Nekromanti Tack för Dancon

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tack so jettemycket for att jag fick komma! Hade veldigt trevligt. Aer lite blyg so det blev lite ferre avslutningskramar aen jag onskade er.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Vimes said:
Null State - Med krank (som SL, så klart), Recca, 2097 och anth. Null State är kul, och väl anpassat till konventsformatet. Det spexigaste ögonblicket var nog när Reccas döda rollperson kom tillbaka och började skjuta blixtar på oss, men vad hände med henne sedan?
...

...nu ska du inte vara sådan =) Vill du ha kontinuitet får du spela ett annat spel! Eller iaf med en mindre glömskvirrig spelledare =)

Eller, såklart, du har rätt. Hur kunde jag glömma det mitt i allting?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Blyghet går över med tiden bara man vänjer sig (så kom tillbaks några gånger, så ska du se att det tar sig... :gremsmile: ).

Nästa gång vi ses (jag hoppas vi ses igen) får vi säga mer än "hej" och "hejdå"...

Übereil, som noterar undrar varför Recca inte skrev inlägget med svensk tangentuppsättning
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Vimes said:
Small World - med Möller, avatarex, Recca och Magnus Seter. Också en kul spelsession. avatarex tog något form av rekord och håvade in 18 poäng en runda.
Och dem vann ändå överlägset? Var inte så blygsam nu ... :gremgrin:

/M
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Übereil said:
Übereil, som noterar undrar varför Recca inte skrev inlägget med svensk tangentuppsättning
Beror po att min mobil inte vill att jag ska ha svenskt tangentbord.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Mina upplevelser under årets DanCon

Först och främst vill jag påstå att årets DanCon var det överlägset bästa hittills (även om de andra också har varit jätteroliga). Det beror inte bara på konventsgeneralens förträffliga arrangemang, utan också för att årets konvent hade ovanligt trevliga deltagare!

Jag spelade tre spel, vilket borde tangera någon sorts rekord för min del.

1. Första spelet var Pathfinder, där jag spelledde äventyret We be Goblins! för gizmo, Dante, McFisk och Zebulon. En jättetrevlig spelgrupp, och ett kort bagatelläventyr fullt av humor. Det blev många skratt runt spelbordet.

2. Det andra spelet var Small World som jag spelade med Dante, gizmo (ser ni mönstret?) och Lambi. Ett trevligt, och framför allt snyggt, spel med lagom kluriga regler för att jag skulle förstå och hänga med i svängarna.

3. Avslutningsvis blev det ett parti Citadels med Dante (igen), Seinet och unfair(?). En rolig klassiker som jag alltid uppskattar att spela.

Sammanlagt lyckades jag trycka i mig en pizza, ett sexpack öl, en halv chockladkaka, några koppar kaffe, en påse chips och diverse nikotinpreparat under konventet. Det är hälsosamt att vara nörd, med andra ord!

Utöver spelandet tyckte jag mycket om Arferts föredrag om Fantasy! och de diskussioner som det ledde till. Skönt nog fick jag sedan skjuts av Magnus Seter hem till fruntimmret så jag slapp ta mig hem kommunalt eller åka taxi. Tack Magnus!

Och tack Dante!
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Det förklarar varför väskan inte skramlade påväg hem. =P
Ris kakorna lämnade jag med flit, då du såg så hungrig ut.

Får sända en slant till herr Dante så han kan posta dem.
Fick precis två pound-o-dice påsar från chessex så det går inte direkt någon nöd på mig.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag sade inte hälften vad jag hade tänkt. Total minneslucka, trots att jag skrivit stolpar. Sa ju nästan ingenting om själva spelet. Men det kanske ingen märkte.
 
G

Guest

Guest
McFisk said:
Det förklarar varför väskan inte skramlade påväg hem. =P
Ris kakorna lämnade jag med flit, då du såg så hungrig ut.

Får sända en slant till herr Dante så han kan posta dem.
Fick precis två pound-o-dice påsar från chessex så det går inte direkt någon nöd på mig.
Mitt förslag var att vi skulle skicka tärningarna en och en med budfirma så du får gå och hämta dem - en och en... :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Stövelkatten said:
Mitt förslag var att vi skulle skicka tärningarna en och en med budfirma så du får gå och hämta dem - en och en... :gremlaugh:
Jag tycker fortfarande att vi ska fixa en 3d-scanner och scanna in dem, och maila dem en och en.

Och givetvis förstöra originalen. För det är ju så de gör i Star Trek.

Beam me up, Scotty!
 
G

Guest

Guest
krank said:
Stövelkatten said:
Mitt förslag var att vi skulle skicka tärningarna en och en med budfirma så du får gå och hämta dem - en och en... :gremlaugh:
Jag tycker fortfarande att vi ska fixa en 3d-scanner och scanna in dem, och maila dem en och en.

Och givetvis förstöra originalen. För det är ju så de gör i Star Trek.

Beam me up, Scotty!
Haha, ja, så jäkla rätt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Här är lite bilder från konventet. Antagligen borde jag skapa en tråd i galleriforumet också, men jag väntar nog lite med det.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Spelbutiken LEKBERG'S vill också tacka för ett trevligt Dancon. Jag och min bror Magnus hade trevligt och vi är glada över att få vara Dancons spelleverantör.

Jag träffade massa trevliga personer och spelade många roliga spel. Extra kul var LEKBERG'S utlottningen av ett rollspel, The One Ring (det nya Sagan om Ringen-rollspelet). Vinnaren av spelet är Anth och jag hoppas att han får många underhållande speltimmar i Mörkmården.

Vi ses nästa år! Lite större, lite bättre och lite billigare.

Tills dess är du varmt välkommen till butiken på www.lekbergs.se.

Tack Dante!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Möller said:
Här är lite bilder från konventet. Antagligen borde jag skapa en tråd i galleriforumet också, men jag väntar nog lite med det.
Toppentack! Kul med bilder.

Fråga: vilket spel visas på bild 27? Nått slags luftskepp. Nån som vet?

/M
 
G

Guest

Guest
Magnus Seter said:
Möller said:
Här är lite bilder från konventet. Antagligen borde jag skapa en tråd i galleriforumet också, men jag väntar nog lite med det.
Toppentack! Kul med bilder.

Fråga: vilket spel visas på bild 27? Nått slags luftskepp. Nån som vet?

/M
Red November hette det har jag för mig. Kommunistgnomer på en ubåt. Verkade tokigt bra.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Möller said:
Här är lite bilder från konventet. Antagligen borde jag skapa en tråd i galleriforumet också, men jag väntar nog lite med det.
Notera att Möller har bildbevis på att jag kan le.

Übereil
 
G

Guest

Guest
Übereil said:
Möller said:
Här är lite bilder från konventet. Antagligen borde jag skapa en tråd i galleriforumet också, men jag väntar nog lite med det.
Notera att Möller har bildbevis på att jag kan le.

Übereil
Photoshop! :gremwink:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Red November hette det har jag för mig. Kommunistgnomer på en ubåt. Verkade tokigt bra.
Vi kan ju alla gå in och identifiera spelen som spelas! Och skriva under i kommentaren.

Jag har börjat.

/M
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
anth said:
Sedan hann jag med ett AW-hack spellett av pilze, där man spelade övernaturliga varelser på Highschool (ungefär som Buffy) - hette det Monsterhearts?
Trots att det var första gången som jag spelade AW eller något AW-hack tyckte jag att det gick förhållandevis bra - och jag är nog sugen att prova på det igen.
Jodå, Monsterhearts var namnet. 2097 envisades med att kalla det Monsterslaps, men det var bara för att hennes Susie blev örfilad av sin mattelärare.

Jag är jätteglad att jag fick chans att spela det! Tack, och tack 2097 och Vicotnik också såklart! Det är färskt från pressarna – jag tror inte det går att få tag på än, om man inte backade IndieGoGo-kampanjen.


Det enda jag ångrar med årets DanCon var att jag inte skaffade mig ett Space Alert att ta med. Det hade varit fest.
 
Top