The Book of Boba Fett [Spoilers]

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det känns ju lite som att det här är ett sjunkande skepp och dom tänkte hmmm hur kan vi rädda den här sörjan . Jo men jag vet vi tar med Mando så kommer hela tittarbasen ifrån den populärare mandalorian över till Book of Boba fett.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag känner mig nästan lite taskig som klagar så mycket på varje avsnitt, för jag vill liksom inte förstöra det roliga för andra som tycker om serien. Men för min del kommer nog denna säsong tyvärr vara väldigt svår att rädda.
Ja men samma här. Det riktades ju kritik mot alla negativa synpunkter om serien i trådens början. Jag hoppas de som gillar serien antingen skiter i den här tråden eller inte låter sig påverkas. Allra helst hoppas jag dock att de skriver här så vi får in lite fler perspektiv :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Ja men samma här. Det riktades ju kritik mot alla negativa synpunkter om serien i trådens början. Jag hoppas de som gillar serien antingen skiter i den här tråden eller inte låter sig påverkas. Allra helst hoppas jag dock att de skriver här så vi får in lite fler perspektiv :)
Jag tittar på serien med min son, som är fullständig Star Wars nörd. Han såg avsnittet igår tre gånger. Tror inte han är ensam... Så jag tror nog att de som gillar serien skiter fullständigt i vad som skrivs här :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Asså, jag tycker serien är okej. Den är tafflig, tar för låg tid på sig och storyn är lite tunn, men den är hyfsad och den är Star wars. Star wars är Star wars. Hade det varit gängkrig i Säffle så hade jag kanske slutat kolla men nu är vi ju inte där och det finns xenomorfa aktörer. Så... All is well. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Ja, en bra grej är att det är relativt många xenomorpher! I ex Rouge One var det väldigt få. Det är en väldigt bra grej!
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Hade det varit gängkrig i Säffle så hade jag kanske slutat kolla men nu är vi ju inte där och det finns xenomorfa aktörer. Så... All is well. :)
Jag hade gärna kollat på gängkrig i Säffle. Asfaltsraggare vs. Grusvägsraggare och xenomorfer från Värmlands Nysäter.

Finns det nån kickstarter? Är det ligan som köpt IPn?

//EvilSpook
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Det känns ju lite som att det här är ett sjunkande skepp och dom tänkte hmmm hur kan vi rädda den här sörjan . Jo men jag vet vi tar med Mando så kommer hela tittarbasen ifrån den populärare mandalorian över till Book of Boba fett.
Alla avsnitt är nog inspelade långt innan de släpps, så eventuella tittarreaktioner kan rimligtvis inte ha påverkat avsnittens utformning.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Lite roligt att det enda avsnittet som inte är dåligt på hela säsongen inte handlar om Boba Fett överhuvudtaget.

Med det sagt var inte ens det avsnittet något nämnvärt, det var bara helt okey. Vilket visserligen är hög standard för denna serie.

Ja, jag är en hater.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Nu har jag också sett det senaste avsnittet. Håller med alla om att det är det bästa avsnittet, och det är ju på sitt sätt sjukt sorgligt att det bästa avsnittet är det där huvudpersonen inte är med. Och det är konstigt att Mandalorien känns mer som Boba Fett än Boba Fett själv i början av avsnittet här dan dödar folk. Boba Fett hade väl typ bara skonat alla och gett dem pengar eller nåt.
"Ah, du vill slåss om svärdet och rätten att leda alla Mandalorians? Då får du svärdet av mig och 500 spänn så du kan köpa ett bälte att hänga det i. Det kommer bli snyggt. I utbyte vill jag att du inte hugger mig i ryggen med det så fort jag vänder mig om. Deal?"
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Det var kul att återse Mando men första halvan blev lite tung lite för mycket personer som tog sig själva på alldeles för stort allvar. Första halvan var viktigt för Mandos historia så det behövdes väl berättas. Andra halvan var roligare. Jag märker att jag tycker mer om star wars när det är lite mer lättsamt.

Det är möjligt att de stoppade in det här avsnittet ganska sent när de insåg att Boba inte riktigt håller på egna ben. Det enda de behövde göra var en extra scen med Fennec. Apropå Fennec så hoppas jag att hon har ett liv efter den här serien. Bra skådespelare och hon skulle kunna vara en joker i den här tidsperioden som man inte vet vilken sida hon är på. Hon är dessutom etablerad under hela imperiet perioden så hon kan dyka upp på flera ställen. Hon var med i ett avsnitt i Bad Batch som är direkt efter imperiet tar över.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Nu har jag sett avsnitt fem. Hoppas detta är början på "getting the gang back together again! Att nästa avsnitt kommer vara Greef Karga, sen Ahsoka, Cobb, Bo-Katan, Mayfeld...

De hör förvisso mer till Mandos story, men Cobb är ju på rätt planet i alla fall. Och det vore kul att se honom kontra Boba XD
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Nu har även jag sett avsnitt fem. Jag tyckte att det var okej. Skönt att slippa de färgglada cyberpunkinslagen. Samtidigt lite märkligt med ett helt avsnitt om Mando. Det borde finnas mycket spännande att göra med Boba Fett även om tillbakablickarna till tiden med tusken spelat ut sin roll. Det är också något med Mando i ett jaktskepp som känns fel för mig. Kanske för att han är prisjägare och som sådan borde han ha behov av mer utrymme. Plats för fångar liksom. Nåja, jag blev underhållen i alla fall, och hoppas på en bra avslutning på första säsongen. För övrigt blev jag sugen på att läsa om Darksaber. Minns den som en schysst bok.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Bra avsnitt men som många skrivit lite inkriminerande att det bästa avsnittet av BoBF är ett avsnitt av the Mandalorian ;)

Dessutom blir sammanblandning mellan Mando och Fett lite on the nose.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Det är också något med Mando i ett jaktskepp som känns fel för mig. Kanske för att han är prisjägare och som sådan borde han ha behov av mer utrymme. Plats för fångar liksom.
Jag tror han har plats för en fånge i kupolen bakom honom, där R2-enheten brukade sitta. Borde vara ett slutet utrymme, så ingen risk att bli strypt bakifrån.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nu har även jag sett avsnitt fem. Jag tyckte att det var okej. Skönt att slippa de färgglada cyberpunkinslagen. Samtidigt lite märkligt med ett helt avsnitt om Mando. Det borde finnas mycket spännande att göra med Boba Fett även om tillbakablickarna till tiden med tusken spelat ut sin roll. Det är också något med Mando i ett jaktskepp som känns fel för mig. Kanske för att han är prisjägare och som sådan borde han ha behov av mer utrymme. Plats för fångar liksom. Nåja, jag blev underhållen i alla fall, och hoppas på en bra avslutning på första säsongen. För övrigt blev jag sugen på att läsa om Darksaber. Minns den som en schysst bok.
Håller helt med, speciellt om det gällande skeppet. Min personliga åsikt är att det hade varit coolare om Mando fått ett skepp med lite mer personlighet. Det finns anledningar till att Slave One och Millenium Falcon gillas av så många trots att de egentligen är rätt fula. Slave One ser liksom ut som ett strykjärn. Jag trodde dessutom att det bara var kraftanvändare som använde små skepp med hyperdrift för längre resor då de säkert kan meditera eller använda annan space magic för att slippa gå på toaletten etc.

Men nu får även Mando sitta grymt trångt under längre resor.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Ok, vad tror ni om att Fett vinner Darksaber från Mando och blir ledare för Mandalore?
Då skulle han få sina muskler och ett syndikat som styr med respekt.
Har hans stridsträning hos Tusken förberett honom på att svinga Darksaber?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Ok, vad tror ni om att Fett vinner Darksaber från Mando och blir ledare för Mandalore?
En rivalitet mellan Fett och Mando tycker jag skulle vara superintressant!!! Då skulle man ju kunna få in ett tema i stil med tradition v.s. progression och ett tema är ju precis vad jag saknar i Book of Boba Fett!! 😁👍
 
Top