Nekromanti Thibaultkoden - v

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
Bdg har 1 och 9
Nu är jag aptrött och har inte läst igenom förra rundan helt, men som jag förstår det kan du sia högsta och lägsta siffran.

Det är superbra!

Men..

Jag måste då kolla igenom det här grundligt i mörnst.

I mina papper har jag: Recca+BDG+anth som en konstellation.

Räknat på Brynolfs 5:a

anth 4 + BDG 1 = 5

Min snabbläsning sade mig något om att BDG knäckte anths dubbeförmåga innan han själv outat den och det skulle göra oss andra lite smådumma som inte fattat vad anth egentligen satt på för förmåga.

Det luktar lite smash dunk poäng här. Rädda anth och offra Recca med bonusen att gröna varandra. Den är snygg.

Men men. I mörnst kollar jag det. Nu kan det hela vara ett påhitt som min noja kokat ihop.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj said:
I mina papper har jag: Recca+BDG+anth som en konstellation.
Inte riktat mot KK, utan mot alla.
Recca var ulv - hur mycket törs vi lita på hennes info?

Hennes kod törs vi kanske lita på.
Men hennes fluff-info anser jag bör gå direkt i soptunnan - bara för att hon är ulv.

Jag säger:
- alla, inkl. ulvarna har en 4-siffrig kod.
- ulvarna har varken förmåga eller info som kan hjälpa byn.
- möjligtvis har de förmåga eller info att hitta nyckelpersoner (men det hjälper som sagt inte oss)
Har jag tänk rätt eller fel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
Konrad Konvalj said:
I mina papper har jag: Recca+BDG+anth som en konstellation.
Inte riktat mot KK, utan mot alla.
Recca var ulv - hur mycket törs vi lita på hennes info?

Hennes kod törs vi kanske lita på.
Men hennes fluff-info anser jag bör gå direkt i soptunnan - bara för att hon är ulv.

Jag säger:
- alla, inkl. ulvarna har en 4-siffrig kod.
- ulvarna har varken förmåga eller info som kan hjälpa byn.
- möjligtvis har de förmåga eller info att hitta nyckelpersoner (men det hjälper som sagt inte oss)
Har jag tänk rätt eller fel.
Varför nattmördar dom inte?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa, I'm back!

När jag läste att Recca målade ut mig som ulv tappade jag hakan, särskilt när jag trodde att Recca var grön och att det måste vara något missförstånd (i stil med den teorin som Björn den gode nämnde).
Eftersom jag hela tiden trodde hon var grön så hade jag tänkt rikta mina misstankar mot de som sent hoppade på rösttåget, som Korpa som sa att hon var säker på att Recca var röd trots att bevisen inte pekade mot det. Men nu grönade Korpa mig och Bass och hade, tack vare sin info, goda skäl att tro att Recca var röd... så just nu är jag inte helt säker på vilken riktning vi skall gå. Skall kolla igenom tråden en gång till och konstruera ny up-lista.

Jag checkade Vicotnik med min förmåga eftersom så mycket bygger på att han och Konrad talar sanning och Vicotnik är den som varit mest ute efter mig.

Vicotnik använder ej någon förmåga
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
anth said:
Konrad Konvalj said:
I mina papper har jag: Recca+BDG+anth som en konstellation.
Inte riktat mot KK, utan mot alla.
Recca var ulv - hur mycket törs vi lita på hennes info?

Hennes kod törs vi kanske lita på.
Men hennes fluff-info anser jag bör gå direkt i soptunnan - bara för att hon är ulv.

Jag säger:
- alla, inkl. ulvarna har en 4-siffrig kod.
- ulvarna har varken förmåga eller info som kan hjälpa byn.
- möjligtvis har de förmåga eller info att hitta nyckelpersoner (men det hjälper som sagt inte oss)
Har jag tänk rätt eller fel.
Varför nattmördar dom inte?
Anth: Det enda som vi kan lita på att hon ljög på är att hon ljög om att hon var bybo. Dvs, den info hon outade kan vi varken bekräfta eller dementera.

KK: Jag funderar just nu på om det var Recca som röt till när jag sa att ulvarna kanske inte kunde utföra nattmord. Var jag för nära sanningen? Ingen aning, och jag tror inte heller att Recca som ulv skulle försöka tysta ner mig om jag kom med det antagandet.

Sen vill jag be om ursäkt för ev snedsteg idag. Jag har inte sovit på över 24 h vid det här laget, men med hjälp av koffeintabletter och pepsi så håller jag mig vaken. Det sagt, om jag gör något fel säg till och be mig korrigera (eller pressa mig like you do with the french girls...).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj said:
Varför nattmördar dom inte?
Jag har några tankar.

När vi i början diskuterade om varulvar nattmördade eller hade förmågor så skickade jag meddelande till Vimes och frågade om min förmåga skulle ge utslag på nattmördande varulvar. Han svarade kryptiskt att jag inte fick veta det.

Det kändes som att detta gjorde min förmåga väldigt svag. Om den gav utslag på någon så sa den inte så mycket om personens status som bybo eller ulv.

Men varför ville Recca försöka vända mobben mot mig? Hade hon varit grön så hade jag förstått, men som ulv var det ett stort och kortsiktigt risktagande eftersom hon antagligen hade åkt ut nästa runda när jag grönats.

Kan det vara så att hon valde mig för att just min och Bass tracker-förmåga är oerhört viktiga i spelet just på grund av att varulvarna inte nattmördar, så att det hade varit värt att offra henne för att bli av med mig?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Meddelar även att idag kommer jag kunna vara aktiv. Har en ledig dag så det är bara familjen som drar. Imorgon är jag dock bortrest och har bara tillgång till mobilen men skall försöka följa spelet så gått det går.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
LJSLarsson said:
Men varför ville Recca försöka vända mobben mot mig? Hade hon varit grön så hade jag förstått, men som ulv var det ett stort och kortsiktigt risktagande eftersom hon antagligen hade åkt ut nästa runda när jag grönats.

Kan det vara så att hon valde mig för att just min och Bass tracker-förmåga är oerhört viktiga i spelet just på grund av att varulvarna inte nattmördar, så att det hade varit värt att offra henne för att bli av med mig?
Eller så valde hon dig för att du är ulv, och hon hade blivit grönad av dig, likadant som att du blir mer grönad av att hon är ulv.

Saken är den att en fångad ulv försöker in i det sista hugga tag i andra deltagare. Det är ett vackert skådespel som kan väcka fightinglusten hos alla! Men att försöka få fram något vett ur det, det är svårt..
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
!Paxen said:
Anth: Det enda som vi kan lita på att hon ljög på är att hon ljög om att hon var bybo. Dvs, den info hon outade kan vi varken bekräfta eller dementera.
Reccas info var: "En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra."

Varför skulle hon som ulv ha fått det som fluffinfo?
Hon är ulv, hon VET vilka de andra ulvarna är - och de har säkert haft internkonferens där de bytt sifferinfo med varandra. Hon behöver inte den sifferinfon som ulv - it doesn't make sense.

Och varför skulle hon, som ulv, ge ut riktig info som kan sätta dit ulvar?
OM ovanstående info stämt hade hon väl gett felaktig info i stil med "en ulvs två lägsta siffror är lika med Reccas högsta siffra".

Alltså: Reccas info stämmer INTE.
Jag vill inte bråka med !Paxen - jag vill bara att vi alla tänker rätt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
!Paxen said:
Anth: Det enda som vi kan lita på att hon ljög på är att hon ljög om att hon var bybo. Dvs, den info hon outade kan vi varken bekräfta eller dementera.
Reccas info var: "En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra."

Varför skulle hon som ulv ha fått det som fluffinfo?
Hon är ulv, hon VET vilka de andra ulvarna är - och de har säkert haft internkonferens där de bytt sifferinfo med varandra. Hon behöver inte den sifferinfon som ulv - it doesn't make sense.

Och varför skulle hon, som ulv, ge ut riktig info som kan sätta dit ulvar?
OM ovanstående info stämt hade hon väl gett felaktig info i stil med "en ulvs två lägsta siffror är lika med Reccas högsta siffra".

Alltså: Reccas info stämmer INTE.
Jag vill inte bråka med !Paxen - jag vill bara att vi alla tänker rätt.
Ja, visst ljög hon om att det var hennes fluff, men det betyder inte att det inte stämmer.

Alltså, det jag menar är att vi inte kan tro på något vad Recca sa, samtidigt som att vi inte kan dementera det. Vi ska strunta i vad Recca sa, och koncentrera oss mer på hennes relation med andra deltagare.

Förstår du vad jag menar nu?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Sammanställning.

Vicotnik: 1 4 9 8 = 22, Info: Total summan av våra siffror ska vara 218
Björn den gode: 1, x y z = 17
!Paxen: 8 1 4 5 = 18, Info: medelvärdet av varulvarnas samlande totalsumma är större än all deltagares samlade siffersumma
xyas: 8 3 6 4 = 21
Konrad Konvlj: 3 2 7 6 = 18
Recca: 8 9 7 5 = 29, Info: En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra.
LJSLarsson: 5 4 2 3 = 14
anth: 7 6 4 9 = 26, sia bdg som enligt anth har 1 och 9 i sin kod. 1an är bekräftad sen tidigare.
Basenanji: 8 1 6 3 = 18, notis ändrade sig från 19 till 18
Brynolf: 8 5 7 6 = 26
Korpa: 2 3 9 5 = 19
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Sammanställning.

Vicotnik said:
Vicotnik: 1 4 9 8 = 22, Info: Total summan av våra siffror ska vara 218
Björn den gode: 1, x y z = 17
!Paxen: 8 1 4 5 = 18, Info: medelvärdet av varulvarnas samlande totalsumma är större än all deltagares samlade siffersumma
xyas: 8 3 6 4 = 21
Konrad Konvlj: 3 2 7 6 = 18
Recca: 8 9 7 5 = 29, Info: En ulvs 2 högsta siffror = Reccas högsta siffra.
LJSLarsson: 5 4 2 3 = 14
anth: 7 6 4 9 = 26, sia bdg som enligt anth har 1 och 9 i sin kod. 1an är bekräftad sen tidigare.
Basenanji: 8 1 6 3 = 18, notis ändrade sig från 19 till 18
Brynolf: 8 5 7 6 = 26
Korpa: 2 3 9 5 = 19
Rättelse på min info = Varulvarnas medelvärde på deras samlande totalsumma är högre än medlevärdet på alla deltagares totalsumma.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
!Paxen said:
LJSLarsson said:
Men varför ville Recca försöka vända mobben mot mig? Hade hon varit grön så hade jag förstått, men som ulv var det ett stort och kortsiktigt risktagande eftersom hon antagligen hade åkt ut nästa runda när jag grönats.

Kan det vara så att hon valde mig för att just min och Bass tracker-förmåga är oerhört viktiga i spelet just på grund av att varulvarna inte nattmördar, så att det hade varit värt att offra henne för att bli av med mig?
Eller så valde hon dig för att du är ulv, och hon hade blivit grönad av dig, likadant som att du blir mer grönad av att hon är ulv.

Saken är den att en fångad ulv försöker in i det sista hugga tag i andra deltagare. Det är ett vackert skådespel som kan väcka fightinglusten hos alla! Men att försöka få fram något vett ur det, det är svårt..
Hon hade fyra röster på sig när hon pekade ut mig som ulv, lika många som Anth, och Anths drev hade börjat svalna ordentligt så det fanns stor risk att hon hade blivit utröstad även om hon inte pekat ut mig... så jag erkänner att du inte har fel i ditt tankesätt (min tanke, innan jag checkade noggrant, var att hennes anklagelse var tagen ur luften och att hon därför satte obehövligt strålkastarljus på sig själv).

Jag har ju dock grönats av Korpa... samt av Björns matematik?

Angående matematiken så erkänner jag att jag är kass på matte och inte hänger helt med i hur de olika kombinationerna skapas. Det jag tänker på är att det var Björn som fick igång drevet mot Recca genom att ta fram potentiella ulvkombinationer:

Björn den matematiske said:
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Brynolf, anth, Vico
Brynolf, anth, xyas
Brynolf, anth, Korpa
Brynolf, anth, Basse
Brynolf, anth, K.K
Brynolf, anth, !Paxen

Det är 23 kombinationer och Recca ingår i 17 av dom. Om Recca är ulv så är det förstås bra att hänga henne, det hoppas jag alla håller med om. Men även om Recca inte är ulv så kommer det ge en hel drös med information eftersom det innebär att vi antingen har en lögnare bland Vicotnik och !Paxen, eller så är både Brynolf och anth ulvar (eventuellt tillsammans med Vicotnik eller !Paxen:).

[...]

Röst: Recca
Om detta inte skänker mig lite grönhet så ber jag om ursäkt. Jag är en word-guy, inte en math-guy.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
LJSLarsson said:
Om detta inte skänker mig lite grönhet så ber jag om ursäkt. Jag är en word-guy, inte en math-guy.
Skänker mig grönhet genom att jag inte finns med i någon av kombinationerna menar jag. Ursäktar otydligheten.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
LJSLarsson said:
!Paxen said:
LJSLarsson said:
Men varför ville Recca försöka vända mobben mot mig? Hade hon varit grön så hade jag förstått, men som ulv var det ett stort och kortsiktigt risktagande eftersom hon antagligen hade åkt ut nästa runda när jag grönats.

Kan det vara så att hon valde mig för att just min och Bass tracker-förmåga är oerhört viktiga i spelet just på grund av att varulvarna inte nattmördar, så att det hade varit värt att offra henne för att bli av med mig?
Eller så valde hon dig för att du är ulv, och hon hade blivit grönad av dig, likadant som att du blir mer grönad av att hon är ulv.

Saken är den att en fångad ulv försöker in i det sista hugga tag i andra deltagare. Det är ett vackert skådespel som kan väcka fightinglusten hos alla! Men att försöka få fram något vett ur det, det är svårt..
Hon hade fyra röster på sig när hon pekade ut mig som ulv, lika många som Anth, och Anths drev hade börjat svalna ordentligt så det fanns stor risk att hon hade blivit utröstad även om hon inte pekat ut mig... så jag erkänner att du inte har fel i ditt tankesätt (min tanke, innan jag checkade noggrant, var att hennes anklagelse var tagen ur luften och att hon därför satte obehövligt strålkastarljus på sig själv).

Jag har ju dock grönats av Korpa... samt av Björns matematik?

Angående matematiken så erkänner jag att jag är kass på matte och inte hänger helt med i hur de olika kombinationerna skapas. Det jag tänker på är att det var Björn som fick igång drevet mot Recca genom att ta fram potentiella ulvkombinationer:

Björn den matematiske said:
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Brynolf, anth, Vico
Brynolf, anth, xyas
Brynolf, anth, Korpa
Brynolf, anth, Basse
Brynolf, anth, K.K
Brynolf, anth, !Paxen

Det är 23 kombinationer och Recca ingår i 17 av dom. Om Recca är ulv så är det förstås bra att hänga henne, det hoppas jag alla håller med om. Men även om Recca inte är ulv så kommer det ge en hel drös med information eftersom det innebär att vi antingen har en lögnare bland Vicotnik och !Paxen, eller så är både Brynolf och anth ulvar (eventuellt tillsammans med Vicotnik eller !Paxen:).

[...]

Röst: Recca
Om detta inte skänker mig lite grönhet så ber jag om ursäkt. Jag är en word-guy, inte en math-guy.
Alltså, jag menade inte att påstå att du inte var grön och inte heller att du är grön. Jag menade bara att jag vill inte kolla på vad Recca skrev, för det som kom ut ur hennes fingrar kan vi inte lita på, men vi kan se vilka som hon hade kopplingar med.

Du grönas av BDG och än så länge duger det åt mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
LJSLarsson said:
!Paxen said:
LJSLarsson said:
Men varför ville Recca försöka vända mobben mot mig? Hade hon varit grön så hade jag förstått, men som ulv var det ett stort och kortsiktigt risktagande eftersom hon antagligen hade åkt ut nästa runda när jag grönats.

Kan det vara så att hon valde mig för att just min och Bass tracker-förmåga är oerhört viktiga i spelet just på grund av att varulvarna inte nattmördar, så att det hade varit värt att offra henne för att bli av med mig?
Eller så valde hon dig för att du är ulv, och hon hade blivit grönad av dig, likadant som att du blir mer grönad av att hon är ulv.

Saken är den att en fångad ulv försöker in i det sista hugga tag i andra deltagare. Det är ett vackert skådespel som kan väcka fightinglusten hos alla! Men att försöka få fram något vett ur det, det är svårt..
Hon hade fyra röster på sig när hon pekade ut mig som ulv, lika många som Anth, och Anths drev hade börjat svalna ordentligt så det fanns stor risk att hon hade blivit utröstad även om hon inte pekat ut mig... så jag erkänner att du inte har fel i ditt tankesätt (min tanke, innan jag checkade noggrant, var att hennes anklagelse var tagen ur luften och att hon därför satte obehövligt strålkastarljus på sig själv).

Jag har ju dock grönats av Korpa... samt av Björns matematik?

Angående matematiken så erkänner jag att jag är kass på matte och inte hänger helt med i hur de olika kombinationerna skapas. Det jag tänker på är att det var Björn som fick igång drevet mot Recca genom att ta fram potentiella ulvkombinationer:

Björn den matematiske said:
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Brynolf, anth, Vico
Brynolf, anth, xyas
Brynolf, anth, Korpa
Brynolf, anth, Basse
Brynolf, anth, K.K
Brynolf, anth, !Paxen

Det är 23 kombinationer och Recca ingår i 17 av dom. Om Recca är ulv så är det förstås bra att hänga henne, det hoppas jag alla håller med om. Men även om Recca inte är ulv så kommer det ge en hel drös med information eftersom det innebär att vi antingen har en lögnare bland Vicotnik och !Paxen, eller så är både Brynolf och anth ulvar (eventuellt tillsammans med Vicotnik eller !Paxen:).

[...]

Röst: Recca
Om detta inte skänker mig lite grönhet så ber jag om ursäkt. Jag är en word-guy, inte en math-guy.

Listan har tagits fram på följande sätt:

29 + 26 + 26 = 81
29 + 26 + 22 = 77
29 + 26 + 21 = 76
29 + 26 + 19 = 74
29 + 26 + 18 = 73
29 + 26 + 17 = 72
29 + 26 + 14 = 69

29 + 22 + 21 = 72
29 + 22 + 19 = 70
29 + 22 + 18 = 69
29 + 22 + 17 = 68
29 + 22 + 14 = 65

29 + 21 + 19 = 69
29 + 21 + 18 = 68
29 + 21 + 17 = 67
29 + 21 + 14 = 64

29 + 19 + 18 = 66
29 + 19 + 17 = 65
29 + 19 + 14 = 62

29 + 18 + 18 = 65
29 + 18 + 17 = 64
29 + 18 + 14 = 61

29 + 17 + 14 = 60

Och de som är utpekade är de kombinationer som är 70+.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Idag måste jag faktiskt arbeta på arbetet (hemskt va?) - och ikväll är det forumsöl.

Jag kommer dock titta till den här tråden någon gång i timmen på under dagtid och kvällstid - men räkna inte med några djuplodande analyser.
Det får ni vänta med till på lördag när jag är ledig.

Så - finns det överhuvudtaget något mer att outa?
Någon var inne på att outa OM man hade förmåga och/eller information.
Något jag säger bestämt nej till efter gårdagen.
Jag lider av storhetsvansinne och hävdar bestämt att ulvarna försökte nattmörda mig, men jag har en skyddsängel som räddade mig - den personen vill jag INTE att ulvarna ska få korn på.

Nästa steg är väl att analysera tidigare text och hitta konstigheter.
Jag gissar att någon redan studerat Reccas samtliga inlägg - har vi fått ut något av det?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Om vi antar att 70+ teorin stämmer så bör vi logiskt sett hänga antingen Anth, Brynolf, xyas eller mig nästa runda.
Anth och Brynolf förekommer 7 gånger i kombination med recca.
Jag och xyas förekommer 6 gånger i kombination med recca.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vicotnik said:
Om vi antar att 70+ teorin stämmer så bör vi logiskt sett hänga antingen Anth, Brynolf, xyas eller mig nästa runda.
Anth och Brynolf förekommer 7 gånger i kombination med recca.
Jag och xyas förekommer 6 gånger i kombination med recca.
Rättar mig själv:
Anth och brynolf förekommer i 6 kombinationer:
29 + 26 + 26 = 81
29 + 26 + 22 = 77
29 + 26 + 21 = 76
29 + 26 + 19 = 74
29 + 26 + 18 = 73
29 + 26 + 17 = 72

Jag förekommer i 3 kombinationer:
29 + 26 + 22 = 77
29 + 22 + 21 = 72
29 + 22 + 19 = 70

xyas förekommer i 2 kombinationer:
29 + 26 + 21 = 76
29 + 22 + 21 = 72

Råkade räkna alla kombinationer jag tog fram istället för de som endast var på 70+.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
anth said:
Jag lider av storhetsvansinne och hävdar bestämt att ulvarna försökte nattmörda mig, men jag har en skyddsängel som räddade mig - den personen vill jag INTE att ulvarna ska få korn på.
Varför skulle ulvarna vilja nattmörda dig av alla personer? Du är fortfarande en av våra prime suspects och på Björns kombinationslista ligger du i topp tillsammans med Brynolf. Om jag inte räknat fel så är ni med 14 gånger vardera.

Du vill alltså vi skall tro att varulvarna vill ha ihjäl dig, trots den stora risken att vi bybor gör jobbet, samt att väktaren drog samma slutsats?

Visst, du har en siarförmåga, men det är fortfarande liten chans att du prickar rätt. Tänker vi dessutom att du sa till Björn att du kunde tänka dig sia den enda som inte hade outat, och Björn själv då var ditt enda alternativ, och ulvarna visste att han var grön hade de knappast något att frukta av dig denna nattfas:

Anth said:
Björn den gode said:
Då tycker jag, om du överlever det vill säga, att du ska sia någon av de som inte avslöjat hela sin kod och berätta vilken lägsta och högsta siffra den har.
Självklart kan jag det.
 
Top