Nekromanti Tärnings-appar

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Det finns miljarders med täningsrullar-appar. De fåtal jag testat har inte varit något vidare. Jag har inte ork att leta tills jag hittar en jag gillar. Vilken tycker du är bäst och varför?

/Anders
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Organ said:
Det finns miljarders med täningsrullar-appar. De fåtal jag testat har inte varit något vidare. Jag har inte ork att leta tills jag hittar en jag gillar. Vilken tycker du är bäst och varför?

/Anders
Lista med tärnings-appar som finns, i brahetsordning:

1. Dicenomicon (iOS)
2. --
3. --
4. --
5. --
...
1024. Alla andra, som inte är bra nog.

Ungefär så. Efter Dicenomicon finns liksom ingenting. Jag har jagat något till Android, men inte hittat något som ens kommer i närheten.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Organ said:
Det finns miljarders med täningsrullar-appar. De fåtal jag testat har inte varit något vidare. Jag har inte ork att leta tills jag hittar en jag gillar. Vilken tycker du är bäst och varför?

/Anders
Lista med tärnings-appar som finns, i brahetsordning:

1. Dicenomicon (iOS)
2. --
3. --
4. --
5. --
...
1024. Alla andra, som inte är bra nog.

Ungefär så. Efter Dicenomicon finns liksom ingenting. Jag har jagat något till Android, men inte hittat något som ens kommer i närheten.
Så det är därför du ska göra en Android-version nu? :gremwink:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Antar att den du förespråkar är den mer kompletta, dyrare varianten?

/Anders
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Det är ett svårt val att ställas inför när det kommer till tärnings appar. Personligen gillar jag Live versionen. Tärningarna ska gärna vara programerade i plast, alla utom 6 sidiga ska ha skrivna siffror, och så tycker jag att det är bäst att slå på filt, alternativt gummi eller konstläder. Tärningarna ska rullas, inte kastas, i en frammåt-rörelse med handen för att se till att själva tärningen rullar åtminstonde ett helt varv runt sig själv, med undantag för den fyrasidiga pyramidtärningen, vilken ska kastas så att den snurrar, släppas på väg upp, och landa så nära mitten av slagsytan som möjligt.
Får bäst resultat på iBord eller Googles nya PlanYta Experience 2,5.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Organ said:
Antar att den du förespråkar är den mer kompletta, dyrare varianten?

/Anders
Vet inte om det fanns nån annan när jag använde den... men ja.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Är det inte dags för en WRNU-dice till Android då? Det är ju inte fruktansvärt komplicerat att programmera android-appar...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Max Raven said:
Är det inte dags för en WRNU-dice till Android då? Det är ju inte fruktansvärt komplicerat att programmera android-appar...
Tja, allt jag skulle lyckas med vore typ samma skit som redan finns. Hade jag trott att jag kunnat bättre så hade jag redan varit i full gång. Det jag gillar med dicenomicon är ju ganska relaterat dels till känslan i att rulla 3d-tärningar (även om jag vet att svaret egentligen slumpas på förhand) och dels till att programmet är så oerhört scriptbart. Man kan programmera, nästan som man gör i AnyDice...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Hur lättanvänt är det? Måste man vara programmera för att hänga med?

/Anders
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
krank said:
Det jag gillar med dicenomicon är ju ganska relaterat dels till känslan i att rulla 3d-tärningar (även om jag vet att svaret egentligen slumpas på förhand)
Faktiskt är resultatet beroende av rullningen. Dicenomicons slump genereras i två steg: först används en enklare slumpgenerator för att bestämma vilken sida som är upp, men därefter sätts tärningarna i rullning med en fysikmotor som låter dem studsa mot varandra och mark/väggar. Man kan ju skippa rull-animationen, men då får man inte lika slumpmässig slump eftersom bara den enklare generatorn används.
 
Top