Nekromanti The Hobbit - Trailer

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Så var den här, ett år innan filmen får premiär:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G0k3kHtyoqc"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/G0k3kHtyoqc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Se även Apples trailersida

Känns trailern betryggande eller avskräckande?

//erik. sista dagen innan julsemester
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Betryggande, helt klart!
Men så är jag också en som tycker att Peter och hans fellow crew gör och gjort ett kanonjobb. Jag var med andra ord redan nöjd med Lord Of The Rings-rullarna, utifrån perspektivet att film är film och aldrig kan leva upp till boken (böckerna). Naturligtvis finns det alltid småsaker att klaga på, till exempel att jag personligen tycker att vissa skådisar är sämre än andra. Fast allting är relativt och alla kan inte ha alla skådisar som favoriter. ... Det finns med handen på hjärtat inte en enda perfekt filmjävel där ute, så vad fan. Men jag skriver under på att en massa neggon och gnälldjävlar, besserwissers och viktigpettrar kommer att påpeka något negativt med rullen. ... Fast tja, de regisserar nog inte så mycket bättre själva så jag tillåter mig att småle åt den sortens människor.

... Kort sagt, det mesta är subjektiva petitesser. Det här är guld och jag ser verkligen fram mot The Hobbit. Jag menar, boken i sig är så underbar i all sin naiva form att en film på den bara måste bli bra. Det är dessutom underbart att de återanvänt alla de skådisar de kunnat återanvända. Det är fan guld det.

P. S. Fetcred till Weta Workshop, som alltid. D. S.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Efter att ha kollat en del på Jacksons videobloggar om inspelningen så har jag känt mig ganska betryggad om att det kommer bli kanonfilm(er). Denna trailer gjorde mig än mer förvissad om det :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Lindenius said:
Känns trailern betryggande eller avskräckande?
Jävlar vad bra det här lär bli.
Gillar det fanns en viss utseendemässig spridning hos dvärgarna. De behöver ju faktiskt inte alla se ut som om de är 200... även om de flesta börjar närma sig det.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Lite för gravallvarligt för min smak. Och två delar? Come on! Hur svårt är det att göra film egentligen?
 
G

Guest

Guest
Eksem said:
Lite för gravallvarligt för min smak. Och två delar? Come on! Hur svårt är det att göra film egentligen?
Ja, att dela den i två känns ju allmänt kasst.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Fan vad skönt att dvärgarna får revansch och slipper vara kul-klumpiga hela tiden. Det ser ut som att de kan duka ett bord @2:03.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,721
Jag saknar färggrannheten och det naiva från boken, men då skulle filmen förtås aldrig få någon slags kontinuitet till trilogin … och det är väl viktigt eller nåt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dom tar inte bara upp historien ur "Bilbo" utan en massa mer (ur SR appendix till exempel, om rensningen av Dol Guldor)... grejer som händer parallellt och efter Bilbo-boken. Därav två filmer.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Arfert said:
Dom tar inte bara upp historien ur "Bilbo" utan en massa mer (ur SR appendix till exempel, om rensningen av Dol Guldor)... grejer som händer parallellt och efter Bilbo-boken. Därav två filmer.
Då vi inte vet slutresultatet så ska jag inte säga om det är bra eller inte. Men, det att dom delar upp det i två delar har nog mer med pengar att göra än egentlig story.

Men, det kan ju bli mycket bättre med två filmer än bara en, och det är vad jag hoppas på.

EDIT: måste tillägga att möjligtvis tycker Peter att det blir bättre med 2 filmer, då storyn blir bättre, men jag tror inte att man skulle godkänna två filmer om produktionsbolaget inte visste att dom får mer pengar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
jag tycker det ser fantastiskt ut.
jag har fölt utvecklingen om film inspelningen noga, och ALLT jag sätt hittills har pekat mot att det kommer bli två episka filmer.

jag tycker den här trailern är en klar bekräftelse på att Peter vet vad han håller på med.

Det enda om filmen jag har att klaga på är att de satt Benedict Cumberbatch i fel roll. Han borde ju helt klart spela Bard.


Jag tycker att beslutet att göra två filmer av det var ett väldigt bra beslut, eftersom det gör att de kan utforska andra delar än bara Dvärgarnas resa.

//Lukas som har fullt förtroende på Peter i det här.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Dom tar inte bara upp historien ur "Bilbo" utan en massa mer (ur SR appendix till exempel, om rensningen av Dol Guldor)... grejer som händer parallellt och efter Bilbo-boken. Därav två filmer.
Sounds f-ing great to me! :gremlaugh:
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Jag älskar trailern. Biten där de sjunger ger mig rysningar och stämmningen är perfekt.

Man verkligen känner Thorins agg och hur han minns smaugs anfall mot erebor som det var igår. När balin ställer sig upp för att sjunga så gör han det på ett sätt som visar hur han också minns anfallet, men att det är lojalitet som driver honom (inte gamla oförätter). För honom är det länge sedan.
Bofur å andra sidan... Hans lojalitet till Thorin är stenhård, men det är inte hämnd utan äventyret som driver honom.

P.S: Med en liten pust av rök så märker man också att Gandalf kanske känner att han har tagit vatten över huvudet den här gången. Thorin är inte det mest perfekta verktyget för att bli av med Smaug. För stolt, för mycket hat.

P.P.S: Thorin och några av de andra ser lite ut som korta Klingons. Men det är okej. Klingons var Dwarves in Space i alla fall så (precis som Romulans var onda rymdalver)...
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
unfair said:
Hm.. Ett år alltså. Det är ju bra, då hinner jag ju läsa boken i lugn och ro.
Om ett år så skall du ha läst halva boken
andra halvan kan du vänta ytterligare ett år på
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
unfair said:
Hm.. Ett år alltså. Det är ju bra, då hinner jag ju läsa boken i lugn och ro.
Borde ju inte vara några problem. Hade det däremot varit Silmarillion, Sagor från Midgård eller ännu värre De förlorade sagornas bok, så hade det tagit längre tid... De böckerna är enbart för hard-corde nördarna. =^_^=

/Ulfgeir
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Ulfgeir said:
unfair said:
Hm.. Ett år alltså. Det är ju bra, då hinner jag ju läsa boken i lugn och ro.
Borde ju inte vara några problem. Hade det däremot varit Silmarillion, Sagor från Midgård eller ännu värre De förlorade sagornas bok, så hade det tagit längre tid... De böckerna är enbart för hard-corde nördarna. =^_^=

/Ulfgeir
Som jag har fattat det så är berättelser från "de förlorade sagornas bok" också producerade i Silmarillion.

men jag kan ha fel på den punkten.

//Lukas som mest pluggar Tolkien kunskap online.
 
Top