Nekromanti Tankar kring Varulvskalendariet

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
Det ska bli intressant att se om vi verkligen behöver tre egna forum för varulvsspel
Då det spelas en satans massa med varulvsspel så var det bättre att bryta ut det så om folk vill spela "vanliga" forumsspel så är inte det forumet tjockt med varulvsspel.
Och då det fick ett eget forum så var det lika väl att man strukterade upp det så man lätt kan se vad som händer, dvs vart man kan anmäla sig utan att behöva scrolla igenom 2-3 sidor med spel. Samt ett ställe där man kan prata om varulvsspel utan att orsaka samma problem som innan.
Arkivet var till för att man lätt ska se vilket spel som är aktivt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag gillart! Woho! Nytt forum och fett bra underforum. Kan du göra Varulvskalendarium 2.0 sticky också SJ?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Det ska bli intressant att se om vi verkligen behöver tre egna forum för varulvsspel
Då det spelas en satans massa med varulvsspel så var det bättre att bryta ut det så om folk vill spela "vanliga" forumsspel så är inte det forumet tjockt med varulvsspel.
Och då det fick ett eget forum så var det lika väl att man strukterade upp det så man lätt kan se vad som händer, dvs vart man kan anmäla sig utan att behöva scrolla igenom 2-3 sidor med spel. Samt ett ställe där man kan prata om varulvsspel utan att orsaka samma problem som innan.
Arkivet var till för att man lätt ska se vilket spel som är aktivt.
Jag tycker att varulvsspel inte bör vara underkategori till Forumrollspel. Det är sällan jag tycker varulvsspelet kvalificerar sig som "ROLLspel" fast det har olika roller.

Sen så är det jobbigt att leta sig till trådarna och det övriga forumrollspelandet bryr jag mig inte heller det minsta om.

Edit: Jahaaaaaaa... Det är vad du gjort nu... Yay! :gremlaugh:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och varulvskalendarium behöver kanske inte vara sticky längre. Länk. Du skulle t o m kunna låsa den eftersom den inte behövs längre, eller?

Så, nu har jag tjatat tillräckligt :gremsmile:

Jag tycker att det ser väldans bra ut nu, men frågan är hur mycket nytta Varulvskalendarium 2.0 gör nu egentligen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Spider Jerusalem said:
Jupp, Spider works in mysterious ways.
Lovely! Nu är jag jätteglad!

Och super-duper-skitnöjd med Mukwas "Vad är ett varulvsspel?"-tråd.

Ni regerar! (fast alla vet att jag är den bästa varulvsspelsspelaren!)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En liten påminnelse om mitt spel här bara...

Anmäl er till Varulv 666 innan den 20e april. Absolut helst tidigare än så eftersom det hela blir svårplanerat utan fler deltagare än hur det ser ut nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
En liten notis om att det fortfarande ligger en massa gamla varulvsspel i "Forumrollspel"-forumet. Vore snyggt om de allihop kunde samlas i arkivet :gremsmile:
 
Top