RECENSION The Enemy Within: Director's Cut

Tarsus

Warrior
Joined
24 Jan 2022
Messages
253
Jag vidhåller likväl att skjuta-ner-månen-plotten är fånig. :)
Jag håller med om att det inte låter som rätt idé för Warhammer Fantasy Roleplay. I det här fallet hade det passat bättre att kika på något mer i stil med Warblade av David Ferring där Skaven planerar att byta ut Karl Franz mot en konstruerad dubbelgångare.
I de riktigt gamla Citadel-katalogerna brukade alla miniatyrerna ha namn istället för bara nummer, och en del namn som Throt the Unclean och Slambo hängde kvar i årtionden. Här är uppslaget med Maliss Manwrack från Citadel Journal Spring, om någon är nyfiken. Jes Goodwins originalartikel om Skaven är kul läsning om man är intresserad av Warhammer, särskilt med tanke på hur lite Skaven har förändrats med åren.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
Jag håller med om att det inte låter som rätt idé för Warhammer Fantasy Roleplay. I det här fallet hade det passat bättre att kika på något mer i stil med Warblade av David Ferring där Skaven planerar att byta ut Karl Franz mot en konstruerad dubbelgångare.
Just detta var tydligen Andy Laws ursprungliga idé för THR (eller iaf en plott som tydligt refererade till Warblade), och det hintades vagt om det i första boken. Men han hoppade ju av på ett tidigt stadium (efter första boken, Enemy in Shadows) och de nya delarna av kampanjen blev rätt annorlunda - och sannolikt mycket mindre invecklade. Mer om det kan man läsa här: The Enemy Within That Wasn't
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
Ska försöka få fart på det. Jag känner ett lite tyngre ansvar - i kombination med en viss demoralisering - nu när Gideon bestämde sig för att ställa in sin recension av Empire in Ruins...
Stoppa pressarna - Gideon skrev en recension av Empire in Ruins trots allt!

https://awesomeliesblog.wordpress.com/2023/03/05/the-end-of-the-world-as-we-know-it/

Jag håller i stort sett med om den, även om jag ser lite ljusare på en del saker och lite svartare på andra. (Och jag ska skriva min egen också, vilket år som helst...)

Den största ögonbrynshöjaren är dock inte något i själva recensionen utan den här kommentaren av själve Graeme Davis:

Graeme Davis said:
I’m as disappointed as you are. It bears very little resemblance to the manuscript I submitted. I don’t think I’ll be working with Cubicle 7 again.
 
Top