Nekromanti Tärningar

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: T4...

"...går ju alltid. Inte så effektivt kanske."

Lustigt nog har jag faktiskt mer och mer börjat snegla på T4 för mitt system... /images/icons/smile.gif

--
Björn


"There's a reason the captain's chair doesn't have a console - survival."
---Michael O'Shea (on Star Trek)
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: T4...

T4?.. Hmm.. låter otroligt otympligt tycker jag.. :gremsmile:. Menmen, fattas väl bara T8 då.. :gremsmile: eller T33.. T66 finns ju iofs.. :gremsmile: hmm.. kanske T1000 ... *dravel*

/Hjonas

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Visserligen, men då tycker jag personligen att det faktiskt är smidigare med just T20, då du slipper addition och liknande..

/Hjonas

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
En T2

Hur man tillverkar en T2:

1. Tag en 5x5 cm stor 3mm tjock plywoodskiva.
2. Tag fram en stor spritpenna
3. Skriv "1" på ena sidan (obs utan ")
4. Skriv "2" på andra sidan (obs utan ")
5. Kasta upp tärningen i luften och invänta resultat.

/HJonas

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Nu är det ju så att utfallet inte blir normalfördelat; det är en summa av tre likformigt fördelade stokastiska variabler. Fördelningsfunktionen är inget jag orkar räkna fram nu. :=)

Dimfrost, som är alldeles olidligt petig när det gäller matematik.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: T4...

Skojar du! Det gör skitont. Trampade på en sån en gång. Trodde inte jag skulle kunna gå på en vecka.

Yassilus den store
--
Now I shall remember...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: T1

Fanns i en serie i en gammal Dragon, där ett par personer blir visade runt i det mäktiga TSR:s trolska högborg och beser dess märkligheter. I ett rum hittar de en glasmonter där TSR:s ultimata innovation förevisas: The One-sided Die.  På bilden såg den väl mest ut som ett... potatischips, ungefär.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hjärnvrängaren

Vad sägs om att rulla ett moebius-band? /images/icons/wink.gif

Mardrömsscenariot:
SL: Slå Ob1T1

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Tydligen är det inget bra att skriva om sannolikhetsteori kl 2 på natten: en summa av diskreta variabler kan naturligtvis inte ha en kontinuerlig fördelning. (Inte för att jag tror att någon bryr sig, men rätt ska vara rätt...)

/Dimfrost
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: T4...

"T4?.. Hmm.. låter otroligt otympligt tycker jag.. :gremsmile:. Menmen, fattas väl bara T8 då.. :gremsmile: eller T33.. T66 finns ju iofs.. :gremsmile: hmm.. kanske T1000 ... *dravel*"

Tja, du känner väl till det gamla talesättet "any port in a storm"? /images/icons/smile.gif

--
Björn


"Because you know what they say... p-people in glass houses s-sink ships."
--Boondock Saints
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Re: En SL's arsenal (OT)

En T6:a av sten ger ett fint smackande läte i finniga pannor. Hörnen har en tendens utöka antalet små röda prickar och kan även orsaka blosutgutelse om man hanterar T6an med precision.
Har märkt att en även en plastrulle med T20or är ett förhållandevis bra vapen mot oregerliga spelare.
Men det mest ultimata är ju GBBMUYA (Great Big BatMobile Up Your Ass) en klassisk SL trollformel. PAIN!!!
Sl:Grr! Magikern mimlar en magisk formel: Humbele humbele vågskål, och en enorm Batmobile materialiseras ca 3m ovanför ditt huvud. Gå i fängelse utan att passera gå!.

*inlägget skrivet under en period av djup tristess. Allt otilbörligt material kan betraktas som ovidkommande och ignoreras med rent samvete. (översättning: fan vad ja blajar idag.)*


<A HREF="http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm" target="_new">http://hem2.passagen.se/punxen/thuleindx.htm</A>
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Eon !

Det är praktiskt omöjligt att slå en Ob4T6 (och summera) lika snabbt som en T20. Jag frågade en gång vad snittiden för ett Ob-tärningsslag var här på forumet. Kommer inte ihåg exakt, men det var långt mycket längre än de fyra sekunder som det tar att rulla T20. Kommer ihåg att toppen var 30 sekunder, alltså tio gånger längre tid. *gäspt*

"vänta lite, jag skall bara summera den här skurkens dödsslag, och sen har jag tre chockslag att göra"

Snow
Dead, but still walking around
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Eon !

Det är praktiskt omöjligt att slå en Ob4T6 (och summera) lika snabbt som en T20. Jag frågade en gång vad snittiden för ett Ob-tärningsslag var här på forumet. Kommer inte ihåg exakt, men det var långt mycket längre än de fyra sekunder som det tar att rulla T20. Kommer ihåg att toppen var 30 sekunder, alltså tio gånger längre tid. *gäsp*

"vänta lite, jag skall bara summera den här skurkens dödsslag, och sen har jag tre chockslag att göra"

Snow
Dead, but still walking around
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: T1

Hur många gånger ska jag behöva förklara detta innan folk förstår det: en T1 (eller, om man så vill: TOO (de där två o:na ska tolkas som en sån där kvartsvarvsvirden åtta som domus har som logo, evighetstecknet, ni vet)) är helt enkelt en perfekt sfär med en etta tryckt någonstans på ytan. Beroende på vilken av de två ovan nämnda tärningstyperna man vill att sfären ska representera, så betraktar man antingen hela ytan som resultatet ett, eller så betraktar man varje given punkt på ytan som ett resultat skilt från alla andra.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top