The Witcher Säsong 2 (Spoilers)

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Precis, vi behöver en tråd även om denna serie tycker jag.

Säsong 2 är hitills efter två avsnitt enormt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Det här är välgjort, ett par små detaljer ser lite kass ut, men överlag är det riktigt välgjort i min mening.
Geralt´s svärd ser ut som att det är köpt på hobbex eller nåt. Det är nog det blankaste svärd jag sett i hela mitt liv. Jag tycker det ser riktigt fake ut.

I övrigt så är allt annat riktigt snyggt. Ljussättningen, special effekter,de har använt riktiga ställen på rätt många håll ser det ut som, och sedan lagt till kuliss för att skapa de miljöer de behövt, men jag tänker inte på det då det är välgjort.

Handlingen är rakare och inte så kaosartad som den var i säsong 1, och jag gillar vart det är på väg. Ska precis börja på avsnitt 3.

Någon annan som hoppade rakt in i serien när de vaknade idag? Jag var ledig så det var enkelt!
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Geralt´s svärd ser ut som att det är köpt på hobbex eller nåt. Det är nog det blankaste svärd jag sett i hela mitt liv. Jag tycker det ser riktigt fake ut.
Bara som en parentes: om man polerar ett svärd ordentligt så ser det ut ungefär sådär. Många rika människor vapen genom historien har antagligen blänkt på samma vis. Det är inte så vi är vana att se svärd på film (eller ens museer) dock.

Sen är väl svärdet i serien inte ett riktigt svärd, så dess material förstärker säkert fejkkänslan.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Bara som en parentes: om man polerar ett svärd ordentligt så ser det ut ungefär sådär. Många rika människor vapen genom historien har antagligen blänkt på samma vis. Det är inte så vi är vana att se svärd på film (eller ens museer) dock.

Sen är väl svärdet i serien inte ett riktigt svärd, så dess material förstärker säkert fejkkänslan.
Jag vet inte om jag håller med om den faktan du föreslår. Jag har aldrig sett ett svärd såpass blankt som Geralts svärd.
Smider man ett svärd som sig bör så kommer det inte se såpass vackert ut. För hans svärd ser verkligen gjutet ut.
Men jag är öppen för att bli motbevisad, så kör hårt! :D

 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Jag vet inte om jag håller med om den faktan du föreslår. Jag har aldrig sett ett svärd såpass blankt som Geralts svärd.
Smider man ett svärd som sig bör så kommer det inte se såpass vackert ut. För hans svärd ser verkligen gjutet ut.
Men jag är öppen för att bli motbevisad, så kör hårt! :D
Här snackar Matt Easton lite om svärdsputsning (man kan hoppa till cirka 8 minuter in):

Och denna video har en recension av ett svärd som är ”mirror polished”. Tycker det ser ut ungefär som Geralts svärd i slutet av första avsnittet?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Jag tycker fortfarande hans svärd ser löjligt blankt ut, oavsett!
Kollade på de moderna YouTube videosarna och visst, hans svärd är blanka som tusan också.
Jag har noll koll på Geralts svärd ärligt talat. Men jag tycker det ser löjligt blankt ut oavsett.

Överlag så är serien dock grymt producerad!
Jag kanske är pedant och pedant på områden där jag har fel? Jag vet inte?
 
Top