Lista med tärnings-appar som finns, i brahetsordning:Organ said:Det finns miljarders med täningsrullar-appar. De fåtal jag testat har inte varit något vidare. Jag har inte ork att leta tills jag hittar en jag gillar. Vilken tycker du är bäst och varför?
/Anders
Så det är därför du ska göra en Android-version nu?krank said:Lista med tärnings-appar som finns, i brahetsordning:Organ said:Det finns miljarders med täningsrullar-appar. De fåtal jag testat har inte varit något vidare. Jag har inte ork att leta tills jag hittar en jag gillar. Vilken tycker du är bäst och varför?
/Anders
1. Dicenomicon (iOS)
2. --
3. --
4. --
5. --
...
1024. Alla andra, som inte är bra nog.
Ungefär så. Efter Dicenomicon finns liksom ingenting. Jag har jagat något till Android, men inte hittat något som ens kommer i närheten.
Vet inte om det fanns nån annan när jag använde den... men ja.Organ said:Antar att den du förespråkar är den mer kompletta, dyrare varianten?
/Anders
Tja, allt jag skulle lyckas med vore typ samma skit som redan finns. Hade jag trott att jag kunnat bättre så hade jag redan varit i full gång. Det jag gillar med dicenomicon är ju ganska relaterat dels till känslan i att rulla 3d-tärningar (även om jag vet att svaret egentligen slumpas på förhand) och dels till att programmet är så oerhört scriptbart. Man kan programmera, nästan som man gör i AnyDice...Max Raven said:Är det inte dags för en WRNU-dice till Android då? Det är ju inte fruktansvärt komplicerat att programmera android-appar...
Om man vill scripta egna tärningar eller få in spelmekanik är det nog bra att kunna grundläggande "tänk" från andra skriptsaker eller programmeringssaker. Men det är inget måste.Organ said:Hur lättanvänt är det? Måste man vara programmera för att hänga med?
/Anders
Faktiskt är resultatet beroende av rullningen. Dicenomicons slump genereras i två steg: först används en enklare slumpgenerator för att bestämma vilken sida som är upp, men därefter sätts tärningarna i rullning med en fysikmotor som låter dem studsa mot varandra och mark/väggar. Man kan ju skippa rull-animationen, men då får man inte lika slumpmässig slump eftersom bara den enklare generatorn används.krank said:Det jag gillar med dicenomicon är ju ganska relaterat dels till känslan i att rulla 3d-tärningar (även om jag vet att svaret egentligen slumpas på förhand)