Nekromanti Swenglish??!!!

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Re: Okeeeeej??!!

"Tough shit."

Tough shit var just ordet. Synd att du ska ta allting så jäääääävligt allvarligt. För en bättre framtid kan man ju passa på att fråga om du har en lista på vilka rollspelsämnen man absolut inte får ta upp på forumen. Eller så kanske man som användarsignatur ska börja använda: "Hallå där, Rosen. Det var inte personligt menat."

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Nightowls lingosexuella trakasserier.. (OT)

"...det händer ibland att jag häver ur mig ett ilsket "samlag!!!" när något går åt helvete."

När jag pluggade i England hade jag en kvinnlig korridorkompis som svor som en borstbindare och var ganska söt. Jag brukade kategoriskt svara "When?" och se förväntansfull ut när hon hävde ur sig "FUCK!" och om hon då följde upp med "Fuck you!" (vilket hon gjorde första gången) svarade jag "Certainly, Dear - ANYTIME!".

Fan vad elak man är....

Nightowl, som kan lugna folk med att hon garvade också...

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Ok, där tycker vi olika [NT]

Inte så mycket att göra åt.

/images/icons/crazy.gif

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Visst, ballongfärd låter häftigt!

Det gick ju inget vidare för André....så ett rifle, eller varför inte ett hunting rifle med ett bra scope...
....NEJ jag menade ju gevär, eller ett jaktgevär med ett bra kikarsikte:) Vill ju inte bli feltolkad.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Kauris lingosexuella svenska

Språk och missförstånd:
Jag har varit här i Sverige i 20 år snart och jag älskar svenska språket, det kan bli hur tvetydig som helst:
"Är det dyrt med internet" frågade min kompis,
"Nja" svarade jag, "Det blir billigare om du bara är ute efter sex". "???".
(Ursäkta detta var ett snedsprång från ämnet),

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Språkliga kullerbyttor

"Har du någon koll på var rosen har sina strippar på webben förresten?"

Självklart har jag det:

<A HREF="http://www.rollspel.com/humor/humor.htm" target="_new">http://www.rollspel.com/humor/humor.htm</A> Bokmärka fort!

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Okeeeeej??!!

För en bättre framtid kan man ju passa på att fråga om du har en lista på vilka rollspelsämnen man absolut inte får ta upp på forumen.

Förmodligen räcker det med att <I>inte</I> skriva som om man vill hävda att alla som inte håller med en är tramsiga, töntar eller idioter...

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Visst, ballongfärd låter häftigt!

<I>....NEJ jag menade ju gevär, eller ett jaktgevär med ett bra kikarsikte:) Vill ju inte bli feltolkad.</I>

(bläddrar) "Rifle... hunting rifle... scope... Finns det inga vapen i det här spelet? Jag hittar inget jaktgevär i utrustningslistan!" (-:

--
Åke
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Okeeeeej??!!

Ok, rosen och Targon, nu får ni lugna ner er lite, det börjar bli taskig stämning här.

Vilken dag det är! Först ryker Krille ihop med silversurfaren och sen ryker Rosen ihop med Targon. Två av våra mest serösa forumanvändare( Rosen och Krille) råkar in blodiga diskussioner på samma dag....tough luck!!

Även Sunelf Wizard i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Though Shit ja.

Though Shit? No shit.

Om du angriper folk så KOMMER dom att slå tillbaka. Om du hade angripit en grupp, som representant för en grupp, så hade dom blivit sura på den gruppen. Men nu gör du SJÄLV det, så då får du väl räkna med att dom blir sura på dig, som person.

Det är inte kul att höra att man spelar "dåligt".

Och om du tycker att Rosen tar saker för allvarligt så, ja.. Jag tar det också allvarligt. Rosens omdöme är inget obskyrt och unikt.




/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Okeeeeej??!!

<I>Ok, rosen och Targon, nu får ni lugna ner er lite, det börjar bli taskig stämning här.</I>

Men det var ju han som började...

<I>Vilken dag det är! Först ryker Krille ihop med silversurfaren och sen ryker Rosen ihop med Targon.</I>

Kilar genast över till Eon-forumet för att beskåda bataljen (åtminstone förmodar jag att det är där den hålls - det brukar vara det).

--
Åke
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Låter ok

Har ingenting att invända mot det. Jag har också väldigt svårt att känna mig träffad om nu ditt fina lilla råd nu var menat som en pik mot mig, vilket jag antar. För i så fall skulle jag omedelbart klassa det som en orättvis beskyllning.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Det är alltid lika fantastiskt underhållande när konservativa svenska rollspelare försöker hitta saker att klaga på i engelska rollspel :)

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Kalla _INTE_ Rosen och Krille för "Forumets seriösaste användare" !!!!

Då har vi snart har vi ett världskrig på halsen!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Låter ok

<I>Jag har också väldigt svårt att känna mig träffad om nu ditt fina lilla råd nu var menat som en pik mot mig, vilket jag antar. För i så fall skulle jag omedelbart klassa det som en orättvis beskyllning.</I>

Klassa på då - vi har både den här tråden och <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...r=103728&page=&view=&sb=&vc=1#Post103728">den här</A> (där min åsikt uttryckligen blev kallad tramsig) som motbevis.

--
Åke
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Va!! Världskrig?? Vaddå!!!

What kind of button is this red button that says nuclear launch on it? I wonder what happens if I press it...oooops..../images/icons/smile.gif

Även Sunelf Wizard i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Kauris lingosexuella svenska

Det där var ett skumt inlägg....vad menade du egentligen? Att det är billigare än att köpa sex eller?

Även Sunelf Wizard i D&D.
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Nej, svårare är det inte

Jag kan säga direkt att jag som SL aldrig någonsin har sagt "ni kommer fram till the black tower" eller "ni ser en sorcerer". Man ser ju knappast direkt på en person vad den har för klass (oj, där höll jag på att skriva class). På ett forum kan man ju använda sig av termerna som finns i regelböckerna för att göra allt så klart och tydligt som möjligt, men aldrig när man spelar.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 
Top