NYHET The One Ring 2nd på Kickstarter

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
DDR ... Hindenburg ... Ur varselklotet
Ja, just dom tre kom över 1 000 backare. 1 039 st för Hindenburg, antagligen i stor utsträckning tack vare nyutgåvan av MUA, och 1 008 st för Ur varselklotet.
 

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
Nä, det blev aldrig någon backning från mig. Satt med fingret på knappen, men nej. Jag vet inte, gillar ju både FL och Tolkien, men det lyckades inte få igång entusiasmen.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
(Som jämförelse hade spelet 368 italienska backare. Trots att det är italienskt i någon mening och landet har 6 ggr så stor befolkning som Sverige. Men där är kanske språket ett större hinder?)
Tror Nepitello pratat om att det kommer en italiensk översättning. Många inväntar nog den isåfall.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag är glad att det går bra för ligan, men jag backade inte själv den här gången. Jag har redan första versionen av The One Ring, men har inte läst den ännu. och jag behöver inte två exemplar som jag inte har läst. :)
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Nä, det blev aldrig någon backning från mig. Satt med fingret på knappen, men nej. Jag vet inte, gillar ju både FL och Tolkien, men det lyckades inte få igång entusiasmen.
Samma här, fast jag backade tidigt men klev ner på 5 kr-nivån bara för att följa uppdateringarna och sen drygt 20 minuter innan avslut hoppade jag av helt. Jag tyckte det blev verkade ovanligt dyrt (vilket vi märkte tidigare i tråden), framförallt för den lägsta fysiska nivån som landade på 500 kr enbart för regelboken och övrigt som digitalt. Det tillkommer dessutom 100-200 kr i fraktkostnad på det vilket jag misstänker gör det dyrare än att köpa boken i butik när den väl släppts?

Först vid 800 kr + frakt gav det ju mersmak med alla upplåsta fysiska stretchgoals, men lite väl saftigt för ett spel som högst troligt bara skulle stå i bokhyllan efter en genomläsning. Så i och med att entusiasmen saknades kändes det helt enkelt inte värt det. :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Vilken är den mest framgångsrika?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag nöjde mig med "no reward-nivån". Inte för att jag inte är nyfiken på det och tror det blir bra, utan för att jag inte hinner med att spela de jag redan har. Lite vuxet av mig, tycker jag 😀
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
JÄTTETACK! Har velat ha JUST en sådan här länk!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Vilka 1st edition-äventyr bör man titta på för att köra med till 2ed? Dvs vilka är bäst? Problemet med Ligan m fl brukar vara att det kan dröja med supportäventyr till respektive spellinje...
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Skamlös självpromotion. Men mest åsikter från experten.

 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Vilka 1st edition-äventyr bör man titta på för att köra med till 2ed? Dvs vilka är bäst? Problemet med Ligan m fl brukar vara att det kan dröja med supportäventyr till respektive spellinje...
Darkening of Mirkwood har ju fått lite status som en av de stora kampanjerna, jag spelar igenom den just nu, Laughter of Dragons, Oaths of the Riddermark, Ruins of the North och Tales of Wilderland. Men det är ju mer sammanflätade äventyr som bildar kampanjer.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Fortfarande pepp här!
while we wait… Ni som spelat TOR1, vilka scenarion är mest lika The Hobbit i känsla. Har bara koll på Of Leaves etc i Tales of Wilderland. Finns det fler? Något bra scenariofrån andra system - MERP m fl? Vill komma åt sagoviben/glimten i ögat/fantasin från Bilbo.
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Jag är också enormt pepp, och det har hållit i sig länge nu. Den nya boken ser riktigt tjusig ut. Dagdrömmer om kommande moduler.
Gällande The Hobbit liknande scenarion har jag ingen koll, tyvärr! Jo, starter set har ett gäng som @guldfink säger.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Fortfarande pepp här!
while we wait… Ni som spelat TOR1, vilka scenarion är mest lika The Hobbit i känsla. Har bara koll på Of Leaves etc i Tales of Wilderland. Finns det fler? Något bra scenariofrån andra system - MERP m fl? Vill komma åt sagoviben/glimten i ögat/fantasin från Bilbo.
Vi har spelat massor, the darkening of Mirkwood är en brilliant kampanj. Det är en av mina favorit spelupplevelser under de senaste 10 åren.
 
Top