Mina upplevelser under årets DanCon
Först och främst vill jag påstå att årets DanCon var det överlägset bästa hittills (även om de andra också har varit jätteroliga). Det beror inte bara på konventsgeneralens förträffliga arrangemang, utan också för att årets konvent hade ovanligt trevliga deltagare!
Jag spelade
tre spel, vilket borde tangera någon sorts rekord för min del.
1. Första spelet var
Pathfinder, där jag spelledde äventyret
We be Goblins! för gizmo, Dante, McFisk och Zebulon. En jättetrevlig spelgrupp, och ett kort bagatelläventyr fullt av humor. Det blev många skratt runt spelbordet.
2. Det andra spelet var
Small World som jag spelade med Dante, gizmo (ser ni mönstret?) och Lambi. Ett trevligt, och framför allt
snyggt, spel med lagom kluriga regler för att jag skulle förstå och hänga med i svängarna.
3. Avslutningsvis blev det ett parti
Citadels med Dante (igen), Seinet och unfair(?). En rolig klassiker som jag alltid uppskattar att spela.
Sammanlagt lyckades jag trycka i mig en pizza, ett sexpack öl, en halv chockladkaka, några koppar kaffe, en påse chips och diverse nikotinpreparat under konventet. Det är hälsosamt att vara nörd, med andra ord!
Utöver spelandet tyckte jag mycket om Arferts föredrag om Fantasy! och de diskussioner som det ledde till. Skönt nog fick jag sedan skjuts av Magnus Seter hem till fruntimmret så jag slapp ta mig hem kommunalt eller åka taxi. Tack Magnus!
Och tack Dante!