Nekromanti Tack för Dancon

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Sitter nu på sista bussen hem ifrån Dancon. Så jag tänkte passa på att tacka alla trevliga forumiter som jag fick träffa.

Tråkigt att jag fick plötsliga förhinder och var tvungen att sticka hem mitt i mitt spelledande. hoppas ni kan förlåta mig. :gremsmile:

Extra tack till Dante för det trevliga tillställningen.
Skit kul att spela We are Goblins med Vitulv, tackar.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Verkligen, tack!

Flera nya trevliga forumiter och nog ännu fler trevliga gamla.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
McFisk said:
Tråkigt att jag fick plötsliga förhinder och var tvungen att sticka hem mitt i mitt spelledande. hoppas ni kan förlåta mig.
NEVAR!

Konventet är ännu inte över; skriver detta från min platta på plats...

Jag tycker såklart att det var hemskt roligt, även om min andra vända Null State blev lite punkterad av att en spelare utan vidare bestämde sig för att gå därifrån mitt under spel... Men jag har överhuvudtaget haft väldigt kul, dels är det oerhört kul att träffa folk man redan känner som Arfert (tack för bra föredrag och givande diskussioner!), pilzeman, unfair, Ubereil, anth... men extra kul är det såklart att träffa nytt folk! Fast nytt folks namn vågar jag inte skriva, för jag är så jäkla dålig på att minnas namn...Recca är jag säker på att jag inte träffat förut, resten är jag osäker på. Å andra sidan är det ju som vanligt, efter ett par timmar känns det som att man umgåtts dagligen i flera år...


/Krank, virrig och trött
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Nu stänger jag årets DanCon efter sexton timmars intensivt spelande. Som sig bör avslutades det hela med ett Fantasy!-äventyr.

Tack alla trevliga nördar som dök upp och umgicks och spelade! :heart:

(DanCon IX börjar om …)
 
G

Guest

Guest
Först och främst måste jag be om ursäkt till krank för mitt lumpsamlarlika beteende under Null State-sessionen. Att bara gå sådär efter att ha "Al Qaida"-likt självmordsbombat ihjäl tre frusna ryssar är inte koscher. En sann schajas är vad jag är! Bad kitty!

Så, för att gottgöra detta, kommer jag spelleda Null State minst tre gånger under detta år och redogöra för dessa genom spelrapporter i denna tråd.

Dante - ur det allra innersta av mitt dalahjärta vill jag tacka dig för din gästfrihet och en fenomenalt trevlig dag. Alltid är det ett vidunderligt nöje att umgås med forumitskaran som utgör detta forum.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Vill tacka för en helt underbar kväll, trevligt folk och nytt rollspel. Synd att Edo blev avbrutet och att det blev som det blev med Nullstate, men de är bara små hack i en i övrigt solid skiva. :gremsmile:
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
För trött för fler ord, men: TACK! så urtrevligt.
En glad gäspande gizmo
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jättetack till alla inblandade, inte minst till hr. konventsgeneral Dante. Jag hade skittrevligt!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ett jättestort tack till Dante som låter sitt hem bil våldgästat av ett par dussin nördar på det här sättet.
Och även ett stort tack till alla medforumiter på plats som hjälper till att skapa den härliga stämning som råder på DanCon.

Enda smolket bland hyllningarna är ett stort BU till de som FICK en plats, men som INTE dök upp.
Det var så många som VILLE komma men som inte FICK - för att DanCon var fullt.
SKÄMS på er - ni som inte dök upp!

Själv började jag med Null State där vi tydligen lyckades lite bättre än Kattens spelgrupp. :gremsmile:
Även om det var på håret i vår grupp - klockan ringde sekunden efter Vimes sa att han krossade cylindern innehållande den ondskefulla AIn.

Sedan hann jag med ett AW-hack spellett av pilze, där man spelade övernaturliga varelser på Highschool (ungefär som Buffy) - hette det Monsterhearts?
Trots att det var första gången som jag spelade AW eller något AW-hack tyckte jag att det gick förhållandevis bra - och jag är nog sugen att prova på det igen.

Och så hann jag med två omgångar med brädspelet "Kill Dr Lucky".

Förutom det var det massor med samtal med forumiter, bl.a. om varulvsspel över en pizza med varulvsproffsen på forumet.

Och så ska Arfert ha ett stort tack för sin presentation av Fantasy!, samt den efterföljande diskussionen som var klart intressant.

Till sist lite skamlös reklam.
För er som var med och tyckte det var skitkul, och för er som inte var med men som tycker tycker ät det lät som vi hade skitkul:
Vi ska försöka anordna ett "höst-DanCon", dock inte i Dantes hem - håll ögonen öppna för mer info.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Ber att få instämma med föregående talare. Det var skitkul att vara där. Att jag fick spelleda Fantasy! (som jag just köpt) på slutet var jätteroligt. Jag hoppas alla som var med hade det trevligt också?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
anth said:
Det var så många som VILLE komma men som inte FICK - för att DanCon var fullt.
Faktiskt inte. När Linköpingsgänget föll ifrån en masse fick samtliga reserver möjlighet att komma.

Däremot tyckte jag det var trist att några valde att inte dyka upp.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Mera tack

Extra trevligt var att träffa de av mig tidigare oträffade forumiterna 2097, Vimes, Recca, Radioaktiv och McFisk. Men det var såklart kul att träffa er andra också.

Som vanligt hinner jag inte snacka så mycket med alla som jag skulle önska, eller spela alla spel jag skulle vilja spela.

Jag ser mig dock mer som en katalysator som ser till att alla gäster har kul och spelar spel med varandra.

Att arrangera DanCon är sweet, och så länge jag kan ordna miniknytkonvent för kostnaden av ett paket kaffe och lite småkakor kommer jag att fortsätta.

Återigen: Tack alla gäster! Utan er och alla spel ni tar med skulle DanCon vara noll och intet.

Boka in 2 mars 2013 redan nu!
 

Minne

Veteran
Joined
11 Dec 2008
Messages
81
Location
Uppsala
Jag hade trevligt, men kroknade väl tidigt och slank hem utan att tacka ordentligt. Så: Tack för ännu ett trevligt tillfälle att nörda mig och spela spel. :gremlaugh:
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Tack för allt allihop, det var roligt.

Utöver att tacka Dante så skulle jag vilja tacka Gizmo (för sov, gästfrihet och guide) och Möller (det var en bra vägbeskrivning) också. Tack allihop, hoppas ni hade lika skoj som jag hade.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Jo, du försvann så snabbt att du glömde - *gasp - dina tärningar!!! Dom är i Dantes förvar nu, ber du snällt kanske du kan få tillbaks dom.

Du glömde även dina riskakor, men oroa dig inte: jag såg till så de fick sig ett trevligt hem i min mage.

I övrigt så var det precis lika trevligt som vanligt att träffa forumiter. Trots att jag bor i Örebro så känns det lite som att komma hem när jag träffar er. :gremsmile:

Übereil
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
unfair said:
Utöver att tacka Dante så skulle jag vilja tacka Gizmo (för sov, gästfrihet och guide)
Seconed and doubled (sov där även Lördag natt). Jag vill även tacka för de två frukostarna du bjöd på.

Übereil
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konventsrapport:

Det här var mitt första konvent, och det var tillärckligt trevligt (det var väldigt trevligt) för att jag kan lova att jag kommer anmäla mig till nästa DanCon så fort jag har möjlighet, och det här höstkonventet anth filar på låter ju inte ointressant heller.

Spelat:
Tsuro: Survival Horror - med en massa folk. Jag lyckades till min stor förvåning vara kvar sist på brädet.
Wings of War - med Dante, Vicotnik och Organ. Det här var ett mysigt spel! Jag skiter i om det är helt obalanserat och att jag blev nerskjuten först (eller jag brann upp tror jag).
Null State - Med krank (som SL, så klart), Recca, 2097 och anth. Null State är kul, och väl anpassat till konventsformatet. Det spexigaste ögonblicket var nog när Reccas döda rollperson kom tillbaka och började skjuta blixtar på oss, men vad hände med henne sedan?
Chaos in the Old World - Med unfair, Möller och Recca. Jag gillar CitOW (hrm...)! Inte minst sedan Möller har kommit på hur reglerna faktiskt är :gremsmile: Väldigt kul spelsession där jag trodde att jag tävlade mot Möller om segern men där Recca körde om i ytterfil på slutet och vann.
Small World - med Möller, avatarex, Recca och Magnus Seter. Också en kul spelsession. avatarex tog något form av rekord och håvade in 18 poäng en runda.

Sen var det kul, det kuligaste, att träffa folk från forumet, även om någon form av insikt är att det är bättre att satas på att spela lite kortare spel för att få mer rotation på folk man spelar och pratar med.
 
Top