Nekromanti Tango, swing eller salsa?

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Äh, skit ner dig!

Jag skulle vilja påstå att du nog märker rent "smakmässigt" när din "teknik" har lyckats. Märker du inget så är det bara att "jobba" på...

Fast teknik påverkar tyvärr inte effekterna av koffein eller, ännu värre, sparris. Sparris smakar sämst av allt.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: En sak till...

Finsk och latinamerikansk tango är faktiskt två olika danser, om jag minns rätt.
Det stämmer, och pinsamt nog kan jag inte redogöra för skillnaden. Jag tror att det framför allt är musiken som är olika och att dansstilarna är helt kompatibla med varandra.
De föreningar man hittar i Sverige ägnar sig nästan alltid åt det som kallas argentinsk tango och det är också det jag dansar.

Gordeg

(Edit: Det finns en stil till som heter ballroomtango. Det är den ganska speciella tävlingsvariant man ser på TV i Let´s dance. Den är ganska väldigt annorlunda än argentisk tango.)
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Äh, skit ner dig!

"Fast svårigheten ligger väl inte i att...åstadkomma avslut. Svårigheten är väl att göra det så njutbart under tiden"

Jag skulle vilja påstå att om man lyckas "åstadkomma avslut" (dvs. den "behagliga" sortens avslut, och inte den "FAN OCKSÅ, GÖR FÄRDIGT! DET MÅSTE KOMMA UT!" sortens avslut) så var nog "resan dit" värd "besväret". "Resan dit" var med största sannolikhet njutbar också annars skulle inte den "behagliga" sorten av avslut ha uppstått överhuvudtaget.

//Coffe_Kanon - På ett liknelse-marathon utan dess like
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Hm, get on boys...

... min erfarenhet säger mig att ni också har mycket att lära av den här diskussionen. Att hitta en man som kan använda sin tunga till "avslut" är inga större problem, att hitta någon som studerat sin cunnilingus som konstform är värre...

Jag tycker att det borde hållas kurser. Kanske en valbar kurs på gymnasiet? *försjunker i djupa tankar*

Frågade M med anledning av den här diskussionen om han tyckte att jag behövde jobba på mina avsugningar. Han sade åt mig att inte vara dum. Jag måste nog ställa in hjärnan på högaktivt tolkningsläge och se hur jag kan vränga det här till en punkt där meningen mist alla former av igenkänlighet.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Hm, get on boys...

"Jag tycker att det borde hållas kurser. Kanske en valbar kurs på gymnasiet? "

Av någon konstig anledning så får jag känslan av att det skulle dyka upp fler som anmäler sig frivilliga som försökskaniner till denna kurs än som faktiskt anmäler sig att plugga själva kursen. Fast å andra sidan så skulle jag skratta åt försökskaninerna, de glömde bort det faktum att en människokäft även innehåller TÄNDER. :gremgrin:

"Gratis" fellatio/cunnilingus? Det här måste jag anmäla mig till! *Crunch* AAAAAAAAAAAAHHJ!!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Hm, get on boys...

Jag tycker att det borde hållas kurser. Kanske en valbar kurs på gymnasiet? *försjunker i djupa tankar*

Bättre att man blir tilldelad en mentor, som lär upp en. *minns nostalgiskt*

att hitta någon som studerat sin cunnilingus som konstform är värre...

Fast det är svårt, för det som krävs är kommunikation för ingen av er är den andra lik. Fast det är väl likadant ndg tvärtom också. Själv har jag varit med om allt från gudomlig oral behandling, till rent smärtsam eller i vissa fall direkt plågsam. Och då brukar inte kommentarer som "Andra gillar när jag gör ditten/datten?" vara så hjälpsamma. Det som en persons himmel är en annans helvete.

Ett alternativ kanske vore att alla måste ha en kort sexmanual med sig som man lämnar över till en möjlig partner? Standardiserad, givetvis.

Eller så får vi vara nöjda med det lite tafata, trevande, ibland klumpiga, för att nå känslan av intimitet, närhet och gudomlighet.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Hm, get on boys...

Vilken vis man! *börjar skissa på manualen*

De flesta försök kräver iofs en re-run för att fixa buggarna i första laborationen. Fast jag antar att manualen inte skulle förändra detta trevliga faktum alltför mycket.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Re: Hm, get on boys...

Ett alternativ kanske vore att alla måste ha en kort sexmanual med sig som man lämnar över till en möjlig partner?
Med hjälpsamma bilder, isåfall. Det finns saker som är svåra att beskriva på ett tillfredsställande sätt.

Däremot borde det finnas med ett snabbt "referensblad", där man helt enkelt kryssar i personliga preferenser. Huruvida det faktiskt ska ingå något bokstavligt "sugande", om tänder ska vara inblandade, etc.

//Krank, som försökt förklara för ett par flickvänner, men märkt att de oftast mest blir trumpna och antyder att det är honom det är fel på ("men det är klart det ska 'sugas', det hörs väl på namnet? Och alla andra har gillat det...")

...och som plötsligt åminde sig om att den här tråden började med frågor om dans. Är detta forumets framtid, att alla trådar urartar i sexprat? Inte mig emot...
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Hm, get on boys...

"Ett alternativ kanske vore att alla måste ha en kort sexmanual med sig som man lämnar över till en möjlig partner? Standardiserad, givetvis."

Låter som den perfekta alla hjärtans dag presenten som man kan ge tillsammans med "Jag gillar dig"-kortet till personen man går och trånar efter. Jag menar vilken vettig tjej vill hellre ha CHOKLAD från sin beundrare när man kan få en helt personifierad sexmanual? :gremgrin:
 
Top