Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Tjavva said:
ÅH! Jag hade ju värsta chansen att pressa Vico på tips i kväll, skulle fyllt honom och sett till att fått nått vettigt ur honom!
:gremelak:

Nu vill vi börja!
det hade ju säkert gått jätte bra, med tanke på att jag fixar de sista detaljerna idag. Och ska du få mig att för säga mig så räcker det inte att supa mig full.
Då undrar man ju såklart vad som hade räckt! :gremwink:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Recca said:
Vicotnik said:
Tjavva said:
ÅH! Jag hade ju värsta chansen att pressa Vico på tips i kväll, skulle fyllt honom och sett till att fått nått vettigt ur honom!
:gremelak:

Nu vill vi börja!
det hade ju säkert gått jätte bra, med tanke på att jag fixar de sista detaljerna idag. Och ska du få mig att för säga mig så räcker det inte att supa mig full.
Då undrar man ju såklart vad som hade räckt! :gremwink:
Precis min tanke. Vad krävs för att få Vico att prata bredvid mun? :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tjavva said:
Recca said:
Vicotnik said:
Tjavva said:
ÅH! Jag hade ju värsta chansen att pressa Vico på tips i kväll, skulle fyllt honom och sett till att fått nått vettigt ur honom!
:gremelak:

Nu vill vi börja!
det hade ju säkert gått jätte bra, med tanke på att jag fixar de sista detaljerna idag. Och ska du få mig att för säga mig så räcker det inte att supa mig full.
Då undrar man ju såklart vad som hade räckt! :gremwink:
Precis min tanke. Vad krävs för att få Vico att prata bredvid mun? :gremsmile:
Säg det, tortyr skulle nog med ganska stor sannolikhet får mig att prata. Men annars vet jag inte, jag är inte precis en person som avsjöljar hemligheter för andra, oavsett vad det gäller.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Vicotnik said:
Säg det, tortyr skulle nog med ganska stor sannolikhet får mig att prata. Men annars vet jag inte, jag är inte precis en person som avsjöljar hemligheter för andra, oavsett vad det gäller.
Det är därför vi gillar dig. :gremsmile:

Turtlespel?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tjavva said:
Vicotnik said:
Säg det, tortyr skulle nog med ganska stor sannolikhet får mig att prata. Men annars vet jag inte, jag är inte precis en person som avsjöljar hemligheter för andra, oavsett vad det gäller.
Det är därför vi gillar dig. :gremsmile:

Turtlespel?
Håller på och skriver rent mina anteckningar och ska snart slumpa ut rollerna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Finns det någon som kan tänka sig att ta över en roll i det pågånde varulvsspelet?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Finns det verkligen ingen där ute som kan tänka sig att ta över en roll i pågånde spelet?

Tyvärr kan jag inte ta in spelare som redan åkt ut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basse i TMNT tråden said:
w176 och Laowai verkar ha hoppat av? <----kan någon (Vic) bekräfta detta?
Båda två har meddelat att de inte har tid att delta, jag kommer dock låta deras roller vara kvar i spel tills och om jag hittar ersättare.

Vill höra eran åsikt om att ta in spelare som åkte ut tidigt? Hittils har jag ställt mig emot det, men börjar mer och mer fundera på detta för att jag inte verkar få tag på ersättare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Basse i TMNT tråden said:
w176 och Laowai verkar ha hoppat av? <----kan någon (Vic) bekräfta detta?
Båda två har meddelat att de inte har tid att delta, jag kommer dock låta deras roller vara kvar i spel tills och om jag hittar ersättare.

Vill höra eran åsikt om att ta in spelare som åkte ut tidigt? Hittils har jag ställt mig emot det, men börjar mer och mer fundera på detta för att jag inte verkar få tag på ersättare.
Det kan ju bli ganska brutet. Främst för att personen då får specialkunskap om sin föregående roll. Jag gillar det inte, men trist om vi inte hittar nån ersättare...

Antar att du typ skulle plocka in en död ulv som en levande ulv och en död bybo som en levande bybo? Det här ger ju också en hel del tips på vem vi ska rösta ut direkt efter att du resurrectat w176 och Laowai. Förutsatt att vi har nån aning om vilken fraktion folk tillhört blir det ju easy peacy? Eller?

Oavsett lär vi ju fundera i de här banorna, och vårt spel kommer ju påverkas av det...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja, det kommer ju tveklöst bli en hel del meta kring en sån grej, vilket kan rubba spelet. Men lyckas du ordna det på ett smart sätt så är det ok för mig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Att ta in folk som tidigare spelat andra roller tycker jag låter knasigt. Spelet är redan avancerat som det är utan att man får folk med extraskruvade specialkunskaper.

Ett förslag, till framtida varulvsspel, att folk som hoppar av och inte hittas ersättare till får all sin info outad? Det gör det lättare för byn att ta ställning till om man skall hänga personen eller inte.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
LJSLarsson said:
Att ta in folk som tidigare spelat andra roller tycker jag låter knasigt. Spelet är redan avancerat som det är utan att man får folk med extraskruvade specialkunskaper.

Ett förslag, till framtida varulvsspel, att folk som hoppar av och inte hittas ersättare till får all sin info outad? Det gör det lättare för byn att ta ställning till om man skall hänga personen eller inte.
Medhåll!

Det bästa i nuläget, av alla dåliga lösningar, är att deras roller får vara kvar men Vico, du lägger ut all deras info. Då behöver vi inte stressa över att vi inte får några ersättare och vi får något att jobba med. För info kan ju vara både till för och nackdel för såväl ulvar som bybor så jag tycker inte det finns några hinder.
 
Top