Det beror på hur man mäter tiden i världen.
Jag har en steampunkkampanj som kan kallas fantasy, där finns fickur så det är helt OK att ange tider ner till minuten.
I en klassisk fantasykampanj, där det knappt finns kyrkklockor blir det:
morgon
förmiddag
mitt på dagen
eftermiddag
kväll
sen kväll
natt
tidig morgon
(så tidsenheter i ungefär 2-3 timmar)
Däremot kan jag även i fantasy ibland använda mer detaljerad tid.
Ibland vill spelarna hinna med massor med saker på en dag (som att springa runt och handla eller samla information i en stad) - då kan man gå ner till till kvartar eller 10-minuters perioder - men det är mest för spelarnas skull, rollpersonerna räknar fortfarande tiden i enheter som förmiddag och kväll.
***
En liknande fråga är kartor.
Spelarna har ofta tillgång till detaljerade kartor, vilket rollpersonerna definitivt inte har.
Jag försökte en gång använda realistiska kartor, så spelarna fick rita kartor själva - med crayon-kritor.
Spelarna blev så arga att vi gick tillbaka till vanliga kartor efter en spelsession.
