Re: Den Yttersta Domen
"Story Now" är redan där en nischning, så visst har du rätt i att det inte är ett universalrollspel. Settingen har jag väldigt liten inblick i, jag vet bara att spelet hjälper till att skapa drama via mekaniken jag beskrivit ovan, samt att det är någon form av sci-fi, religionsjox och så. Settingen tjänar väl syftet att ge inspiration och stämning.
EDIT: Troligen så är settingen grym (det känndes som att det fanns en hel del djup), men jag har inte läst, bara spelat, så jag har ingen aning.
Arfert said:krank said:RasmusL said:Min uppfattning, byggd på ett kort speltest:
*Snygg mekanik för keys
*Elegant spelig resolutionsmekanik med tarotkort
*Strukturer och mekanik för aktivt lyssnande
*Story Now
*Inspirerande, exotisk och bekant setting som smidigt för samman de mekaniska elementen och strukturerna
Men beskriv det viktiga också. Settingen, alltså =)
Exakt. För det är väl knappast ett universal rollspel?
"Story Now" är redan där en nischning, så visst har du rätt i att det inte är ett universalrollspel. Settingen har jag väldigt liten inblick i, jag vet bara att spelet hjälper till att skapa drama via mekaniken jag beskrivit ovan, samt att det är någon form av sci-fi, religionsjox och så. Settingen tjänar väl syftet att ge inspiration och stämning.
EDIT: Troligen så är settingen grym (det känndes som att det fanns en hel del djup), men jag har inte läst, bara spelat, så jag har ingen aning.