entomophobiac
Pistoler & Mord
Ibland är det saker i ett spel som bara klickar och får tankarna att börja snurra nästan helt på eget bevåg.
För mig är det sektionen om Intraparty Conflict i All Flesh Must Be Eaten, anno 1999:

I AFMBE skapar det, tillsammans med Advantages och Drawbacks som kan vara av mer psykologisk och personlig natur, en helt annorlunda upplevelse än jag hade haft fram till dess. Och det var amazing. Det fick mig att börja fokusera nästan helt på gruppkonflikter istället för mer klassiska fantastikbråk mot yttre hot. Något jag fortfarande inte slutat göra.
Vilka är era "aha"-stycken i olika spel?
För mig är det sektionen om Intraparty Conflict i All Flesh Must Be Eaten, anno 1999:

I AFMBE skapar det, tillsammans med Advantages och Drawbacks som kan vara av mer psykologisk och personlig natur, en helt annorlunda upplevelse än jag hade haft fram till dess. Och det var amazing. Det fick mig att börja fokusera nästan helt på gruppkonflikter istället för mer klassiska fantastikbråk mot yttre hot. Något jag fortfarande inte slutat göra.
Vilka är era "aha"-stycken i olika spel?