Nekromanti Tankar kring Varulvskalendariet

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Starta ett google-doc, vetja.
Det förutsätter att alla konstruktörer använder google-kalendern, och att alla spelare och konstruktörer är villiga att hålla koll på någonting utanför forumet. Jag tror att det här skulle medföra att färre nya hittar till spelet, men det är långt ifrån en dum tanke. Jag gillar bara inte idén att klicka mig vidare till någonting utanför forumet för att få reda på vad som försiggår inuti :gremsmile:. Google-Kalendern är egentligen perfekt för det här om den hade funnits på forumet. Forum-kalendern är inte heller ultimat för det här, då ingen ser hur länge spelet pågår, dessutom är kalendern full av annat som inte rör varulvsspel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Mukwa said:
Starta ett google-doc, vetja.
Det förutsätter att alla konstruktörer använder google-kalendern, och att alla spelare och konstruktörer är villiga att hålla koll på någonting utanför forumet. Jag tror att det här skulle medföra att färre nya hittar till spelet, men det är långt ifrån en dum tanke. Jag gillar bara inte idén att klicka mig vidare till någonting utanför forumet för att få reda på vad som försiggår inuti :gremsmile:. Google-Kalendern är egentligen perfekt för det här om den hade funnits på forumet. Forum-kalendern är inte heller ultimat för det här, då ingen ser hur länge spelet pågår, dessutom är kalendern full av annat som inte rör varulvsspel.
Jag kan säga att jag är inte det minsta intresserad att ta mig till andra sidor för att få reda på saker om forumspel utan anser att informationen om uppkommande spel ska finnas i själv forumet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vi varulvsmuppar kanske kan tigga åt oss en låsningsfunktion på en tråd? Jag har ju ingen aning om hur sånt funkar, men min tanke går ut på att någon inbiten varulvsspelare exempelvis Mukwa får nån redaktörsstämpel så att han kan skapa en tråd och sedan låsa den.

I tråden står instruktioner om hur man gör för att annonsera ett varulvsspel. Det kanske sker genom ett pm till Mukwa som sedan låser upp sin tråd och lägger in det i kalendariet.

Då får vi en ren tråd med enbart sånt som är spikat och klart. Vill man se vad som är på gång går man in i den tråden. Vill man snacka bös och mer öppet planera ett datum kan man solka runt i andra varulvstrådar. När man väl tagit sitt beslut skickar man pm och får det snyggt upplagt av Mukwa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Jag kan säga att jag är inte det minsta intresserad att ta mig till andra sidor för att få reda på saker om forumspel utan anser att informationen om uppkommande spel ska finnas i själv forumet.
Stämmer in i detta.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nu när SJ lagt upp ett supercoolt underforum till varulvsspelen kanske vi kan snacka om hur vi på bästa sätt kan använda det? I avdelningen Anmälningar postar vi alltså våra spel (som mitt exempel där) och när spelet startas postas rundorna under Forumrollspel som vanligt? När spelen avslutats har SJ med crew helt självmant valt att lägga in dem i arkiv. Eller har jag missat nåt?

Hörru, SJ. Går det att få ett underforum till tror du? som heter Snack/teori eller nåt annat tjusigt där vi kan diskutera mer praktiska grejer. De underforumen du lade upp nu är kalasbra, men får vi till ett underforum till så är vi typ safe för allt vad varulvsspel heter tror jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu när det finns ett underforum kanske SJ eller likvärdig kan utses till ulv-general med befogenhet att låsa trådar som enbart handlar om specifika varulvsspel.

Alltså, om jag lägger in en ny tråd med Varulv 1888 så anmäler sig alla intressenter i den med ett JA. När kvoten av spelare låser någon tråden och inget mer avhandlas i den. Vill man snacka skit och rösta på xyas så gör man det i varulvs-bös-trash-tråden som alltid är öppen. Är det hållbart?

Som det är nu finns ett underforum där Mukwa testat lägga in ett kommande spel. Om jag nu vill kan jag gå in i den och skriva: Konrad Kånkelman är rätt brun. Så vill vi väl inte ha det?

Vänta ska ni få se.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
Håller med lite där. Sen upplevde jag att det krävdes 100 klick för att komma in i tråden. Tippar på att jag är slö eftersom jag tyckte det va lite bökigt, men om fler ser "problemet" så kanske det är ett verkligt problem.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
Håller med lite där. Sen upplevde jag att det krävdes 100 klick för att komma in i tråden. Tippar på att jag är slö eftersom jag tyckte det va lite bökigt, men om fler ser "problemet" så kanske det är ett verkligt problem.
Det vi skulle kunna göra är att varje gång det är ett ulvspel på g så postar vi i nåt annat forum och gör reklam för ulvspelet och länkar till anmälningstråden.

(Om man får göra så?)

Rollspel finns det väl ett forum som heter, t.ex. som har jättemycket aktivitet. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
Håller med lite där. Sen upplevde jag att det krävdes 100 klick för att komma in i tråden. Tippar på att jag är slö eftersom jag tyckte det va lite bökigt, men om fler ser "problemet" så kanske det är ett verkligt problem.
Det vi skulle kunna göra är att varje gång det är ett ulvspel på g så postar vi i nåt annat forum och gör reklam för ulvspelet och länkar till anmälningstråden.

(Om man får göra så?)

Rollspel finns det väl ett forum som heter, t.ex. som har jättemycket aktivitet. :gremsmile:
Tror du måste posta det i promotion forumet om jag inte är ute och seglar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
Håller med lite där. Sen upplevde jag att det krävdes 100 klick för att komma in i tråden. Tippar på att jag är slö eftersom jag tyckte det va lite bökigt, men om fler ser "problemet" så kanske det är ett verkligt problem.
Det vi skulle kunna göra är att varje gång det är ett ulvspel på g så postar vi i nåt annat forum och gör reklam för ulvspelet och länkar till anmälningstråden.

(Om man får göra så?)

Rollspel finns det väl ett forum som heter, t.ex. som har jättemycket aktivitet. :gremsmile:

Eller så lägger ni bara till varulvsspelsforumet till era bevakade forum och använder bevakningslistorna för att navigera forumet? =)

//Krank, som bara går via forumlistan när han ska posta nya trådar
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Snack & teori upplagt.

När ett varulvsspel är slut så ligger det kvar in vecka innan jag flyttar alla trådar som har med spelet att göra till Arkivet.
Detta är för att det inte ska bli jätte långt och svår navigerat. Samt att man ska lätt kunna följa det nuvarande spelet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Snack & teori upplagt.
Sweet!
När ett varulvsspel är slut så ligger det kvar in vecka innan jag flyttar alla trådar som har med spelet att göra till Arkivet.
Detta är för att det inte ska bli jätte långt och svår navigerat. Samt att man ska lätt kunna följa det nuvarande spelet.
Sounds great!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Sen upplevde jag att det krävdes 100 klick för att komma in i tråden. Tippar på att jag är slö eftersom jag tyckte det va lite bökigt, men om fler ser "problemet" så kanske det är ett verkligt problem.
Ja, jag håller med. Det vore bättre om det blev ett huvudforum i stil med Rollspel, Forumrollspel osv. Det finns aktivitet nog att täcka in ett sånt forum iaf, tycker jag.

Recca said:
Nu är det ändå nästan svårare att veta att något nytt postats eftersom varulvsunderforumet är så himla osynligt. Men om man postar i både varulvkalendariumet och i underforumet borde det ju fungera, väl?
Ja, jag gjorde ett nytt kalendarium under Anmälningar, för där känns det bäst att ha det. Jag tweakade det dock, så tyck till om 2.0. Verkar det ok? känns det överflödigt? var den förra strukturen på det bättre?

Länk till Varulvskalendarium 2.0
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Oj, nu har det verkligen hänt grejer. Det ska bli intressant att se om vi verkligen behöver tre egna forum för varulvsspel :gremsmile: Men jag är villig att testa.

En fråga bara. Vi har "Snack & teori", "Arkiv" och "Anmälan", men var ska vi spela varulvsspel?
 
Top