Man Mountainman
Spanska flugan
Vilken inhemsk ölsort gillar ni bäst?
Och vad har ni öht för åsikter om förhållandet mellan svenskt öl och utländsk?
Du då Dnalor, vilket är sveriges bästa öl?
rjonas said:Jag gillar faktiskt Pripps Blå. Det är inte utan att jag skäms lite men vad tusan. Gott är gott.
Dnalor said:Vilken inhemsk ölsort gillar ni bäst?

Storuggla said:Nu har ju chrull redan nämnt "Kaggen! Stormaktsporter". Så jag har väl inget att tillföra då. Dock vill jag slå ett slag för Carnegie Porter som ligger och gömmer sig i de flesta livsmedelsbutiker om man inte vill gå på bolaget. In med den i kylen och låt stå i ett år eller två och vips har du en mycket god porter.
Annars är jag inne i veteölsträsket just nu, med vissa tillfälliga expeditioner till Guinness och Caffrey's av rent nostalgiska skäl.
Storuggla, jäkla örebroare
chrull said:Att svenskar bara brygger blask är helt klart en myt, det borde ju den utomordentligt klassiska (men på sista tiden dåligt skötta) Carneige Porter vara nog för att motbevisa.
Poseur said:Okej har någon smakat Sveriges dyraste öl och i sådana fall vad tyckes om det? Värt att prova någon gång kanske?
/poseur

Bobbo said:chrull said:Att svenskar bara brygger blask är helt klart en myt, det borde ju den utomordentligt klassiska (men på sista tiden dåligt skötta) Carneige Porter vara nog för att motbevisa.
Jag har läst någonstans att en skärpning är på gång.