Nekromanti Tack för Dancon

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Gah era bastarder. Nåväl sålänge burken kommer hem i fint skick annars mördar sambon mig när hon upptäcker att den är borta.
Och att bli mördad av sambon är inte roligt det gör ont =(
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Magnus Seter said:
Stövelkatten said:
Red November hette det har jag för mig. Kommunistgnomer på en ubåt. Verkade tokigt bra.
Vi kan ju alla gå in och identifiera spelen som spelas! Och skriva under i kommentaren.

Jag har börjat.

/M
Ja, gör det!

Och Red November är ett riktigt bra spel. Inte ett sånthär man spelar ofta, men ett för att introducera folk till varandra och/eller spel i allmänhet. Första gången vi körde det på 8 pers för min del. Funkade riktigt bra faktiskt (hoppas bara att ingen tog illa vid när jag halvt försvann från spelet efter att min gnom söp ihjäl sig)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Small World - med Möller, avatarex, Recca och Magnus Seter. Också en kul spelsession. avatarex tog något form av rekord och håvade in 18 poäng en runda.
Och jag var dum nog att skryta om det varpå jag blev attackerad av flera personer, som sig bör! Kul att få testa Hansa och Pingwin också, riktigt bra spel. Lekbergarna var bra speltipsare. Och att spela Dominion där vi skulle förklara de olika stegen "Jag hyr ut mitt harem och lägger till två silvermynt och köper ett till harem", "Jag går till mitt järnverk, producerar silver där och som tack för det får jag rabatt på guld"...

Snart bjuder jag in er allihop till Gothconpub, så kan vi ses snart igen.

/ Anton
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Förresten, dethär med fotografering är inte helt oproblematiskt ur motivets synvinkel. Skulle det vara något ni ogillar, kontakta mig så kan vi lösa det. Jag nås enklast via PM.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Och nu: mer kort!

Jag har försökt tagga alla jag kände igen, men jag är dålig på namn och ansikten så rätta mig gärna.

Jag har också varit marginellt mindre rigorös vad gäller att rensa bort bilder jämfört med Möller; jag har inte så mycket valt ut de sämsta som jag har valt bort de som bara var sudd, svart eller liknande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
krank said:
Eller, såklart, du har rätt. Hur kunde jag glömma det mitt i allting?
Nå, i ärligthetens namn kom jag på det när jag skrev inlägget. Det var väl hektiskt under själv spelsessionen för att det var något man skulle tänka på. Men det hade varit coolt om hon hade blivit någon form av boss på slutet :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Möller said:
Förresten, dethär med fotografering är inte helt oproblematiskt ur motivets synvinkel. Skulle det vara något ni ogillar, kontakta mig så kan vi lösa det. Jag nås enklast via PM.
Tja, jag ser ut som ett miffo på 90% av bilderna jag är med på, men å andra sidan kunde jag ju ha rakat mig och tvättat håret bättre, så jag får stå mitt kast. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Möller said:
Förresten, dethär med fotografering är inte helt oproblematiskt ur motivets synvinkel. Skulle det vara något ni ogillar, kontakta mig så kan vi lösa det. Jag nås enklast via PM.
Jag ser alltid ut som en idiot/uteliggare på bild. Men det tycks vara för att jag ser ut så i verkligheten.

Dessa bilder ger dessutom vid handen att jag kniper ihop munnen på ett knasigt sätt när jag funderar.

Men om jag skulle kräva radering av varenda bild där jag ser ofördelaktig ut skulle det knappt finnas några bilder av mig.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Då jag endast fanns med på en enda bild får jag helt enkelt finna mig i hur jag ser ut på den. Någonstans måste man ju vara med på bild.

Fler bilder nästa gång så man kan välja bort de där man ser ut som ett miffo.

/Seinet Wintermute - Sitter i sin kusins studentrum i Uppsala och väntar på att tiden skall gå.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,551
Location
Rissne
Seinet said:
Då jag endast fanns med på en enda bild får jag helt enkelt finna mig i hur jag ser ut på den. Någonstans måste man ju vara med på bild.
Jag TROR att du fastnade på lite fler för mig. Men jag är osäker på kopplingen namn-ansikte i flera fall...
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Du Har taggat mig rätt iaf.
Samt en läcker bild på min hand som sträcker sig efter tärningar.
 
Top