Nekromanti Thibaultkoden - vv x

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Sista inlägget snart?

Alltså, det jag undrar är varför du aldrig har varit speciell misstänksam mot anth eller LJSLarsson?

Är det en slump att de inte röstar på dig nu?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Basenanji said:
Så du tror att det finns fyra ulvar? Men då är väl inte Korpa misstänkt?

BDG said:
Hade vi haft fem ulvar hade det liksom inte varit någon idé att spela, hur vi skulle kunna överleva dag 1 då är ju bara magiskt.
Tja, eller så har det blivit fler ulvar på något sätt.
Men du får väl läsa vad jag skriver. Jag tror att det mycket väl kan finnas fyra ulvar ja. Och mina huvudmisstänkta är dig och KK. Men till skillnad från dig som har fått i ditt roll-pm vilka övriga ulvar är så _vet_ jag inte det. Därför är Korpa den jag skulle kolla på ifall vi inte vunnit när ni två har dött.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Basenanji said:
Sista inlägget snart?

Alltså, det jag undrar är varför du aldrig har varit speciell misstänksam mot anth eller LJSLarsson?

Är det en slump att de inte röstar på dig nu?
Mitt sista inlägg i det här spelet kommer jag göra snart ja, av allt att döma inom ungefär 20 minuter.

Och det är klart att det inte är en slump, det verkar helt enkelt vara vettiga personer som du och KK inte har lyckats förblinda. Fast, som jag skrev, just nu tror jag alla är ulvar, utom mig då förstås :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Ta inte ut något i förskott

Björn den gode said:
Konrad Konvalj said:
BDG said:
Och så kommer vi också ihåg att innan jag gick ut och verkligen började tjata! om hur viktiga de här siffrorna var så var den allmänna uppfattningen att "lite intressant men spelar egentligen ingen roll eftersom vi vet att ulvarna ljugit så kan detta inte säga oss något"
Hade jag verkligen kämpat så hårt för att ta bort den villfarelsen och jag var ulv som bett mina ulvkompisar bluffat höga siffror?
BDG said:
recca spelar superskumt varför skulle siffersumman ha någon som helst betydelse? Detta är ju det javulska med siffror att vi kan se mönster som överhuvudtaget inte finns...
Det hela ovan kan ha missuppfattats av mig men så som jag förstår det så är alltså BDG inne rätt tidigt i spel på att Recca är fel ute med att summan har någon som helst betydelse.

Detta bör vara efter Vicos outning och det är även efter det att Recca fällt en kommentar gällande anths höga summa i samband med att anth låg i skottgluggen.

Har inte tid att jobba så hårt påt nu men ja ska kolla igenom det hela lite hårdare senare om vi måste hänga en fjärde ulv.
Alltså mitt citat här handlade om hennes virriga saker om att det borde finnas högst två stycken med summa 18 osv, inte det som gällde Vicotnik och !Paxens information.
Okay, bra då behöver ja inte jobba nått mer på det just nu.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Fast just nu känns det jättejobbigt. Det känns som att ulvarna vinner om jag ryker nu. Eftersom jag tror att basse är ulv, och han fortsätter att tjafsa, fast han liksom vet av allt att döma att det kommer stå att jag är grön om 20 minuter, så känns det helt enkelt som att det är extremt viktigt för ulvarna att jag dör nu. Annars hade han väl bara legat lågt nu och börjat prata om att det är bra att rösta ut mig även om jag är grön. Fast det är klart, han kanske har fastnat i rollen, har hört att rollspelare lätt gör det :gremwink:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Okej.

Bra avslutning på en grymt spännande runda.

anth röstar på BDG.

Okej.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Jag tror inte du är ulv men någon måste ut. du sa själv att du skulle rösta på dig själv. sedan ska jag rösta ut basse och kk
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Jag har precis skickat PM till Vimes att jag har ändrat siande.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Det är bättre att jag röstas ut än att ingen gör det, ja. Det hade varit ännu bättre om vi röstat ut en ulv, men hela byn verkar ju ha blivit galen/passiva och låter ulvarna välja vem som ska röstas ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Björn Den Motsägelsefulle

STOPP!

BDG röstas ut, ny tråd inom kort.
 
Top