiskt lyckats släppa ett enda spel utan att ha stöd av den här sajten är ju typ noll procent. Jag pallar inte skriva något själv, men den vinkeln tänker jag borde vara nog för en helt egen artikel – alla dessa rollspel vi skapat!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Skräckrollspel-underforumets storhetstid.

Julkalendrarna!

När nån kallar mig idiot för att jag tar SF-Bokhandelns priser på rollspel i som exempel - för alla vet ju att de är ovanligt dyra!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Man skulle ju vilja köra nån dataanalys på allt innehåll och kunna visa saker som ”under 2006-2008 diskuterade superhjältarna mer än normalt”
Jag jobbar på det, eller ja, jag har bett Magnus undersöka om det går att få läsaccess till databasen, men det verkar kanske som att teknikerna har viktigare saker för sig. Men om jag får det, antingen i tid till detta eller senare så hoppas jag kunna få ihop lite spännande datanalys, från i vart fall det som ligger här på 'nya' forumet (vilket verkar vara från 2000 och framåt, men en del kanske förvsunnit i migrering?).
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Jag jobbar på det, eller ja, jag har bett Magnus undersöka om det går att få läsaccess till databasen, men det verkar kanske som att teknikerna har viktigare saker för sig. Men om jag får det, antingen i tid till detta eller senare så hoppas jag kunna få ihop lite spännande datanalys, från i vart fall det som ligger här på 'nya' forumet (vilket verkar vara från 2000 och framåt, men en del kanske förvsunnit i migrering?).
Det skulle vara fantastiskt.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,112
Kanske lite för smalt att ta upp i ett sådant här sammanhang… Men 2021 började det pratas lite om att spela ”Polytopia”. Såhär 49 sidor med fiktiva rapporter från slagfältet, trashtalk och memes så håller vi fortfarande på (hoppa in i wrålan för mer levande snack!)


Ett (för mig) himla trevligt litet hörn av wrnu-huset.
 
Top