Nekromanti Mycket tråkig nyhet ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,903
Location
Stockholm
Igår fick jag på Sveroks forum veta att Robert Karlsson Svärd – »rks« här på forumet – i fredags hittades död på sitt hotellrum i Thailand.

Jag kände inte Robert mer än genom forumet, men han var en av de forumiter jag gärna skulle ha träffat i verkligheten.

Mina tankar går till hans familj.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Väldigt, väldigt sorgligt. Verkligheten gör sig till känna på ett mycket obehagligt vis. Mina kondoleanser.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,542
Location
En mälarö
Tyst minut?

Man skulle inte kunna ordna en forumsmotsvarighet till en tyst minut eller så? Mellan vissa klockslag så är så många som möjligt inloggade men inga inlägg görs. Skulle något sådant kunna organiseras?

/Anders
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Mycket beklagligt [NT]

Den första forumit som dött som jag känner till och han var inte särskilt gammal heller. Mycket tråkigt. :gremfrown:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Jag har hört folk påstå att man inte "känner" folk över internet, att man inte känner sorg på samma sätt när de dör. Det här är andra gången jag upplever något sådant, och jag kan säga att det visst känns. Det sitter som en knytnäve i magen varje gång.

Ett tack till hans familj som orkat med att ta den tunga uppgiften att tala om för oss vad som hänt. Det är inte lätt att gång på gång behöva berätta sådant, och ni ska veta att vi är tacksamma för er omtanke.

Rks död är en förlust för forumet som gemenskap, och en förlust för oss alla som personer.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Jag blev alldeles tagen, kall och stum. Det känns som en personlig förlust, även jag bara har sett honom via hans skrivande här.

Mina kondolanser.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,443
Oj...

En hemsk nyhet, snarare.

Han var ett bra stöd i bråda tider trots att han inte hade någon anledning. På samma sätt hoppas jag att Roberts vänner och familj har stöd i sina bråda tider.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Oj, den tråden hade jag missat (främst för att jag inte läser på Sveroks Ot-forum, men också för att det finns en tråd på Allmäntforumet där jag redan har skrivit).

Och, som jag skrev i det forumet så är detta en oerhört stor förlust, både för Roberts familj, men också för de organisationer han var engagerad i och de människor han berörde.

Ord räcker inte till.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Våra vägar möttes inte ofta på forumet och aldrig i verkligheten och ändå känner jag sorg över att han är borta.

Sänder varma tröstkramar till de anhöriga.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Det känns oerhört tungt.

Jag läste detta igår mitt på dagen, men det var först när jag lät det sjunka in efter ett antal intensiva timmar på forumet och annorstädes som jag förstod vidden av min sorg. Jag dedikerade en genomlyssning av Hope There's Someone till honom, och det var mycket känslosamt.

Robert var verkligen en person jag sett fram emot att möta. Det var nära nog i somras, när han annonserade här på forumet om en rollspelsrelaterad workshop under pridefestivalen. Jag anmälde mig och dök upp, men det blev inställt på grund av brist på intresse. Han behöll min mail-adress ifall det skulle komma fler chanser. Nu är det hoppet utsläckt.

Samma vecka dök han upp i ett sammanhang relaterat till min sommarpraktik. Resor han utfört fört ett RFSL-projekt min myndighet finansierar hamnade under min granskar-lupp. Vi mailades vid om detta i mina ögon märkliga sammanträffande. Jag inser att detta är en stor förlust även för dem och det han arbetade för.

Jag behöver mer tid för att smälta detta. Under tiden går även mina tankar titt som tätt till hans familj och vänner.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Mer info [länk]

Otäckt, när jag var i Thailand för ett par år sedan så reagerade jag på ett hotell på just det att duschen hade en elektrisk varmvattenberedare inne i duschen, och att installationen var usel. Sladden till den var avskalad så att ena ledningen hade cirka 1 cm koppar utanför "burken" och den yttre manteln, den som ska klämmas i dragavlastningen, var avskalad nästan en decimeter utanför "burken".

Men, man tänker "Det funkar väl, annars skulle de ha fixat det. Dessutom måste jag ju duscha..." och kliver in ändå. Det kunde alltså lika gärna varit jag.

(Fast lova mig en sak, den dag jag går till det stora spelbordet i himlen där d20 är bannlyst, håll ingen tyst minut för mig. Kör istället en stor free-for-all-diskussion om kontroversiella ämnen, no holds barred!)
 
Top