Nekromanti Tango, swing eller salsa?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Ola, min kära, dumme vän... Om JAG skulle dansa salsa så skulle det inte bli Shakira. Det skulle snarare bli barbamamma anfaller
Fast det låter som en jättebra film, så det måste ju bara bli skitkoolt. Dessutom tycker jag visst du har Shakira-faktor :gremlaugh:

Finn ett fel:
Dessutom är swing coolt. Så det så. Det är 40-50-tal...
50-talet är folkhemsångest, brylkräm, shorts med knästrumpor och äckelkonformismen och USA-imperialismen i ett esse. Det är inte koolt, det är goddamn obehagligt. 1954 är snarare 1984.

...fast jag antar att man hade kunnat göra nåt intressant psykosocialt av det om man typ fokuserar på skildringar av folk som verkligen är folkhemmets offer...

- Ymir, och det har ju gjorts...
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Poängen

Jag tror att poängen är att reta upp aptiten. När man dragit över alla i huvudet så bord eman vararedo att gå hem och utsätta sin monogama partner för utdragna experiment. Lite som en laboration i gränssteppande monogami.

//Alva - reflekterar
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Fast kendo är notoriskt dåligt för knän och fötter. Mitt tips är jodo isf, som är skonsammare mot kroppen"

Jag kan inte påstå att jag upplevde några problem med varken knän eller fötterl. Det jag däremot drabbades av var en rejäl påfrästning för min dåvarande kondition, vissa pass var så extremt uttmattande att jag var tvungen att ta time-out för att jag höll på att bokstavligen kräkas. Då visste man verkligen vad man gick för.

PS Iofs fick jag ganska ont i foten när man skulle sitta ner (Seiza kallas det), man ska i princip sitta på sina fötter, vilket sträckte ut ledbanden på ett smärtsamt sätt. Men vi behövde inte sitta så värst länge DS
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Äh, skit ner dig!

Vad gäller snygga killar/mindre snygga tjejer så måste jag träna upp mina avsugningar. Någon som har tips om hur? *flinar*
Menar du att du inte vet att det finns drivor av killar som gärna hjälper dig träna? De behöver inte ens känna dig! :gremwink: Dessutom finns det säkert böcker.

/RipperDoc - som dock inte är en av de hjälpsamma
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Äh, skit ner dig!

Nja, JAG har kravet att känna dem. Och faktiskt tycka om dem på något plan. Annars skulle jag nog kräkas, och spyor är inte sexiga. :p

Sen ska de ju kunna ge kreativ och konstruktiv feedback också. Träning får jag så det räcker, men feedbacken är det värre med. Jag måste nog ragga upp ett mycket speciellt sorts kräk för att att han ska ha mage att klämma ur sig "Du behöver nog jobba lite på din tungteknik" precis efter en avsugning.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasenn, blir nästan sugen på att ta upp buggen igen..
Finns det kurer ner i malmö, eller hade du tänkt att bara bugga rent allmänt på nått uteställe ?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Jag dansar lindy hop och bugg för tillfället och ingen av dem är särskilt skonsamma mot knän. Foxtrot fungerar, men det behöver man å andra sidan inte gå en kurs för att lära sig. Dock är det ju betydligt enklare att hitta vanliga uteställen för bugg och foxtrot då det inte behövs någon speciell musik för att dansa det. Å andra sidan så har jag hört att det är ont om dansställen i södra Sverige...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Re: Äh, skit ner dig!

Sen ska de ju kunna ge kreativ och konstruktiv feedback också. Träning får jag så det räcker, men feedbacken är det värre med. Jag måste nog ragga upp ett mycket speciellt sorts kräk för att att han ska ha mage att klämma ur sig "Du behöver nog jobba lite på din tungteknik" precis efter en avsugning.
I utbyte mot kost och logi samt ett blygsamt konsultarvode kan jag komma och hjälpa till, jag lovar =)

(men allvarligt - det vore väl rätt roligt att kunna skriva "oralsexkonsult" på sin meritlista?)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Äh, skit ner dig!

EDIT: Tog bort allt eftersom allt på Internet blir ihågkommet och arkiverat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vänta nu ett tag MrVetAllt...

Rising (Let´s dance-juryn har tiggt, bönat och bett om att Johan Rising åtminstone ska svara på deras mejl- att hoppas på att han skulle bemöda sig om att prata med så enkla varelser som dem, med deras inskränkta syn på dans och okunnighet i stort, det är otänkbart. Men ett mejl kanske han kan svara på...?)

"Dancemaster" Rising menar alltså på fullt allvar att...

Johan Knäpp-Rising said:
Salsa
Det finns mycket som talar för salsa: Särskilt eftersom den är så förlåtande mot killar som inte har så stor talang.
Ok.

Jag har inte heller så stor koll på dans, men min mamma har varit balettdansös och jag har spelat i salsaband.

Ok.

Jag säger bara så här, Johan "Jag ger gärna omvärlden kvalificerade danstips! Sedan jag gav bort min hjärna kan jag lika gärna följa upp med danstips!" Rising:

Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

/Basse, vad är förlåtande mot en kille utan hjärna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bara så alla vet: jag skojade!

Alltså Rising är en av mina största idoler här på rollspel.nu. Han är klok, snygg och mycket rolig. Själv är jag inte lika rolig, speciellt inte när mina skämt försöker vara lite "plumpa, men ändå roliga". Det lyckas väl sådär... Nu sitter jag och ångrar mina ord. Ändra går inte, inte efter så här lång tid.

*Alltså, ta inte illa upp Rising! (Det tror jag iofs knappast att du gör, däremot säger det en del om mitt ego, att du skulle kunna ta illa upp av något jag skrev... :gremgrin:)

*Alla andra: ta inte efter mitt tilltag. Plumpa skämt missförstås lätt.

Nu kan jag inte ändra inlägget, men om jag hade kunnat hade jag gärna bytt ut det sista jag skrev mot:

"Rising kanske borde se över något filter i sin Åsiktsmaskin?"

:gremwink:

/Basse
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hah!

När det gäller plumpa skämt och personangrepp så ligger du verkligen i lä jämfört med de värsta syndarna. Du når inte ens upp till anklarna på de riktiga storheterna. Så jag tycker inte att du ska oroa dig så mycket, Rising om någon behöver lite hård kärlek (kanske hade han föredragit att få den av en stilig läderklädd finska i ett mörkt källarrum i Helsingfors framför att bli dissad av en fridsam jazzspelande musiklärare, men man kan inte få allt här i världen). :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Bara så alla vet: jag skojade!

Dude, sluta vara så himla Bamse-snäll. Jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg igår, och sånt skall uppmuntras på forumet. Men du är så helylle-gosig att varje gång du gjort något som inte redan sanktionerats av såväl Moder Theresa som Rasmus-Nalle, så ber du om ursäkt efteråt med samma ånger och skamfyllda röst som om du skrivit ditt namn med avföring på någons gardiner.

Det är ett så äckligt präktigt beteende att jag känner hur jag får sockersjukan bara av att läsa det.

Min dröm är att se dig bara gå loss på stan och reta gamla tanter, fråga tjocka, svettiga gubbar "ursäkta, vet herrn var ostaffären ligger?", stå framför sorgliga löpsedlar och skratta högljudda slå-sig-på-knäna-skratt, lägga krokben för hästar, och lösa alla sudokis bland gratistidningarna på din lokala tunnelbanestation. Utan att må dåligt efteråt.

Du måste komma i kontakt med dina mörkare sidor.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Bara så alla vet: jag skojade!

...och lösa alla sudokis bland gratistidningarna på din lokala tunnelbanestation.
ONDSKA!

*skrattar så han gråter, och har läst om det här inlägget flera gånger redan*

Fattar du varför du är en forumspersonlighet, Rising? Fattar du nu?

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Re: Bara så alla vet: jag skojade!

Du måste komma i kontakt med dina mörkare sidor.
*sssssccch-pssssch*jooooin the dark side*ssssssssch-psssssch*


Basse, spring! Inget gott kan komma av detta! RIsing är inte din pappa, jag lovar!

//Krank, nyvaken
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Äh, skit ner dig!

"Sen ska de ju kunna ge kreativ och konstruktiv feedback också. Träning får jag så det räcker, men feedbacken är det värre med. Jag måste nog ragga upp ett mycket speciellt sorts kräk för att att han ska ha mage att klämma ur sig "Du behöver nog jobba lite på din tungteknik" precis efter en avsugning. "

Jag skulle vilja påstå att du nog märker rent "smakmässigt" när din "teknik" har lyckats. Märker du inget så är det bara att "jobba" på...

//Coffe_Kanon - fucking expert på att linda in det han egentligen menar i mer politiskt korrekta termer :gremgrin:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
50-talet är folkhemsångest, brylkräm, shorts med knästrumpor och äckelkonformismen och USA-imperialismen i ett esse. Det är inte koolt, det är goddamn obehagligt. 1954 är snarare 1984.
Du fokuserar på fel delar av femtiotalet. :gremsmirk:

/Kalle
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"50-talet är folkhemsångest, brylkräm, shorts med knästrumpor och äckelkonformismen och USA-imperialismen i ett esse. Det är inte koolt, det är goddamn obehagligt. 1954 är snarare 1984. "

Det fanns väl lite mer till 50-talet än nämnda exempel inte sant? Hela världen bestod väl knappast av folkhemsångest, brylkräm, shorts med knästrumpor etc? Inte för att jag skulle vilja uttala mig om en särskilt "bra" tidsålder, jag har bara upplevt sista biten av åttiotalet (och då var jag mellan ett och tre år gammal), nittiotalet och början på tvåtusentalet...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Äh, skit ner dig!

Fast svårigheten ligger väl inte i att...åstadkomma avslut. Svårigheten är väl att göra det så njutbart under tiden :gremsmile:
 
Top