Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Björn den gode said:
Om det inte finns någon tidsgräns så kommer det optimala för byn att spela oerhört långsamt. Det vill säga att alla deltagare tar god tid på sig att tänka igenom alla tidigare inlägg och sen författar ett mastodontinlägg där dom sammanfattar allt dom kommit fram till. Jag kan lätt tänka mig att det optimala för byn är att låta det går ungefär ett år IRL mellan varje omröstning (knappt ett inlägg om dagen).

Nu kommer det förstås inte att hända, eftersom det är tråkigt. Men då bryter upplägget mot Risings regel att det bästa sättet att spela på också ska vara det roligaste. Så det behövs nog en tidsgräns också i vart fall om det här ska bli spelbart.
Det är noterat och jag ska fundera på det. Återkommer lite senare med en lösning kring detta.
Det finns många sätt att lösa detta på, och jag litar på att Vic hittar en bra lösning :gremsmile:

Jag anmäler mig förresten!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Man kan väl ha word-count? Inget inlägg över 50 ord?
Eller inte, har ingen lust eller tid att sitta och räkna ord i varje inlägg.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vicotnik said:
Björn den gode said:
Om det inte finns någon tidsgräns så kommer det optimala för byn att spela oerhört långsamt. Det vill säga att alla deltagare tar god tid på sig att tänka igenom alla tidigare inlägg och sen författar ett mastodontinlägg där dom sammanfattar allt dom kommit fram till. Jag kan lätt tänka mig att det optimala för byn är att låta det går ungefär ett år IRL mellan varje omröstning (knappt ett inlägg om dagen).

Nu kommer det förstås inte att hända, eftersom det är tråkigt. Men då bryter upplägget mot Risings regel att det bästa sättet att spela på också ska vara det roligaste. Så det behövs nog en tidsgräns också i vart fall om det här ska bli spelbart.
Det är noterat och jag ska fundera på det. Återkommer lite senare med en lösning kring detta.
Ha en total tidsgräns med.
Dvs efter 300 inlägg så avslutas rundan. Spelet avslutas efter 14 dagar.


Förövrigt... Jag är med. har ledigt då så det är lungt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vicotnik said:
Rundor: En runda tar slut efter att en viss mängd inlägg postats i rundan. Det totala antalet poster kommer styras av antalet spelare.
Exempelvis så tar en runda slut efter att 300 inlägg har postas.
Rundan avslutas där med omedelbart och nästa runda startar strax där efter.
Har du funderat på hur många inlägg per person?
Om vi tittar på nuvarande spelet, thibaultkoden skulle 30 inlägg per person betyda 330 inlägg innan tråden stoppas - istället för 669 inlägg - d.v.s. ganska precis hälften.

Senare rundor brukar det dessutom behövas färre inlägg - ska man ha någon formel i stil med:
1:a rundan - 30 inlägg per person.
2:a rundan - 25 inlägg per person.
3:e rundan - 20 inlägg per person.
?

Någon som kollat hur förstarundan sett ut i andra spel (förhållandet spelar/inlägg)?

(jag väntar med min anmälan - vill se om jag orkar mer spel efter nuvarande)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nej, jag har ännu inte funderat över exakt summa, då jag inte vet hur många som kommer delta ännu.

Och som du nämner så kommer jag troligtvis låta max inläggen minska var efter rundorna går.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
Någon som kollat hur förstarundan sett ut i andra spel (förhållandet spelar/inlägg)?
Generellt sett så brukar första rundan hamna kring det dubbla i antalet inlägg mot dom senare rundorna, dock så är detta svårt att gå utefter, då det beror på mängden fluff och vad som outas.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen said:
anth said:
Någon som kollat hur förstarundan sett ut i andra spel (förhållandet spelar/inlägg)?
Generellt sett så brukar första rundan hamna kring det dubbla i antalet inlägg mot dom senare rundorna, dock så är detta svårt att gå utefter, då det beror på mängden fluff och vad som outas.
Jag upplever oftast så att mängden som skrivs halveras mellan rundorna.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vet du när detta skulle vara? Är intresserad, men har några tuffa studieveckor framför mig.

(men det hade varit kul att bli en obskyr turtle som Venus)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Funderar på att låta den börja runt den 11-12 november, så får folk lite tid att vila sig från det nuvarande spelet.
Vad tror ni om det?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Gött, då har jag gott om tid på mig att sätta mig in i hur det funkar.

Åsså kan jag spela den loppbitne törteln, fleaonardo.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag har nu inte spelat på ett tag så jag är gärna med igen ifall starten är efter den 5:e november och vi inte blir mer än si sådär 12-14 personer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
unfair said:
Jag har nu inte spelat på ett tag så jag är gärna med igen ifall starten är efter den 5:e november och vi inte blir mer än si sådär 12-14 personer.
Fungerar för min del, vad säger övriga?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Anmälda hittils:
Vimes
Tyr
Recca
xyas
Konrad Konvalj
Cassius
Laowai
!Paxen
Spider Jerusalem
Nässe
w176


Funderar på att vara med:
Brynolf?
Björn den gode?
Basenanji?
Lu-kaazh?
anth?
LJSLarsson?
Unfair?

Jag kommer sätta en max tid för hur länge spelet får hålla på. Denna tid kommer att baseras på hur många deltagare som är med.
Ulvarna kommer vinna ifall denna tidsgräns uppnås.

Antalet inlägg kommer bli i första runda mellan 25-30 inlägg per deltagare, dock är det bara total summan som kommer gälla som gräns.
När total summan av inlägg nått maxgränsen så räknar jag samma samtliga röster jag fått in via pm och där efter så avslutas rundan, resultat postas och nästa runda påbörjas.

Spelstart: på kvällen söndagen den 11e november.
Sista anmälningsdag: torsdagen den 8e november, 23:59.

Samt ju fler som är med desto mer fluff/konstigheter ska jag försöka trycka in i spelet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Funderar på att vara med:

Lu-kaazh?
F*ck
jag kan inte säga nej.
SÅ du kan slänga ner mig i kloakerna och kalla mig anmäld.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Så nu är Vimes spel slut och nu är det 18 dagar kvar till nästa spel och 15 dagar kvar tills anmälnigstopp. Just nu är det 12 tappra deltagare.
 
Top