NYHET The One Ring 2nd på Kickstarter

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Jag chansar dock på att det blir något lägre och säger 11,3 miljoner och 10 400 backare.
Då var min gissning också körd.

Skulle tro att detta kommer att visa sig vara ett svårslaget reckord för Ligan när det väl är över. Näst bästa (eller bästa?) kickstarterkampanjen för ett rollspel någonsin.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Då var min gissning också körd.

Skulle tro att detta kommer att visa sig vara ett svårslaget reckord för Ligan när det väl är över. Näst bästa (eller bästa?) kickstarterkampanjen för ett rollspel någonsin.
Om de kör kickstarter för AiME så bör ju den slå det här då den versionen, om ryktena stämmer, sålde mer än vad TOR gjorde. Dock så tror jag, eftersom det är 5E, att det kör pre-order på den.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Över 12,5 miljoner SEK just nu och snart uppe i 12000 backare med 3 dagar kvar. Min gissning på 9 miljoner räckte inte långt.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Någon som har koll på hur Late Pledges brukar fungera?
Hur lång tid efter Kickstartern är avslutad kan man lägga en sk Late Pledge?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Någon som har koll på hur Late Pledges brukar fungera?
Hur lång tid efter Kickstartern är avslutad kan man lägga en sk Late Pledge?
Det finns inget "brukar". Det är upp till varje projekt om de vill låta folk lägga pengar efter kickstartern, och det sker i så fall alltid utanför Kickstarter - antingen via någon pledge manager såsom Backerkit eller om företaget har en egen butik.

Jag har inte sett något på just det här projektets sida om att de alls kommer att tillåta sena beställningar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Så kanske kör de samma sak för TOR?
Man kan så klart inte vara säker, men det känns troligt. De måste ändå köra en ordentlig pledge manager och ge folk tid att hantera alla alla add ons och sånt där, att lägga till "late pledge" på det känns inte som en stor grej.

Åh andra sidan drog den kickstarten in betydligt mer, så det finns väl en risk att de tycker att de har allt de kan hantera just nu.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
Och där kom det en radda stretchgoals till! Gillar särskilt Character Life Paths (om de påminner ens lite om Väsens liknande upplägg blir det guld för karaktärsskapandet!)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Nu fick jag mail om att det närmar sig slutet på kickstartern.
Har vi fått svar på om det kommer några logos eller streckkoder eller liknande på kartorna än?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
244
De har haft hyffsade stretchgoals tycker jag igenom kampanjen. Kul att de fick Shawn Tomkins med på att göra en solo modul, Ironsworn har väldigt bra rykte.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Närmar sig 14,7 miljoner nu med 24H kvar. Gillar verkligen Ligans sista stretch goal på 15 miljoner med solo play. Har kikat lite på Three Skull Taverns som kört Mutant Year Zero solo och det slutade med att jag själv testade lite Mutant Year Zero solo. I brist på att ej kunna möta större spelgrupper fysiskt just nu så är solo play mycket intressant. Tror även att solo play kommer bli populärare framöver även om pandemin går över.
 

Parzewall

Indierockare
Joined
12 Apr 2020
Messages
35
Location
Gävle
Tror även att solo play kommer bli populärare framöver även om pandemin går över.
Är beredd att hålla med dig om den spaningen. Som någon som är ny till rollspelandet känns det intressant då ens kompisar kanske inte alltid är sådär supersugna på kollektivt genreberättande. Så det strech goalet vore nice om det nåddes.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,103
Location
Tindalos
Solospelandet är ju relativt stort inom brädspel. Främst krigsspelen. Många co-op spel kan ju också köras solo.
 
Top